Gå til innhold

Sakuraa prøver på første🌸


Sakuraa

Anbefalte innlegg

Velkommen til min prøverdagbok 🌸

Jeg har i en god stund lest stille her på forumet, men tenkte det var på tide å "bli med"☺️

Mannen min og jeg prøver på vårt første (og siste!) barn, vi er nå i PP25. Vi bestemte oss for å få barn januar 2021, men har hatt noen pauser her og der. Vi er såvidt i 30 årene, og selvom vi er positive så begynner det å tære litt på da ønske er så stort. Det har begynt å bli vanskelig å se "alle" rundt oss rekke å prate om det, deretter planlegge, starte å prøve og få barn før vi i det hele tatt har fått det til❤️

Vi har 3 SA bak oss (tidlig, før uke 6) og jeg har 1 SA (uke 8, visste ikke at jeg var gravid) fra da jeg var 17 år gammel. Jeg har regelmessig syklus og får klare EL tegn. Derimot har jeg aldri fått en positiv EL test (har absolutt ikke testet hver mnd), men nå har jeg begynt å tempe og kjøpt en fertilitetsmonitor. Dette er første syklusen hvor jeg gjør begge deler så jeg er veldig spent! 

 

Oversikt (Det starter med PP25 men kaller det PP1 for enkelhetens skyld)
PP1: CD1 23.08.23 - EL 09.09 - IKM 20.09 - 28 Dager, 10 LF

Endret av Sakuraa
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk ❤️

Jeg fikk søren meg Peak!!! på fertilitetsmonitoren i dag🫣 Er så overraska! Min første positive EL test i mitt liv!! Var ganske sikker på at jeg hadde EL 16CD, jeg fikk plutselig ømme bryster og EL-smerter midt på dagen som varte til kvelden... men hvem vet 😛 Tempen min har gått litt opp i dag, etter tips i går så har jeg begynt å måle vaginalt og ja jeg sov gjennom "tempe-alarmen" min så ble litt senere. Krever litt øvelse dette 🤭

s_5VUbUY.png

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3DPO!

Nå fant FF EL og jeg tror det stemmer veldig godt. Natt til lørdag hadde jeg de verste EL smertene jeg har opplevd 😭 Fikk til og med vondt i ryggen. Har hatt veldig svake mensensmerter hele tiden, har det i dag også. Husker ikke om jeg pleier å ha det eller ikke til vanlig 🤭

s_mO6J4I.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4DPO!

s_FWIUSB.png

Prøver å være flink til å registrere symptomer sånn at jeg kan referere til det senere sykluser.

Jeg har skikkelig magefølelse på at det ikke går denne PP heller, men vi får nå se. Er litt bekymret for at tempen min er så langt nede… spent på om det blir noe spotting de neste dagene. Sist SA spottet jeg DPO 6. 

Har fortsatt mye murringer og det pleier jeg ikke ha før mensen. Antar det kanskje er fordi EL var så vond denne gangen? Litt ettervirkninger kanskje😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med flere på forumet, følger gjerne med på reisen din. Ser den allerede har vært lang, så håper den ikke blir så mye lengre og at terminspiren sitter kjapt 🤞🤞🥰 Så gøy at fertilitetsmonitoren funka bra! Er så kjekt å ha litt verktøy for å finne el. Litt spennende med murringer og, men vanskelig å vite hvorfor, krysser fingre og tær for denne prøveperioden 🤞🤞🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Lillrex 🥰

8dpo i dag og føler meg helt normal. Har hatt murringer og lignende mensensmerter til 6DPO men nå er alt borte. Har tenkt skikkelig over hva slags «symptomer» jeg pleier å ha mellom EL og mensen. Jeg har faktisk ikke pleid å ha hatt murringer osv. etter EL, mensensmerter kommer aldri før jeg faktisk har fått mensen. Så lurer på om dette er noe nytt 😭 

Ellers har jeg litt uren hud og oppblåst, typiske tegn før mensen. Har sikkert spist 1kg med ost i dag også, typisk før mensen 😂

Synes ikke FF ser så lovende ut heller…

Hilsen negativ Sakuraa 🫣

s_l2PLdr.png

Endret av Sakuraa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11DPO

s_tGGDRk.png

Tror magefølelsen min er rett og at TR er rundt hjørnet… venter med å bestille fertilitetsutredning før TR faktisk er kommet da 🫣 Har fått typiske kviser over natta også, haugevis 😭

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom noen timer etter forrige innlegg så jeg har ordnet en time neste uke for fertilitetsutrending rett og slett🫣

Jeg er litt i tenkeboksen nå, for det betyr at lutealfasen min denne syklusen var 10 (eller sier man 11?) dager. Det er jo ganske kort. Dette er første syklusen jeg faktisk har funnet EL så nå lurer jeg på om jeg har hatt kort lutealfase hele tiden. Vet at andre klarer å bli gravide med kort lutealfase men allikevel. 

Ellers gruer jeg meg litt til utredning, jeg (eller kroppen min) har tendens til å besvime etter gyn undersøkelse så det blir spennende 🥲

Håper at vi får noen svar og er spent på resultatet. Jeg håper nesten at de finner en grunn (og at det er en "enkel" løsning), er veldig redd for å være "uforklarlig barnløs" merker jeg. 

Men jeg er i veldig godt humør, håper vi får det til❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR ble ferdig allerede på lørdag, men jeg har spottet litt til i går. Dette er andre syklusen hvor jeg spotter etter TR så antar dette er noe nytt med syklusen min.

Jeg har faktisk gått ned 30kg hittil i år, så jeg antar at syklusen min kanskje har funnet tilbake til slik den var da jeg var yngre. Da hadde jeg 28-29 dagers sykluser og TR varte i ca. 4 dager. Uten spotting da, men nå er jeg jo eldre. Syklusen ble veldig sakte lenger sammen med vekta mi iallfall. 

Er urolig og spent for utredning, vet vi antageligvis ikke får noen svar den dagen men allikevel. Lurer sånn på hva det evt. kan være. Jeg begynte å tempe i går, men glemte selvfølgelig å tempe i dag😅

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av diverse grunner tar vi en pause i prøvingen til neste år🫣

Men, utredningen var denne uka og alt ser veldig fint ut. Hadde masse egg som så fine ut forhold til hvor jeg var i syklusen, bra slimhinne og kjempefine (haha) eggledere og livmor. Vi skal prøve i 6 mnd til fra neste år, og om det ikke går så må vi gjøre prøverør.

Så nå har vi en plan, og det var veldig fint å høre at alt ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...