AnonymBruker Skrevet 2. januar #1501 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (På 23.12.2024 den 8.50): Hei:) Jeg har fått helt angst for å bli blind på Wegovy. Leste artikkel om denne bivirkningen og da får jeg opp mer og mer om dette. Vet noen om det er mulig å sjekke om dette kan skje eller skjer det akutt? Og er det begge eller ett øye? Det siste der har jo alt å si. Jeg tar ikke sjansen på å bli blind på begge øyne. Anonymkode: 5e147...525 Nå er jeg på tynn is altså, men knytter de ikke dette til pasienter med diabetes, som bruker slankemedisinen som også funker som diabetesmedisin? Problemer med synet er jo et kjent problem ved diabetes, men om sprøyta gjør det verre eller ikke vet jeg ikke. Anonymkode: 3e917...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #1502 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ozempic og wegovy er jo eksakt samme virkestoff. Salgsnavnet er ulikt mot ulike grupper. Ozempic mot diabetes og wegovy mot fedme. Wegovy skrives ut i høyere doser enn ozempic. Synd med mounjaro, for det er mitt håp. Hadde lite virkning av wegovy nemlig, prøvd saxenda nå men den har enda mindre virkning. Anonymkode: 9b816...7be Samme virkestoff, MEN ulike hjelpestoffer. Så det ER IKKE samme produktet. Mange som sier de har bedre virkning på Oz enn W. Anonymkode: 405d7...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #1503 Del Skrevet 2. januar Ser at mange her ikke opplever ønsket effekt av Wegovy. Det er leit, og forstår godt dere blir frustrerte! Jeg ønsker likevel å legge inn et lite innlegg for å fortelle at for noen av oss fungerer det veldig godt ☺️ Jeg går på medisinen, fulgte normal opptrapping til nest høyeste dose og gikk ned 35 kg på 14 mnd. Det sagt, det kom virkelig ikke av seg selv-jeg har jobbet hardt for disse kiloene, men medisinen har i høy grad bidratt til at jeg har klart å holde rammene som sikrer nedgang. De siste 6 mnd har jeg trappet ned på dose, og holder vekta. Nå er jeg klar for å begynne jobben med de siste 5-10 kg, og så er jeg der jeg vil være. Jeg fortsetter med Wegovy i disse månedene, og planlegger å bruke medisinen i en god stund fremover. Anonymkode: 14c6c...766 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 4. januar #1504 Del Skrevet 4. januar Tråden er ryddet for brudd på følgende regel Sitat * Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 8. januar #1505 Del Skrevet 8. januar Hva skjer om en sprøyte ikke brukes opp innen den dato den skal? Blir man syk av å bruke det eller er det bare virkningen av medisinen som forsvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #1506 Del Skrevet 8. januar Kompis2 skrev (9 minutter siden): Hva skjer om en sprøyte ikke brukes opp innen den dato den skal? Blir man syk av å bruke det eller er det bare virkningen av medisinen som forsvinner? virkningen kan bli svakere... Anonymkode: 46233...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #1507 Del Skrevet 9. januar Jeg har nå opphold fra Wegovy, i påvente av mulig overgang til Mounjaro. (4 uker hittil, legen sa 5 uker pause) Jeg har dessverre hatt dårlig virkning i løpet av det året jeg har brukt Wegovy. Leser for eksempel i Drammens Tidende* at: "– Sprøytene er appetittregulerende. Det vil ta bort mye av suget for mat og søtsaker, men så raskt man slutter, kommer suget tilbake. Det sier pang, altså. Så hvis man ikke har gjort den tunge jobben det er å endre vaner: få et godt kosthold, begynne å røre på seg. Så er det tilbake igjen til start. Akkurat som med alle andre måter å gå ned i vekt." Men selv har jeg opplevd liten reduksjon i sug etter mat og søtsaker. Og nå, når jeg har vært uten Wegovy i 4 uker, kan jeg ikke si at jeg merker noen spesiell forskjell. Hverken sammenlignet med før jeg startet med sprøytene, eller sammenlignet med tiden jeg brukte Wegovy. SÅ ikke noe "PANG" altså. Er det meg det er noe "galt" med?? Begynner nesten å lure. Eller er det slik at mange HAR dårlig eller nesten ingen positiv virkning av sprøytene? Hører gjerne fra andre om dette! *Artikkelen dreide seg om en som var svært fornøyd med virkningen av Wegovy. Han hadde brukt det i 2 år, og gått ned fra 167 kg til 150 kg. Ikke så veldig mye akkurat, synes jeg. Og han sier at "...det koster han rett under 60.000 kroner årlig. Han har opplevd at effekten av sprøytene har avtatt, derfor har han økt dosen i samråd med legen sin." Anonymkode: 4983f...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #1508 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har nå opphold fra Wegovy, i påvente av mulig overgang til Mounjaro. (4 uker hittil, legen sa 5 uker pause) Jeg har dessverre hatt dårlig virkning i løpet av det året jeg har brukt Wegovy. Leser for eksempel i Drammens Tidende* at: "– Sprøytene er appetittregulerende. Det vil ta bort mye av suget for mat og søtsaker, men så raskt man slutter, kommer suget tilbake. Det sier pang, altså. Så hvis man ikke har gjort den tunge jobben det er å endre vaner: få et godt kosthold, begynne å røre på seg. Så er det tilbake igjen til start. Akkurat som med alle andre måter å gå ned i vekt." Men selv har jeg opplevd liten reduksjon i sug etter mat og søtsaker. Og nå, når jeg har vært uten Wegovy i 4 uker, kan jeg ikke si at jeg merker noen spesiell forskjell. Hverken sammenlignet med før jeg startet med sprøytene, eller sammenlignet med tiden jeg brukte Wegovy. SÅ ikke noe "PANG" altså. Er det meg det er noe "galt" med?? Begynner nesten å lure. Eller er det slik at mange HAR dårlig eller nesten ingen positiv virkning av sprøytene? Hører gjerne fra andre om dette! *Artikkelen dreide seg om en som var svært fornøyd med virkningen av Wegovy. Han hadde brukt det i 2 år, og gått ned fra 167 kg til 150 kg. Ikke så veldig mye akkurat, synes jeg. Og han sier at "...det koster han rett under 60.000 kroner årlig. Han har opplevd at effekten av sprøytene har avtatt, derfor har han økt dosen i samråd med legen sin." Anonymkode: 4983f...329 Men dette lave vekttapet antar jeg det ikke akkurat har skjedd en livsstilsendring… Anonymkode: 6c4e2...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #1509 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nå opphold fra Wegovy, i påvente av mulig overgang til Mounjaro. (4 uker hittil, legen sa 5 uker pause) Jeg har dessverre hatt dårlig virkning i løpet av det året jeg har brukt Wegovy. Leser for eksempel i Drammens Tidende* at: "– Sprøytene er appetittregulerende. Det vil ta bort mye av suget for mat og søtsaker, men så raskt man slutter, kommer suget tilbake. Det sier pang, altså. Så hvis man ikke har gjort den tunge jobben det er å endre vaner: få et godt kosthold, begynne å røre på seg. Så er det tilbake igjen til start. Akkurat som med alle andre måter å gå ned i vekt." Men selv har jeg opplevd liten reduksjon i sug etter mat og søtsaker. Og nå, når jeg har vært uten Wegovy i 4 uker, kan jeg ikke si at jeg merker noen spesiell forskjell. Hverken sammenlignet med før jeg startet med sprøytene, eller sammenlignet med tiden jeg brukte Wegovy. SÅ ikke noe "PANG" altså. Er det meg det er noe "galt" med?? Begynner nesten å lure. Eller er det slik at mange HAR dårlig eller nesten ingen positiv virkning av sprøytene? Hører gjerne fra andre om dette! *Artikkelen dreide seg om en som var svært fornøyd med virkningen av Wegovy. Han hadde brukt det i 2 år, og gått ned fra 167 kg til 150 kg. Ikke så veldig mye akkurat, synes jeg. Og han sier at "...det koster han rett under 60.000 kroner årlig. Han har opplevd at effekten av sprøytene har avtatt, derfor har han økt dosen i samråd med legen sin." Anonymkode: 4983f...329 Hadde virkning på kun høyeste dose av Wegovy en god stund så forsvant virkningen. Prøvde Mounjaro nå, kun de to minste dosene da de større dosene er tilgjengelig i Norge enda 😒(så utrolig uproft fra Eli Lilly, folk får ikke gå videre i opptrappingen pga det så de kombinerer heller de to dosene som er og betaler altså 7.000 kr i mnd for det!!). Det er jeg ikke villig til å gjøre så nå går jeg tilbake til Wegovy neste uke, da har den vært ute i av kroppen i snart 7 uker så jeg håper å få en ny boost av den og at den virker. Blir spennende å se, mange som har sagt at det har hjulpet med en pause på Wegovy for å få virkning igjen når de begynte igjen. Anonymkode: 405d7...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #1510 Del Skrevet 15. januar Noen her som opplever at de får lettere blåmerker etter de startet med wegovy? Ikke at det er spesielt vondt eller plagsomt, har bare merket meg at jeg får blåmerker mye fortere enn før og at de også blir større og "blåere". Kan selvsagt være tilfeldig eller andre årsaker da😉 Anonymkode: 8fb59...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #1511 Del Skrevet 17. januar Nå har jeg gått på laveste dose i snart fem uker, og er ned 6 kg. Gikk for en runde til med laveste, siden jeg har god effekt. Det «fine» er at det var kun første uka jeg ikke følte på sult i det hele tatt. Etter det kjenner jeg både på sult og søtsug iblant, men jeg KLARER Å TA DE GODE VALGENE likevel. All den kunnskapen jeg sitter inne med etter årevis med vektproblemer. Spise mat som metter, fylle tallerkenen med grønnsaker, ta to biter sjokolade i stedet for 15. Drikk vann eller en kopp te når jeg er småsulten. Lett som bare det!! Trener og holder på, har masse overskudd til det også🤯👍🏻 Anonymkode: 3e917...706 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #1512 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 19.23): Nå har jeg gått på laveste dose i snart fem uker, og er ned 6 kg. Gikk for en runde til med laveste, siden jeg har god effekt. Det «fine» er at det var kun første uka jeg ikke følte på sult i det hele tatt. Etter det kjenner jeg både på sult og søtsug iblant, men jeg KLARER Å TA DE GODE VALGENE likevel. All den kunnskapen jeg sitter inne med etter årevis med vektproblemer. Spise mat som metter, fylle tallerkenen med grønnsaker, ta to biter sjokolade i stedet for 15. Drikk vann eller en kopp te når jeg er småsulten. Lett som bare det!! Trener og holder på, har masse overskudd til det også🤯👍🏻 Anonymkode: 3e917...706 Jeg besitter også masse kunnskap om kaloribehov, matvarer, tilsetningsstoffer, proteiner, fett, karbohydrater, insulin etc. etc. etc. etter årevis med vektproblemer. Jeg VET at mye av det jeg spiser er feil, jeg vet at jeg spiser for mye (gjerne til jeg er stappmett, da føler jeg meg bra,og rolig i hodet og kroppen). Jeg VET at jeg bør spise mat som metter (erstatte kerbohydrater med fett, spise proteinrik mat; fisk, kjøtt), spise mer grønnsaker, ta 2 biter sjokolade, ikke hele 200g-plata, men jeg klarer det ikke. Jeg kan klare det noen uker, endog måneder, men ikke i det lange løp. Å drikke vann eller te når jeg er småsulten funker dårlig. I lengden. Lett som bare det? Nei, nei, nei, det er vanskelig. Eller umulig. Det er jo derfor vi går rundt og er overvektige år etter år etter år, og håper på den dagen da kroppen spiller på lag med oss, kiloene renner av, og vi kan trippe rundt, lett på tå, og kjenne oss BRA! Men dette et håp mange har gitt opp. Eller er i ferd med å gi opp. Fordi årene de går, men har vi blitt noe slankere? For mange er nok svaret "Nei"... (Selv om overvektige kanskje er den "vektklassen" som har best kunnskaper om sunn mat, forbrenning mm.) Anonymkode: 4983f...329 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nea414 Skrevet 20. januar #1513 Del Skrevet 20. januar Hei! Er det fler en meg som opplever at man blir veldig fort sur/sint når man går på Wegovy? 🤔 Jeg har aldri hatt så lite tålmodighet som nå.🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #1514 Del Skrevet 20. januar Nea414 skrev (33 minutter siden): Hei! Er det fler en meg som opplever at man blir veldig fort sur/sint når man går på Wegovy? 🤔 Jeg har aldri hatt så lite tålmodighet som nå.🙈 Jeg lurer på det samme egentlig. Føler meg lite glad og optimistisk for framtiden og blir fort irritert. Anonymkode: 5e147...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #1515 Del Skrevet 20. januar Jeg også, men jeg tror det rett og slett er fordi jeg spiser mindre enn jeg har pleid å gjøre. Kroppen er jo vant til mer mat, det er bare jeg som kjenner at jeg ikke trenger mer. Jeg fryser også mye, og jeg mister mer hår enn vanlig. Alt dette tror jeg henger sammen med mindre kaloriinntak:) Anonymkode: eb23f...79e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #1516 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 23.7.2024 den 22.00): Andre som sliter med økt angst etter oppstart med wegovy? Jeg gikk på Cipralex for 5 år siden, og etter jeg begynte med sprøyte for 8 uker siden har dette gradvis kommer tilbake. Vurderer å be legen om resept på Cipralex igjen, men er veldig usikker. Noen med erfaring her? Anonymkode: 2420e...230 De har funnet ganske mange bivirkninger nå, så hadde kuttet wegovy tvert. Alvorlige funn stod det , skal finne forskningsartikkelen . At noen tør hoppe på denne medisinen kan jeg ikke skjønne, null kritisk sans og folk er skremmende lett å lure. Anonymkode: c870a...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #1517 Del Skrevet 21. januar "Det er slankemedisinene Ozempic og Wegovy som nå mistenkes å kunne gi bivirkninger som hårtap, selvmordstanker og aspirasjon. Dette kommer fram av en fersk rapport fra Det amerikanske legemiddelverket FDA (Food and Drug Administration). FDA skal nå undersøke mistanken om disse nye, hittil ukjente mulige bivirkningene nærmere." Tatt fra Dagbladet 11. Jan , får ikke linket inn. De har og mistanke til at wegovy skaper depresjon. Galskap at folk bruker den. Anonymkode: c870a...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #1518 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg lurer på det samme egentlig. Føler meg lite glad og optimistisk for framtiden og blir fort irritert. Anonymkode: 5e147...525 Du har sett at de mistenker at wegovy gir depresjon? Anonymkode: c870a...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #1519 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 20.04): utrolig uproft fra Eli Lilly, fol Er det selskapet som produserer wegovy nå? Isåfall anbefaler jeg dokumentaren på nrk om hvordan Eli Lily har drevet på, skikkelig uproft med forfalskning av bivirkninger i studien de hadde, søksmål fordi de ikke informerte om suicidale bivirkninger på en av de mest solgte medisinene de produserte osv. Anonymkode: c870a...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #1520 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du har sett at de mistenker at wegovy gir depresjon? Anonymkode: c870a...528 Fedme kan også gi depresjon, bare sånn for å balansere litt.... Anonymkode: eb1fe...b65 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå