Gå til innhold

Englevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så moro å høre historier der folk tenker de hadde englevakt, noen som har noen de vil dele? Det er samme om de sier engler, følge, hjelper etc. Jeg har vokst opp med historien om en grandtante, som kom bort fra de voksne på heia, et ganske øde sted. De fant henne ikke før dagen etterpå, hun hadde falt ned i en ur, og kom seg ikke opp selv - var ellers uskadd. Men hun fortalte at hun hadde vært redd og gråt, og da kom det en mann og satt med henne og sang til hun sovnet. Hun hadde ikke vært kald, for det ble varmt når han var der - men hun var trøst og sulten.  Hun var ca 6-7 år gammel, og holdt fast ved dette hele livet. 

Anonymkode: 8bb20...f6b

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...

Faren til noen jeg kjenner skulle gå på ski inn til en støle noen km fra der de bor. Et stykke på veien såg han en mann som kom på ski mot han, og viftet med armene. Han skyndte seg mot han, han trodde kanskje noen trengte hjelp. Men når han nærmet seg forsvant han bare, og når han kom bort der han hadde sett han var det ingen skispor eller noe. Han fikk sånn en skikkelig ekkel følelse at han faktisk snudde og gikk hjem.. Hjemme begynte han å skamme seg, og tenkte at han måtte jo ha sett feil, det pleide jo aldri være andre folk i det området og han følte seg som en tulling. Et par dager etterpå tok han turen på nytt, og når han kom innover hadde det gått snøras ikke så langt etter der han snudde sist. Han var selv overbevist om at han hadde sett fylgjen sin som advarte han. 

Anonymkode: dfe1f...4d0

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en til, men dette kan jeg ikke gå god for, har hørt via andre, og skal ha skjedd på ca 1940- tallet.  To gutter i sånn 8-10 års alderen var på vei ut på isen for å stå på skeiser. Så hørte de moren til den ene ropte på de « kom hjem nå». De sprang hjem, men moren sa hun hadde ikke ropt på de. På vei ned igjen traff de en nabo som sa han hadde nettopp vært og sjekket på isen, og den var ikke trygg å gå ut på. 

Anonymkode: dfe1f...4d0

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gå av skolebussen, da en irritert bilist presset seg frem og gasset på for å komme før oss som gikk av bussen. Bilen kjørte over føttene mine, men jeg kjente ikke smerte, bare at dekkene kjørte over.

Ingen merker på huden. 
Har tenkt mye på det siden. 

Anonymkode: 78e3c...ede

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farmora mi (ekstremt ateistisk og skeptisk til at som har med religion, spiritualitet osv) var på konferanse i New York på 70-tallet da byen var beryktet for mafia og skyhøy kriminalitetsrate.

Hun skulle tilbake til hotellet, men rotet seg inn i noen bakgater. I et smug hørte hun en sterk stemme som sa "snu og gå til venstre". Hun skvatt og gjorde dette. Så seg tilbake før hun rundet hjørnet og der kom der en mann med kniv i hånden og ran i blikket. 

❤️ 

Anonymkode: fd60f...dd4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Farmora mi (ekstremt ateistisk og skeptisk til at som har med religion, spiritualitet osv) var på konferanse i New York på 70-tallet da byen var beryktet for mafia og skyhøy kriminalitetsrate.

Hun skulle tilbake til hotellet, men rotet seg inn i noen bakgater. I et smug hørte hun en sterk stemme som sa "snu og gå til venstre". Hun skvatt og gjorde dette. Så seg tilbake før hun rundet hjørnet og der kom der en mann med kniv i hånden og ran i blikket. 

❤️

Anonymkode: fd60f...dd4

Tenkte verre jeg, kan ha vært en som hadde voldtatt henne. Som kvinne er ran den minste bekymringen jeg hadde hatt om jeg så en fyr med kniv bak meg. 

Anonymkode: 0ac87...21c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til vennina mi var på tur med en vennine av henne når de var små også skulle de gå over veien også skjenner hun noen som dytter henne bakfra og i det hun ble dytta så ble vennina påkjørt, men hun som ble dytta kom seg over veien i tide. Det var ingen å se

Anonymkode: 1b7dd...fef

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 5.29):

Moren til vennina mi var på tur med en vennine av henne når de var små også skulle de gå over veien også skjenner hun noen som dytter henne bakfra og i det hun ble dytta så ble vennina påkjørt, men hun som ble dytta kom seg over veien i tide. Det var ingen å se

Anonymkode: 1b7dd...fef

Hvordan gikk det med venninna som ble påkjørt? 

Anonymkode: dfe1f...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...