Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis legen ikke har tatt blodprøver, så er det på høy tid! Det er rett og slett ganske sløvt å ikke gjøre dette før du startet, for leververdier leververdier skal kartlegges. Det er egentlig ganske pussig at du har fått diagnosen fibromyalgi uten at han har tatt blodprøver også. Det er jo en utelukkelsesdiagnose, og det høres ikke ut som legen din har utelukket en dritt? Jeg blir litt satt ut over hvor mange sløve leger det er der ute...

Be om en legetime med blodprøver med god samvittighet. Er legen din så dårlig i jobben, bør han være takknemlig for at du hjelper han litt

Anonymkode: eb1fe...b65

I forhold til fibromyalgien er «alt annet» utelukket, så der er blodprøver å ting tatt. Men syns det har vært litt vanskelig/dårlig kommunikasjon i forhold til denne medisinen. Men da sender jeg han en melding om blodprøver på helse-Norge. Takk for svar!

Anonymkode: 5b6dd...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I forhold til fibromyalgien er «alt annet» utelukket, så der er blodprøver å ting tatt. Men syns det har vært litt vanskelig/dårlig kommunikasjon i forhold til denne medisinen. Men da sender jeg han en melding om blodprøver på helse-Norge. Takk for svar!

Samme her. Legen min har ikke sett med i det hele tatt siden jeg startet. Bryr seg ikke. Så sa jeg at jeg mister alt håret og det hadde hun ikke hørt om engang. Kun snakket en gang på telefon. Så er rart hvor store forskjeller det er.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her. Legen min har ikke sett med i det hele tatt siden jeg startet. Bryr seg ikke. Så sa jeg at jeg mister alt håret og det hadde hun ikke hørt om engang. Kun snakket en gang på telefon. Så er rart hvor store forskjeller det er.

Legene vet for lite om medisinen og har vel ikke tid til å sette seg så mye inn i det.

Anonymkode: 405d7...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Legene vet for lite om medisinen og har vel ikke tid til å sette seg så mye inn i det.

Nei, det er det. Min lege er veldig på at dette har vært brukt til diabetes i 10 år og er derfor ikke farlig. Mens legen til en kollega av meg er veldig redd for bukspyttkjertelbetennelse feks og sjekker alle annenhver uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Min innrømmer det å være fersk på denne medisinen, men vil allikevel ha meg inn hver 8-10. uke sånn ca, følge med og høre... kun slik hun kan få erfaringer også, så diskuterer vi om jeg skal øke som planlagt, fortsette eller hva osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på laveste dose et par måneder før jeg økte ett hakk opp nå. Har ikke gått ned så mye (5 kg), men har mål om å ikke være så fokusert på mat og miste vekt over tid. 

Jeg hadde ingen bivirkninger på laveste dose. Men nå som jeg har økt, så slo det til. Jeg håper det gir seg når kroppen er tilvent litt. 

I dag hadde jeg halsbrann/eggerap. Jeg har tidligere erfart at et halvt glass helmelk hjelper mot det. Så jeg drakk det nå. Men skulle nok ikke gjort det. For jeg ble ekstremt kvalm og fikk diaré. Det var nok for fett, antar jeg. Er det flere som har opplevde det etter å ha drukket melk? 

Anonymkode: de6ff...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gikk på laveste dose et par måneder før jeg økte ett hakk opp nå. Har ikke gått ned så mye (5 kg), men har mål om å ikke være så fokusert på mat og miste vekt over tid. 

Jeg hadde ingen bivirkninger på laveste dose. Men nå som jeg har økt, så slo det til. Jeg håper det gir seg når kroppen er tilvent litt. 

I dag hadde jeg halsbrann/eggerap. Jeg har tidligere erfart at et halvt glass helmelk hjelper mot det. Så jeg drakk det nå. Men skulle nok ikke gjort det. For jeg ble ekstremt kvalm og fikk diaré. Det var nok for fett, antar jeg. Er det flere som har opplevde det etter å ha drukket melk? 

Drikk Peppermynte te.

Eneste som har fungert for meg.

Drikker en kopp daglig, har ikke hatt eggerap, oppkast og kvalme etter det. Diare slipper man dog ikke alltid unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sluttet med dritten. Føler meg mye bedre etter snart en Mnd.uten. Blitt meg selv igjen for å si det slik..

Anonymkode: 1581e...f72

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Drikk Peppermynte te.

Eneste som har fungert for meg.

Drikker en kopp daglig, har ikke hatt eggerap, oppkast og kvalme etter det. Diare slipper man dog ikke alltid unna.

Takk, det skal testes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sluttet med dritten. Føler meg mye bedre etter snart en Mnd.uten. Blitt meg selv igjen for å si det slik..

Anonymkode: 1581e...f72

Det gjorde jeg også. Ble meg selv og glad igjen, lei av hodepine og kvalme konstant. Men etter 6 uker kom jo all matlyst og sukkersug tilbake, så det er jo absolutt ikke en løsning dette her. Vurderer å starte igjen og bare gjøre det en gang i måneden.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøvde Wegovy i 7 uker i sommer. Helt jævlig. Var utslått av fatigue og ekstrem slapphet nesten hele tiden. Vanskelig å holde seg våken, veldig slitsom de få ukene jeg var på jobb mens jeg tok medisinen. Kjempedyrt, og gikk ned bare 2 kg. Skal aldri mer prøve Wegovy. 

Anonymkode: 563fe...ad1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan har dere råd til sprøytene? Koster de ikke 3000,- kr??? Hver mnd liksom...

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan har dere råd til sprøytene? Koster de ikke 3000,- kr??? Hver mnd liksom...

Man tar seg råd. 

Må gjerne kutte ut noe annet da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dyrt, men jeg tar meg råd. Dropper å kjøpe klær, frisør og andre unødvendige ting. 

Anonymkode: 4cc93...886

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri gått over laveste dose og da koster det 1700 kr i mnd. Kjøper jo mye mindre mat og sjokolade og sånt, så tror ikke det er mye ren utgift for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg går på en dose hvor det koster ca 1000 kroner måneden. Jeg har fulgt med på matbudsjettet vårt, og det har gått ned med 4000 kroner måneden. Så for meg så går jeg veldig i pluss...

Og før noen reagerer veldig på budsjettet her, det er nok ikke representativt for alle. Vi har over gjennomsnittlig god økonomi, er opptatt av å spise "rent", spiser ofte på restaurant og er glade i dyre viner. Etter at jeg begynte på wegovy klarer jeg ikke alkohol, vi har nesten ikke spist ute og jeg takler ikke rødt kjøtt (som er noe av det dyreste man kjøper). Da blir det fort mye billigere. 

Jeg vil tro at folk med mer moderate matbudsjetter også raskt sparer inn en del på å gå på sprøyta. I vår husholdning har det også hatt en god effekt på mannen sitt kosthold, siden det er jeg som handler. Han har vent seg til fisk i stedet for biff og gidder ikke å drikke vin alene...

Anonymkode: eb1fe...b65

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dyrt, men jeg tar meg råd. Dropper å kjøpe klær, frisør og andre unødvendige ting. 

Anonymkode: 4cc93...886

Men om man dropper unødvendige ting som usunn mat, godteri, brus... sparer man ikke penger. Å går ned i kilo gratis?

Å klippe håret er nødvendig vil jeg si da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror jeg sparer mye på unødvendig mat og godsaker. Dette er første januar på flere år hvor jeg ikke er i minus etter julegaver og lignende, eneste forskjellen jeg har gjort er sprøyta. Som igjen da stopper impulshandling og kjøp av ting som frister som jeg ikke trenger. Ikke høyere lønn, ikke mindre julegaver. Men ikke noe jeg har tenkt over, har bare «tatt meg råd» til medisinen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så alt i alt, så er det negativt å gå på sprøyten over lengre tid? 

Siden mange går å føler seg kvalme og uvel?

Men positivt å gå ned i vekt selvfølgelig.  Men hvem orker å gå med kvalme i lengre tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så alt i alt, så er det negativt å gå på sprøyten over lengre tid? 

Siden mange går å føler seg kvalme og uvel?

Men positivt å gå ned i vekt selvfølgelig.  Men hvem orker å gå med kvalme i lengre tid?

Jeg blir bare kvalm hvis jeg har glemt å spise. Ellers merker jeg ikke noe kvalme, diaré eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...