Gå til innhold

Tannhelsesekretær er et dumt yrkesvalg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er tannlegespesialist, og ville betalt ganske så godt for å ha en effektiv tannhelsesekretær med gode rutiner. Samspillet meg og tannhelsesekretæren er essensielt for at behandlingen skal gå glatt. Elsker når vedkommende vet hva jeg trenger før jeg selv vet det. Og den non-verbale kommunikasjonen som gir flyt i hverdagen. 

Så synes ikke tannhelsesekretær er et dumt yrkesvalg. Hvis du er flink og "iherdig" (interessert er vel egentlig et bedre ord), så er du en god ansettelse for flinke og interesserte tannleger. De som kun vil tjene mest mulig penger på pasientene sine, de ansetter nok fra gata :)

Anonymkode: 847cd...751

Så godt å høre! Jeg er veldig interessert ja ☺️ Føler helt klart at jeg valgte rett hylle og gleder meg til neste år. 

TS 

Anonymkode: 39b70...682

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så godt å høre! Jeg er veldig interessert ja ☺️ Føler helt klart at jeg valgte rett hylle og gleder meg til neste år. 

TS 

Anonymkode: 39b70...682

Så bra ts.😊 Gleder meg selv til å begynne og tror vi bare må lukke ørene for kommentarer fra andre. Vi vet best selv hva som er riktig for oss. Og tannhelse vil alltid være et aktuelt og viktig yrke. Lykke til❤️

Anonymkode: f6b06...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så bra ts.😊 Gleder meg selv til å begynne og tror vi bare må lukke ørene for kommentarer fra andre. Vi vet best selv hva som er riktig for oss. Og tannhelse vil alltid være et aktuelt og viktig yrke. Lykke til❤️

Anonymkode: f6b06...f3f

Jeg ble veldig glad da jeg leste historien din. Lykke til du også ❤️:papirfly:

TS

Anonymkode: 39b70...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 8.25):

Så merkelig. Jeg har snakket med mange apotekteknikkere der flere av de ikke trives i jobben. Jeg har også snakket med tannhelsesekretærer som trivest kjempe godt i jobben. 

Anonymkode: 16d0a...fcb

Jeg kjenner en dame som er utdannet både tannhelsesekretær OG apotektekniker. Hun jobber som sistnevnte, i et stort apotek med lange åpningstider, slik at det blir turnusjobb med kveldsvakter og mye fridager, noe hun trives med. Hun sa at lønna hos private tannleger er høyere enn som tekniker i privateid apotek (alle apotek bortsett fra sykehusapotek er privateid), og at hun derfor ville valgt tannhelsesekretærjobben hvis hun kun skulle tenke økonomi. Men arbeidet er lite variert og det blir visst mer dagjobb som sekretær, og det ønsker hun ikke.

Anonymkode: 08b97...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 8.19):
Kopierte dette fra nett:
 
Hva kan man forvente i lønn i dette yrket? – Når man begynner som tannhelsesekretær har man en lønn på litt under 370 000 kr i året. Jobber man i det offentlige, følges det en fast tariff. Lønnen stiger med ansiennitet, og ved full ansiennitet ligger man på 446 000 kr i året.
 
ts

Anonymkode: 39b70...682

Har bedre betalt som ufaglært renholder jo! 

Anonymkode: f3a1e...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har bedre betalt som ufaglært renholder jo! 

Anonymkode: f3a1e...af7

Fint for deg. Men jeg kunne aldri tenke meg å jobbe som renholder hver eneste dag, uansett hvor mye betalt jeg fikk.

Anonymkode: f6b06...f3f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 13.58):

Og jeg lurer på hvilket yrke du selv har, som sitter på din høye hest og tjener en haug med penger- samtidig som du tråkker ned på andre yrker?

Anonymkode: f6b06...f3f

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fint for deg. Men jeg kunne aldri tenke meg å jobbe som renholder hver eneste dag, uansett hvor mye betalt jeg fikk.

Anonymkode: f6b06...f3f

Wow… Bare wow :ler: 

 

Anonymkode: 61dca...cc0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

 

Wow… Bare wow :ler: 

 

Anonymkode: 61dca...cc0

Gud bedre så barnslig du er. Du kommer inn igjen i tråden bare for å finne noe å ta meg på så du kan sitere det. Tror ikke du har det særlig godt med deg selv når du har dette behovet. 

Nei, jeg kunne aldri tenke meg å jobbe som hverken renholder, sykepleier eller brannmann uansett hvor mye jeg fikk betalt. Ser ikke ned på yrkene og fraråder heller ikke andre til å velge dem. Men for meg er de uaktuelle uansett lønn.😊

Anonymkode: f6b06...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gud bedre så barnslig du er. Du kommer inn igjen i tråden bare for å finne noe å ta meg på så du kan sitere det. Tror ikke du har det særlig godt med deg selv når du har dette behovet. 

Nei, jeg kunne aldri tenke meg å jobbe som hverken renholder, sykepleier eller brannmann uansett hvor mye jeg fikk betalt. Ser ikke ned på yrkene og fraråder heller ikke andre til å velge dem. Men for meg er de uaktuelle uansett lønn.😊

Anonymkode: f6b06...f3f

Poenget her er vel at du er den eneste som kommer med dårlige forsøk på hersketeknikk og snakker ned andre yrker, noe ingen andre har gjort før deg. :fnise: 

 

Anonymkode: 61dca...cc0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget her er vel at du er den eneste som kommer med dårlige forsøk på hersketeknikk og snakker ned andre yrker, noe ingen andre har gjort før deg. :fnise: 

 

Anonymkode: 61dca...cc0

Poenget er vel og at du er ganske barnslig som kommer inn i en tråd bare for å finne noe å ta meg på. I en tråd som handler om yrket tannhelsesekretær. Hersketeknikker er du like god på som meg, der du sitter med latter-emojier og liksom skal gjøre narr av meg. Men dette blir litt slitsomt, så jeg svarer ikke deg mer.

Anonymkode: f6b06...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget er vel og at du er ganske barnslig som kommer inn i en tråd bare for å finne noe å ta meg på. I en tråd som handler om yrket tannhelsesekretær. Hersketeknikker er du like god på som meg, der du sitter med latter-emojier og liksom skal gjøre narr av meg. Men dette blir litt slitsomt, så jeg svarer ikke deg mer.

Anonymkode: f6b06...f3f

Ok. :) Noter deg at det var du som begynte med å svare meg og ikke vice versa. ;) 

 

Anonymkode: 61dca...cc0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...