Gå til innhold

Barn ligge inntil naken mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Nå har det seg slik at eldstegutten på 8 år får en del mareritt, og når dette skjer kommer han inn på soverommet og i sengen til meg og far. Vi har en stor dobbeltseng, så dette er egentlig ikke noe problem. Og han legger seg i midten i sengen uten at vi merker det eller våkner. Så det er egentlig helt uproblematisk. Bortsett fra en ting jeg lurer på.. 

jeg bruker å sove naken og foretrekker dette. Jeg blir fort varm og liker ikke å sove med noe på meg. Jeg har fått bekreftet hos lege at jeg er allergisk mot egen svette, så jeg prøver å unngå å bli for varm og finner det derfor mest behagelig å sove kaken. Det er også deilig og trygt med hud mot mot mannen min om natten, for eksempel beina sammenfiltret. 

Men når jeg våkner noen dager i måneden og ser at jeg ligger naken ved siden av gutten min har jeg noen ganger blitt litt skremt eller sjokkert. Men jeg skjønner jo at han har det vondt og vil ha trygghet. Men heller ikke har lyst å vekke oss, så han er skjønn. 

Men kan han ta skade av å ligge ved siden av meg som er naken med pupper og alt? Eller er det bare sunt å se andres kropp og ligge ved siden av og kanskje inntil? 

Det blir ikke helt det samme som med mannen fordi han liker å ligge med boxer, til og med av og til t-skjorte og sokker. Han er mer påkledd og han ligger på ryggen. En gang våknet jeg og gutten min lå mot brystene mine. Jeg personlig tar ikke det noe ille, jeg tenker kropp er naturlig. Men jeg vet ikke med et barn og en gutt. Kan jeg påvirke sexualitetet hans for eksempel på en negativ måte i fremtiden, jeg er litt redd for det. Så jeg spør nå kanskje om betryggelse eller råd på hva vi kan gjøre. Jeg vet heller ikke grunnen til gutten vårs mareritt.. og han vet ikke selv.. det er en litt vond situasjon.. noen som har er lignende erfaring og har råd? Vi vil jo at han skal ha en trygg oppvekst og bli tatt vare på når han er redd, men han bruker aldri å vekke oss, så vi får først prater om det neste dag.. hmm.. 

takker for alle råd ❤️ 

Anonymkode: 59956...f14

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge gutten kommer inn får du ha på det undertøy. Dette er bare ekkelt.

Anonymkode: 28d9d...2af

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge gutten kommer inn får du ha på det undertøy. Dette er bare ekkelt.

Anonymkode: 28d9d...2af

Enig!!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke tenkt tanken en gang. Både min mann og jeg sover naken. Vi pleier å ta på oss morgenkåpe når vi står opp, så det er ikke slik at vi går å sprader naken rundt. Men i senga er det for oss naturlig å være naken. 7-åringen kommer også inn til oss om natten en gang i blandt, og sniker seg under dynen til meg eller mannen. Da ligger vi tett, hud mot hud. På et eller annet tidspunkt så er det nok ikke helt innafor, men jeg har i utgangspunktet tenkt at barnet styrer det. Vil tro at han slutter å legge seg i sengen vår før det er et problem at vi er naken i samme seng. Om han skulle bli tenåring og likevel komme inn om natten får vi heller revurdere det. 

Anonymkode: 56e94...080

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Har alltid sovet naken, og aldri sett det som noe problem.
Nakenhet er ikke farlig for noen, men det kjennes klamt når barn blir eldre enn dette.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt tanken en gang. Både min mann og jeg sover naken. Vi pleier å ta på oss morgenkåpe når vi står opp, så det er ikke slik at vi går å sprader naken rundt. Men i senga er det for oss naturlig å være naken. 7-åringen kommer også inn til oss om natten en gang i blandt, og sniker seg under dynen til meg eller mannen. Da ligger vi tett, hud mot hud. På et eller annet tidspunkt så er det nok ikke helt innafor, men jeg har i utgangspunktet tenkt at barnet styrer det. Vil tro at han slutter å legge seg i sengen vår før det er et problem at vi er naken i samme seng. Om han skulle bli tenåring og likevel komme inn om natten får vi heller revurdere det. 

Sikkert kult for 7-åringen å oppleve pappas morrabrød....herregud.

Anonymkode: 45741...951

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg fortrekker å sove naken, men har på meg undertøy fordi. Har en 6 åring som kommer å legger seg i sengen min ila natten

Anonymkode: 834a3...d9a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert kult for 7-åringen å oppleve pappas morrabrød....herregud.

Det er da ikke som at vi gnikker kroppene inntil hverandre, eller i det hele tatt eksponerer kjønnsorganene. Vi ligger jo under dynen med «ufarlige» kroppsdeler utenfor. Jeg tror ærlig talt at han ikke har noe forhold til om vi har truse på eller ikke, den delen av kroppen er under dynen og er ikke borti barnet. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du trenger ikke heldekkende klær, men en truse bør du bruke. 

Jeg har ikke noe problem med å gå naken rundt mine barn og barnebarn, men om natten ville jeg ikke risikert at barnas kropp kommer i kontakt med mitt kjønnsorgan. 

Edit: Det er mye fokus på at barn skal bestemme over egen kropp og man trenger ikke mye fantasi for å se for seg hva som ville skjedd hvis barnet forteller at han har tatt på mammas tiss selv om det er i en helt uskyldig setting. 

Endret av Ulven
  • Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke som at vi gnikker kroppene inntil hverandre, eller i det hele tatt eksponerer kjønnsorganene. Vi ligger jo under dynen med «ufarlige» kroppsdeler utenfor. Jeg tror ærlig talt at han ikke har noe forhold til om vi har truse på eller ikke, den delen av kroppen er under dynen og er ikke borti barnet. 

Åja, du skrev  "sniker seg under dynen", "ligger tett inntil hud mot hud"

Jaha.

Få på undertøy!

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Syk verden vi lever i dag mor eller far ikke kan sove i egen seng naken uten at det er feil for barna kommer inn. Det er trist. 
Jeg tenker barnet slutter når det ikke er greit lenger :) 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Syk verden vi lever i dag mor eller far ikke kan sove i egen seng naken uten at det er feil for barna kommer inn. Det er trist. 
Jeg tenker barnet slutter når det ikke er greit lenger :) 

Jeg vil tro det er ubehagelig for ethvert barn å ufrivillig oppleve et morrabrød. Spes om de har sett far tasse rundt naken med "slakt utstyr". Det er ikke gitt de forstår hva dette er for noe.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du blir ikke mer svett av en stringtruse eller hipster. Du må ikke ha på deg en tykk bestemortruse som går opp til puppene. du vet at ungen din kommer inn om natten, kle på deg. vanskeligere er det ikke. 

Anonymkode: f0451...bd4

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tar på truse når ungen kommer inn. Samme gjør min mann.

Anonymkode: 98446...228

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns selv det er litt sprøtt, sett i voksne øyne. Men jeg så mamma naken mye opp til da jeg var rundt 6 - 7 (jeg var jente da..). Det er vel i  5 - 6 års alderen man begynner å bli bevisst på egen nakenhet/ andres nakenhet? 

Husker jeg var 4 -5 og løp rundt naken i hagen på varme sommerdager med sprinkleranlegg. Så en gang mellom 5 og 6 kjente jeg plutselig på at det ikke føltes greit å være naken blant folk lengre.

Er gutten litt umoden? Eller veldig foreldrekjær? Kan forsåvidt ikke huske at jeg ville sove hos mamma/pappa etter jeg fylte 6. 

Men vet at mamma lå i bare truse. Pappa sov naken, men pleide smette boxeren på i halvsøvne om jeg kom inn.

Noen ganger våknet han ikke, men de hadde stor seng og jeg ville bare ligge en stund mellom de, så jeg var ikke akkurat langt under dyna å tafset.

Etter at jeg begynte på barneskolen føltes det bare litt rart å være så "liten" at jeg klatret opp i deres seng.

Anonymkode: 1c0dd...c5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vil tro det er ubehagelig for ethvert barn å ufrivillig oppleve et morrabrød. Spes om de har sett far tasse rundt naken med "slakt utstyr". Det er ikke gitt de forstår hva dette er for noe.

Her sov far med klær, men morrabrød opplever nok barnet også siden det var en gutt. Hvor mye bør far eller mor kle seg slik at noe ikke blir sett? Hvorfor er kropp så unaturlig og seksuelt? 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gutter kan få  "morrabrød" fra de er ganske små, så bør da få vite tidlig hvorfor dette er sånn.

Anonymkode: cb14e...41d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er veldig ekkelt og kan gi barn traumer i ettertid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gutter kan få  "morrabrød" fra de er ganske små, så bør da få vite tidlig hvorfor dette er sånn.

Anonymkode: cb14e...41d

Ja, men det er da virkelig ikke nødvendig med praktisk undervisning...

Anonymkode: 1ac1c...d2a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men det er da virkelig ikke nødvendig med praktisk undervisning...

Anonymkode: 1ac1c...d2a

Nei, det er for unaturlig å se hva som er naturlig.. Har ikke noe seksuelt å gjøre heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...