Gå til innhold

Rike ønsker seg penger til bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og meg er invitert i bryllup snart. Brudeparet har skrevet i arrangementet at de ønsker seg penger. Dette er et par hvor mannen er god for flere millioner i året. Gave skal de selvsagt få uansett, først tenkte jeg at vi kunne gi en opplevelse, sammen. Men blir penger da det var det de ønsket. Tanker om det å ønske penger når man er «rik» i utgangspunktet? 

Anonymkode: b7ba2...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sosiale antennene er ikke helt på topp for å si det sånn. Merkelig hvor lite selvinnsikt enkelte har. Det finnes mye rare og frekke folk der ute, det er sikkert og visst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart, men samtidig litt digg så slipper dere å stresse med gave. Ville lagt litt energi i å skrive et fint kort, kanskje et dikt eller limerick?

Anonymkode: d33c5...60f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel en sær og dyr smak og er redde for å få ting de synes er usmakelige 

Anonymkode: 1fe74...798

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt rart, men samtidig litt digg så slipper dere å stresse med gave. Ville lagt litt energi i å skrive et fint kort, kanskje et dikt eller limerick?

Anonymkode: d33c5...60f

Hehe ja, egentlig helt greit! Et dikt var lurt.

Ts

Anonymkode: b7ba2...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke skjønne at det er noen inntektsgrenser for å ønske seg penger. 

De er kanskje skeptisk til å få gaver som aldri blir brukt, blir stuet vekk og vil fylle skuffer og skap inn i evigheten.

Penger får ingen nok av uansett hvor mye de har. Og kanskje har de planer for bryllupspengene. Reise, kjøpe seg noe ekstra fint eller annet. 

Jeg ville glatt gitt de penger i gave hvis det var det de ønsket seg. Enkelt og greit for alle parter.

Endret av Bombasi
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje pengene er til bruden - siden du mener å vite at mannen er "rik"?

Anonymkode: 7ebef...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte dette i en annen tråd, men mener det samme her. Uansett brudeparets økonomiske bakgrunn:

Hva… penger…?😅 Det er frekt synes jeg, en bryllupsgave skal jo være for å starte livet sammen og utstyre seg med f.eks et fint service. Det er så dyrt å være gjest, med klær, evt. overnatting/transport og evt.utdrikningslag, så å be om mer penger blir ufint…synes nå jeg

Anonymkode: 23923...c26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med dette er godt etablert par som ikke er i 20 åra? Siden han har godt etablert jobb og inntekt? 
Da vil jeg tro de har alt de trenger av servise og div hus ting. 
I stedefor å fylle opp huset med nye ting, så ønsker de seg gjerne penger så de kan pusse opp, kjøpe et større møbel, dra på ei reise etc. De har kanskje sin egen stil og da blir det dumt med husting som krasjer? 
Synes ikke det er ufint å si de ønsker seg penger. De fleste legger jo ut gavelister på f eks kitchen, der det blir haket av hva som er kjøpt hvis de ønsker seg servise o.l 

Alle vet jo at man tar med gave i bryllup, man kommer ikke til bryllup uten gave 

Anonymkode: ac2a3...909

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg svarte dette i en annen tråd, men mener det samme her. Uansett brudeparets økonomiske bakgrunn:

Hva… penger…?😅 Det er frekt synes jeg, en bryllupsgave skal jo være for å starte livet sammen og utstyre seg med f.eks et fint service. Det er så dyrt å være gjest, med klær, evt. overnatting/transport og evt.utdrikningslag, så å be om mer penger blir ufint…synes nå jeg

Anonymkode: 23923...c26

Hvorfor er det frekt? Både samboer og jeg hadde servise da vi traff hverandre (over 30 begge to). Det siste jeg ville ønsket meg, var nok et servise.

Dessuten er det jo ikke koe billigere å kjøpe skikkelig servise enn det er å gi penger. Venninnen min ønsket seg nytt kjøkken da de giftet seg, så en pengegave mot det målet kommer selvsagt mye bedre med enn nok et rosendal glass-sett. 

Anonymkode: 0f1af...c48

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det frekt? Både samboer og jeg hadde servise da vi traff hverandre (over 30 begge to). Det siste jeg ville ønsket meg, var nok et servise.

Dessuten er det jo ikke koe billigere å kjøpe skikkelig servise enn det er å gi penger. Venninnen min ønsket seg nytt kjøkken da de giftet seg, så en pengegave mot det målet kommer selvsagt mye bedre med enn nok et rosendal glass-sett. 

Anonymkode: 0f1af...c48

Jeg synes en gave er mer verdig, selv om summen er den samme. 

Anonymkode: 23923...c26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes en gave er mer verdig, selv om summen er den samme. 

Anonymkode: 23923...c26

Og jeg syns det er mye morsommere å få en rettetang enn pulsklokke til jul, men det betyr jo ikke at jeg kjøper rettetang til samboer av den grunn. 

Gaven er jo til brudeparet. Må da være bedre å gi noe de faktisk vil ha. 

Anonymkode: 0f1af...c48

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig det er irrelevant hva brudeparet tjener - penger er uaktuelt å gi i gave uansett 😅

Anonymkode: 48b9f...aa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg svarte dette i en annen tråd, men mener det samme her. Uansett brudeparets økonomiske bakgrunn:

Hva… penger…?😅 Det er frekt synes jeg, en bryllupsgave skal jo være for å starte livet sammen og utstyre seg med f.eks et fint service. Det er så dyrt å være gjest, med klær, evt. overnatting/transport og evt.utdrikningslag, så å be om mer penger blir ufint…synes nå jeg

Anonymkode: 23923...c26

Men får de penger så kan de selv velge hvilke tallerkener de vil kjøpe, og så får de oversikt. Det kan fort bli for  mange tallerkenerer  og for få kopper.

Det kan også tenkes at det servicet de ønsker seg ikke selges her i landet og at de skal på harrytur for å kjøpe  det inn, eller kanskje de har tallerkener fra før.

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes egentlig det er irrelevant hva brudeparet tjener - penger er uaktuelt å gi i gave uansett 😅

Anonymkode: 48b9f...aa3

Kunne ikke vært mer enig👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis brudeparet ønsker penger da gir man penger uten å stille spm.

Et bryllup er kostbart om man er bemidlet eller ikke. 

Jeg er ikke bemidlet og hi lot oss presse til  å lage fest for 80stk. Jeg føler den dag i dag at det ikke var verdt det. Festen ble bra og gøy den. Men makan til mye kritikk og dritt som kom. Vi hadde 40.000kr max å bruke.det var frekt å utelukke noen. 

Ble presset til gavelister, og fikk høre fra andre at det var frekt. Selv om vi satte gaveliste på dekketøy og glass, for å slippe å få forskjellige slag vi måtte bytte, og få kritikk for det også.

Det ble så gjestene måtte kjøpe srikke selv i baren,  noe vi var tydelig på iht reglene iht stedet. Og at vi hadde lavbudsjett. Vi ønsket penger til bryllups reise. Ddt var visdt frekt, selv om alle visste vi hadde bodd sammen i 10år og brukt alle spare penger på festen. Av 80 stk fikk vi litt penger 800kr. Vi fikk mange gavekort. Og måtte bruke de på ting vi ikke trengte, dadst var i gitte butikker. 5-6000kr på tilbords var ikke lett å få brukt opp. 

Så vi satt igje med masse vi ikke trengte, i forskjellig stil, som gjenspeilet de vi fikk tingene av og ikke oss. Og ingen bryllups reise. 

I dag har jeg kvittet meg med mye av det vi brukte gavekort på og det som støvet ned i skap, fordi det var ting vi ikke trengte.  Kan jo legge til at vi allerede hadde arvet mye, jeg hadde sagt nei til. Og vi kjørte 8 hengerlass med slike ting på søppeltomta. 

Skal jeg gifte meg på nytt blir det kun mine barn og forlovere.  Fordi jeg kunne heller ha brukt de få oppsparte pengene på en tur med barna mine, eller oppussing som vi også trengte istedenfor.  Og det svir fortsatt å ha brukt 40.000kr, for å høre hvor frekke vi var før bryllupet.  Det var lite hyggelig å høre sånt. Det var så leit,  at heg siste to ukene hadde mest lyst til å avlyse. Dog fikk jeg lite klager på selve festen. Og mange sa det det ble en drømmedag for dem også.

Jeg syntes generelt at gjester i bryllup, får akseptere brudeparets ønsker å slutte å klage sånn. Er iallefall glad vi ikke sponset gratis drikke og med en regning på minst 120.000kr og oppover.

Så ønsker brudeparet penger så gir man penger. 

En gang visste jeg bruden ikke hadde vaser,  så kjøpte en nøytral men pen khaler vase, med byttelapp, fylte den med lyslenke med batterier, penger, og papir sommerfugler. Men jeg hadde ikke gitt den vasen, om jeg ikke  visste de ikke hadde blomster vaser.  

Anonymkode: 60fbd...f80

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så gammeldagse noen er😅 før i tiden flyttet man gjerne sammen etter bryllupet og trengte sengetøy og servise, men det er andre tider nå. Man bor sammen i flere år og har alt man trenger. Mye bedre å få penger og bruke de på ting man faktisk trenger eller har lyst på, enn å få 40 ting fra Kitchn som bare blir liggende i skapet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel alt de trenger av sånne ting en ofte får til bryllup. Og hvis det er noe en kan tenke seg, er det dyrere enn det en typisk får i gave. Vi fikk fem vannkarafler og seks hvite duker. Begrensa hvor mye en kan få på kid og tilbords og hva en som godt etablert har bruk for. 

Anonymkode: a8a8e...5c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...