AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #41 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hos oss MÅ maten stå på bordet kl 17 juleaften. Det er en viktig tradisjon. Ellers i året har vi ikke klokkeslett for maten. Anonymkode: a4d5f...861 Ja, samme her. Maten må inntaes med Sølvguttene i bakgrunnen, DET er basis for å få stemningen opp. Anonymkode: e7379...342
Disney Adult Skrevet 25. september 2023 #42 Skrevet 25. september 2023 Familie tid, julebakst, cliche julefilmer. Gå på julemarked, spille brettspill, gå i pysjen og sippe te under et teppe. Synge julesanger, spise godteri fra julestrømpa, gå i kirka, se hvordan tantebarna lyser opp når de får gaver fra nissen. Pynte juletre og koble av sosiale medier. Elsker julen 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #43 Skrevet 30. september 2023 Kjøre hest og slede hjemme på gården til familien min ❤️ Tenne lys på gravene til besteforeldre ❤️ stillheten vi alle får ved å stå der. En fin stillhet ❤️ Hjelpe mamma og mormor med å gjøre klart soverommene til familigjester kommer, julemusikk og gløgg mens vi holder på med det ❤️ Den rolige atmosfæren som kommer på senkvelden julaften hvor småttisene har lagt seg og vi alle sitter og slapper av og koser oss ❤️ 1. og 2. juledag hvor vi går på ski og møter på sambygdinger som vi ønsker god jul ❤️ Anonymkode: 0ffd4...58b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #44 Skrevet 1. oktober 2023 Elsker jul i oktober og november og går sånn smått lei mot julaften og i romjula føler jeg det er over. Jula for meg begynner med julemusikk og julebrus i oktober. Blir glad når julematen kommer i butikkene. Elsker å gå rundt og se på julepynt i butikkene før jul. Har altfor mye så prøver ikke kjøpe mer. Koselig å pynte huset i slutten av november. Allerede begynt på pakkekalenderen til tre barn som jeg klager over hvert år men som de blir glade for selv om de nå er tenåringer. Gleder meg til å bake julekaker og se julefilmer med barna. Lage ribbe flere ganger før jul. Eneste jeg ikke liker er julegave maset. Hvorfor kjøpe gaver til folk som har alt og ikke ønsker seg noe. Julaften er fin, da har vi rebusløp for barna for å finne julestrømpen, ser på tv, går tur og lager ribbe til julemusikk. Anonymkode: cdaa2...b47 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #45 Skrevet 4. oktober 2023 Essensen av jula for meg er lys i mørketida. Tør ikke å tenke på hvordan desember (og november) hadde vært om det ikke var en opplyst høytid på tampen av måneden. Tente lys inne, adventsstake i vinduet, julebelysning på gelender/trær, vinterbelysning i hele byen… Og det kollektive «nå ska vil kose oss». Det er sikkert en pest og en plage for de som ikke liker jul, men for en som hater mørke og vinter, er det fantastisk med en måned der «alle» er i glede seg og kose seg-modus. Vil også ha riskrem med mammas bærsaus, en eller annen julemiddag, selvfølgelig noen å være sammen med og å kjenne på deilig julestemning. Elsker julefilmer, julebarne-TV, julepodcast/fortellinger, og litt julemusikk. Anonymkode: 9661c...055
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #46 Skrevet 4. oktober 2023 Jul for meg er bare noe jeg må igjennom. Er som oftest hos nærmeste familie (fordi jeg synes jeg må for deres del), men noen ganger alene. Alene i romjula og nyttårshelgen. Foretrekker å jobbe i romjula. Jeg pynter ikke og baker ikke julekaker. Julemat når jeg er hjemme kan være alt fra biff eller ribbe til ingenting. Puster lettet ut 1. januar. Før både pyntet jeg, bakte og inviterte familie og venner/bekjente. Alltid plass for overnatting for noen ekstra personer. Livet skjedde og de fine julene er et tilbakelagt kapittel. Anonymkode: b1b17...b66
kaleidoskop Skrevet 4. oktober 2023 #47 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg har tatt med tradisjoner jeg liker fra, da jeg var barn, og laget egne. Ønsker å gjøre det til så fin, minnerik og stemningsfull tid som mulig for barna. Vi har de siste årene satt opp tre 1. desember. Jeg er ikke opptatt av hva de gjør på some, men synes det var en god ide å pynte tidligere en 23. desember som jeg vokste opp med. Vi har plasttre, og jeg synes det er fint å kunne nyte juletiden lengre. Ja, det pakkes ned i løpet av 1 uka i januar. Står ikke helt til 13 dag jul. Men ikke langt unna. Jeg liker å tenne masse lys, klementiner, pepperkaker, ribbe på julaften. Mat er generelt mye av jula for meg. Lange frokoster med masse god mat i romjula 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå