Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

beans skrev (22 minutter siden):

Har holdt på med wegovy i litt over 1 år nå, gått ned ca 40 kilo. Merker jeg ikke har det samme søtsuget, og spiser ikke like mye som jeg gjorde. Går som regel for frukt eller andre ting enn sjokolade om jeg føler "søtsug". Sjokolade smaker ikke det samme lenger heller.

MEN

For min del har det nesten blitt motsatt med at jeg ikke spiser noe, drikker lite og generelt ikke føler noe frister, så ender ofte med å ikke spise. Er på den nest øverste dosen, og har holdt på med den i noen måneder nå og ligger på stabil vekt. SKulle gjerne gått ned mer, men tror jeg har kommet til et punkt kroppen ikke vil ned lenger 😂 Må bli bedre på kostholdet siden jeg merker det veldig med fortsoppelse eller ender opp med diarè om hverandre nå 🙈

Flott at du har klart 40 kg. Det må du være stolt av!

Anonymkode: ca8c0...a6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flott at du har klart 40 kg. Det må du være stolt av!

Anonymkode: ca8c0...a6d

Takk! Tok en lang stund før jeg tok det til meg, men merker stor forskjell nå og er kjempe fornøyd! 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

beans skrev (41 minutter siden):

For min del har det nesten blitt motsatt med at jeg ikke spiser noe, drikker lite og generelt ikke føler noe frister, så ender ofte med å ikke spise. Er på den nest øverste dosen, og har holdt på med den i noen måneder nå og ligger på stabil vekt. SKulle gjerne gått ned mer, men tror jeg har kommet til et punkt kroppen ikke vil ned lenger 😂 Må bli bedre på kostholdet siden jeg merker det veldig med fortsoppelse eller ender opp med diarè om hverandre

Hva mener du her? Får du magetrøbbel når du spiser? Kanskje du må være fornøyd med så mange kg ned!

Endret av cerruti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 minutt siden):

Hva mener du her? Får du magetrøbbel når du spiser? 

Ja, noen ganger går mat rett igjennom. Nå har ikke jeg testet meg om jeg har IBS eller noe annet, men merket at det ble et større problem etter jeg startet på medisinen. Legen sa det var en vanlig bivirkning. 

Skal sies at jeg sliter med å spise variert også da, siden jeg orker nesten ikke mat lenger. Så mister jeg mye fiber, vitaminer og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg ikke har trent ved siden av og bare spist mindre er jeg fornøyd der jeg er nå! Om man trener ved siden av (som man burde pga muskler osv) så vil man sikkert få et enda bedre resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beans skrev (2 timer siden):

Har holdt på med wegovy i litt over 1 år nå, gått ned ca 40 kilo. Merker jeg ikke har det samme søtsuget, og spiser ikke like mye som jeg gjorde. Går som regel for frukt eller andre ting enn sjokolade om jeg føler "søtsug". Sjokolade smaker ikke det samme lenger heller.

MEN

For min del har det nesten blitt motsatt med at jeg ikke spiser noe, drikker lite og generelt ikke føler noe frister, så ender ofte med å ikke spise. Er på den nest øverste dosen, og har holdt på med den i noen måneder nå og ligger på stabil vekt. SKulle gjerne gått ned mer, men tror jeg har kommet til et punkt kroppen ikke vil ned lenger 😂 Må bli bedre på kostholdet siden jeg merker det veldig med fortsoppelse eller ender opp med diarè om hverandre nå 🙈

Hvordan planlegger du nedtrapping? Jeg nærmer meg også sluttfasen og har tenkt litt på hvordan jeg skal gjøre det; halvere dosen (er på midterste) eller fortsette men da ta hver andre uke, eller…eller…eller🤷‍♀️

Noen andre som har gjort unna nedtrapping/utfasing eller har begynt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen med erfaring rundt det å drikke Pepsi når man bruker wegovy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd66 skrev (11 timer siden):

Ikke noe annet enn at jeg sjeldent har lyst på det.

Anonymkode: 553f1...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd66 skrev (13 timer siden):

Jeg var stordrikker av Pepsi/cola (sukkerfri) før oppstart, og drikker fortsatt mye… like avhengig nå 8 mnd etter oppstart av Wegovy.

Anonymkode: 47fff...64e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaggaBente skrev (På 13.10.2024 den 22.20):

Hvordan planlegger du nedtrapping? Jeg nærmer meg også sluttfasen og har tenkt litt på hvordan jeg skal gjøre det; halvere dosen (er på midterste) eller fortsette men da ta hver andre uke, eller…eller…eller🤷‍♀️

Noen andre som har gjort unna nedtrapping/utfasing eller har begynt med det?

Har tenkt nedtrapping, egentlig mest pga pris og sånt. Legen min sa hvertfal en av de første dosene er fine som vedlikehold. For min del så merker jeg forsatt søtsug og sånt hvis jeg ikke tar sprøyta i tide, så jeg ville nok heller bare gått ned i dose evt!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

beans skrev (På 13.10.2024 den 20.26):

Med tanke på at jeg ikke har trent ved siden av og bare spist mindre er jeg fornøyd der jeg er nå! Om man trener ved siden av (som man burde pga muskler osv) så vil man sikkert få et enda bedre resultat.

Så bra jobbet! Hvilken BMI er du på nå?

Anonymkode: 3a385...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange her har kontinuerlig kontakt med legen sin. Er det vanlig? Må man inn på legetime stadig vekk for å bli veid? 

Jeg har tatt den laveste dosen i 6 uker nå, og det går strålende. Fikk mindre matlyst og større metthetsfølelse med en eneste gang. Jeg kjenner plutselig på en matro på kveldene som jeg husker fra da jeg var barn og ungdom. De eneste bivirkningene jeg har hatt er treg mage og litt kvalme innimellom. Helt til å leve med:)

Anonymkode: eb23f...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for dosering av legemidler. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumme meg spiste Fårikål og blitt skikkelig kvalm og uggen. 

Leste at kål var ikke bra.

Så kastet opp flere ganger i natt. Ekkel smak fra magen kommer opp. 

Er det vanlig?

Anonymkode: f8299...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig når det er fet mat i alle fall (for meg), uansett ikke rart å måtte kaste opp av komboen fett og kål... for noen tenker jeg, wegovy eller ei, kan fort overspise litt da

Anonymkode: 46233...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det virker som om mange her har kontinuerlig kontakt med legen sin. Er det vanlig? Må man inn på legetime stadig vekk for å bli veid? 

Har stått på wegovy siden november ifjor, har selv bedt om blodprøver (hatt ved oppstart og 2 i mellom) og hadde legetime i forrige uke som var den første etter oppstart (fikk time automatisk i forbindelse m blodprøver)😊 virker som om det er stor variasjon på oppfølging, men for meg var det viktig å følge litt med på blodprøver iallefall🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen her som har fått wegovy selv om bmi ikke er over 27? Hørte om ei som fikk det som slet med spiseforstyrrelser( ut spiste ikke fordi hun var redd for å bli tjukk). Ved å bruke Wegovy kan hun visst få et mer normalt forhold til mat igjen. Synes det hørtes veldig rart ut🤔

Anonymkode: fee31...930

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har tatt den laveste dosen i 6 uker nå, og det går strålende. Fikk mindre matlyst og større metthetsfølelse med en eneste gang. Jeg kjenner plutselig på en matro på kveldene som jeg husker fra da jeg var barn og ungdom. De eneste bivirkningene jeg har hatt er treg mage og litt kvalme innimellom. Helt til å leve med:)

Ja, hver 3 mnd sånn ca, veiing, blodprøver etc. men nå har jeg annen tilstand som legen følger nøye også da (høyt BT) . Ikke sikkert jeg hadde «trengt» det ellers, men lege  bør jo absolutt følge litt med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det noen her som har fått wegovy selv om bmi ikke er over 27? Hørte om ei som fikk det som slet med spiseforstyrrelser( ut spiste ikke fordi hun var redd for å bli tjukk). Ved å bruke Wegovy kan hun visst få et mer normalt forhold til mat igjen. Synes det hørtes veldig rart ut🤔

Anonymkode: fee31...930

Hørtes merkelig ut… en får jo nesten avsmak for å spise (gjorde jeg i en periode), antar sånt er veldig individuelt og også kommer an på dosering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd66 skrev (På 14.10.2024 den 9.42):

Jeg drikker mye mindre PepsiMax nå, synes den smaker rart. Vinn vinn i grunn. Drikker mest vann og Farris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...