Nea414 Skrevet 3. oktober 2024 #1381 Del Skrevet 3. oktober 2024 Ing-ping skrev (9 timer siden): På den minste dosen viser det nesten ikke etter første sprøyte nei, det har sikkert gått helt fint! Jeg satt også å ventet på å kjenne noe med en gang, men helt ærlig ble det litt antiklimatisk. Første måneden ble jeg kanskje bare litt fortere mett enn vanlig, og hadde kanskje litt mindre snacksbehov enn vanlig. Merket ikke noe særlig før jeg gikk opp til neste dose. Og heller ikke da fikk jeg sånn "wow nå kjenner jeg det", men effekten begynte å vise på vekten. Forstår det slik at folk opplever det veldig forskjellig. Tusen takk for svar! ☺️ Får smøre meg med litt tålmodighet hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #1382 Del Skrevet 3. oktober 2024 Er det lett å sette sprøyten? Jeg synes det virker som det er mange fallgruver her😅 Av m lokk og skru og sjekk stråle og hold lenge nok osv. usikker på om jeg tør sette første dose selv😅 Anonymkode: 5e147...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 3. oktober 2024 #1383 Del Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er det lett å sette sprøyten? Jeg synes det virker som det er mange fallgruver her😅 Av m lokk og skru og sjekk stråle og hold lenge nok osv. usikker på om jeg tør sette første dose selv😅 Anonymkode: 5e147...525 Les bruksanvisningen og gjør som det står der. Ikke noe vanskelig, men hvis du hører på alle "rådene" så blir det fort tull. Går så bra så. Les og gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. oktober 2024 #1384 Del Skrevet 3. oktober 2024 Fjugur skrev (På 2.10.2024 den 17.24): En kan se i vinduet på pennen at det er skjøvet litt frem der og at det er mindre væske inni. Jeg tror ikke jeg har skjønt dette vinduet. Jeg så en youtube-video av å sette sprøyten, og den hadde sånn gul markør i sitt vindu. Det har ikke min. Mulig fordi jeg har laveste dose penn? Men leser flere som skriver at man kan se dosen bli dyttet inn i kroppen, men jeg ser ingenting i det vinduet. Alt er bare blankt. Men er dråpe ytterst på nåla før innsett, og kjenner virkning på kroppen så det må jo komme noe 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 3. oktober 2024 #1385 Del Skrevet 3. oktober 2024 Amatariel skrev (26 minutter siden): Jeg tror ikke jeg har skjønt dette vinduet. Jeg så en youtube-video av å sette sprøyten, og den hadde sånn gul markør i sitt vindu. Det har ikke min. Mulig fordi jeg har laveste dose penn? Men leser flere som skriver at man kan se dosen bli dyttet inn i kroppen, men jeg ser ingenting i det vinduet. Alt er bare blankt. Men er dråpe ytterst på nåla før innsett, og kjenner virkning på kroppen så det må jo komme noe 😅 Pennen har litt sånn trekk-opp-funksjon med at du vrir den til den stopper. På vedlagt bilde ser man tydelig rillene og at den har skjøvet seg frem. På denne er det tatt en dose. Det vinduet som er helt blankt, er fyllt med væske og så skyves det litt og litt ut for hver dose…. Håper det blir litt mer forståelig nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MaggaBente Skrevet 3. oktober 2024 #1386 Del Skrevet 3. oktober 2024 TIL ALLE: Kan dere være så snill å IKKE skrive styrken dere er på når dere snakker om dose. I følge retningslinjene er ikke dette tillatt, og på denne siden er det kommet mange advarsler fra moderatorer. (Det er 5 ulike styrker, nevn de heller med «laveste», «nest laveste», «midterste» osv) Dette kan føre til at tråden blir stengt. Og det vil vi vel ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. oktober 2024 #1387 Del Skrevet 3. oktober 2024 MaggaBente skrev (57 minutter siden): TIL ALLE: Kan dere være så snill å IKKE skrive styrken dere er på når dere snakker om dose. I følge retningslinjene er ikke dette tillatt, og på denne siden er det kommet mange advarsler fra moderatorer. (Det er 5 ulike styrker, nevn de heller med «laveste», «nest laveste», «midterste» osv) Dette kan føre til at tråden blir stengt. Og det vil vi vel ikke? Oi, er det så strengt? Trodde det var mer anbefaling av doser og sånt som ikke var greit. Så trodde man kunne snakke om doser. Vil jo f.eks gjerne høre relevante erfaringer innenfor samme dose som jeg er på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MaggaBente Skrevet 3. oktober 2024 #1388 Del Skrevet 3. oktober 2024 Christina82 skrev (På 18.9.2024 den 8.10): Ryddet for dosering av legemidler. Minner om at det er hyppig rydding i denne tråden og den står i fare for å bli stengt. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 4. oktober 2024 #1389 Del Skrevet 4. oktober 2024 Ryddet for dosering av legemiddel. Chrsitina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1390 Del Skrevet 4. oktober 2024 Amatariel skrev (På 19.8.2024 den 22.45): Da er aller første uke på wegovy overstått. Jeg hadde egentlig ikke lest så mye om bivirkninger på forhånd, tenkte at det uansett ikke var noe aktuelt før man kom opp til full dose eller noe. Men nå har jeg lest en god del i denne tråden her, og det er så mye jeg allerede kjenner meg igjen i! 😮 For det første: ja, sult- og cravingfølelsen er så og si ikke-eksisterende. Det er utrolig fascinerende. At jeg f.eks kan komme hjem fra jobb, sulten og skal lage middag og ikke føler meg som et troll som har lyst på alt mulig i skapene. Men så ble jeg syk natt til onsdag, og jeg tenkte faktisk ikke at det hadde noe med wegovy å gjøre. Var jo bare to dager siden første lave dose ble satt, dessuten var det flere i familien som hanglet veldig. Hodepine på èn, feber på en annen osv. Generelt veldig laber form i heimen. Jeg fikk diarè og kastet litt opp. MEN så opplevde jeg akkurat det samme natt til søndag, så da kom virkelig tankene for fullt. Men at jeg skulle få så mageproblemer kom virkelig kastende over meg. Var derfor jeg ikke skjønte at det var wegovy som var årsaken til det første runden her. Men ja, startet å føle meg uggen rundt leggetid. Full av luft med illeluktende raper. Ble bare mer og mer kvalm utover natten før jeg til slutt endte på doskåla med bøtta i fanget Var derfor ganske slapp utover onsdagen, men torsdag var jeg helt fin igjen. Så skjedde nøyaktig det samme natt til lørdag. Så da var det å begynne å tenke. Jeg leste som sagt masse i denne tråden og så at mange andre også opplevde akkurat sånn her magetrøbbel, og da ofte etter de hadde spist noe spesielt, f.eks mye søtt eller fett. Og for meg var det to måltider forrige uke som skilte seg ut fra resten, og det var at jeg var på en kakerestefest på tirsdagskvelden, og på lørdag hadde vi hjemmelagd pizza til middag og jeg spiste mye. En god stund etter at jeg var mett, fordi det var så godt (story of my life). Det var ikke veldig vanskelig å legge puslebitene sammen og forstå hvorfor jeg ble så dårlig. Men tenk at kroppen sier i fra så raskt på medisinen. Det er både fantastisk og skremmende på èn gang. Jeg har masse tanker nå, og undringer. En ting er i alle fall sikkert, og det er at jeg blir helt nødt til å være nøye på matmengden fremover, enten jeg vil eller ikke. For det frister sååå lite å få dette mageproblemet igjen. Jeg har jo ofte prøvd dèt da, men nå har jeg fysiske sterke reaksjoner friskt i minnet, så kanskje det er det som skal til for å klare det... Og på en måte er det jo litt trist at det er det som skal til. Fedme i seg selv er jo kjempefarlig, så skulle tro at man klarte å unngå det bare at man vet dèt. Men det er rart med det... når det fysiske bare sniiiiker seg på, gram for gram, år etter år, da kjenner man det ikke så veldig godt på kroppen, egentlig. Men når man får en sånn her "sitte-på-doskåla-hele-natten"-reaksjon så vil man virkelig jobbe for å unngå det. Det store spørsmålet for meg nå er hva grensen min er. Ja, jeg spiste mye kake på tirsdag. Men kan jeg spise kake overhodet?? Vet ikke. Reagerte jeg mest på fett på lørdag, eller mengden? Kan jeg aldri spise pizza eller snacks igjen? Vet ikke. Hvilke andre ting vil bli en trigger for meg? Kan jeg spise sunt fett som f.eks avocado og fisk? Jeg har virkelig en læringsprosess foran meg. Er redd jeg vil havne på doskåla flere ganger i løpet av høsten... men jeg må sikkert lære på den harde måten. En ting er i alle fall sikkert, og det er at dersom jeg faktisk tikker nedover i vekt på denne laveste dosen, så har jeg ikke noe ønske om å øke den. Da er dette mer enn nok for meg, for bare tanken på hva en høyere dose vil trigge... nei huff. Men det blir også en av mange ting jeg må finne ut av i høst. Det er vel ikke så vanlig å forbli på den laveste dosen da, så får se. Min erfaring, som en som raste ned i vekt på laveste dose og har holdt meg der, er ar jeg ikke tåler usunn mat overhode. Kroppen elsker sunn, proteinrik mat, men protesterer på Pizza o.l. Du skal ikke opp i dose dersom du har god effekt der du er. Det er unødvendig fordyrende og belastende. Anonymkode: 24984...122 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1391 Del Skrevet 4. oktober 2024 Spiller det noen rolle hvor jeg setter den? Leste om noen som hadde så god effekt og ingen bivirkninger som satt den i låret. Anonymkode: 5e147...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MaggaBente Skrevet 4. oktober 2024 #1392 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spiller det noen rolle hvor jeg setter den? Leste om noen som hadde så god effekt og ingen bivirkninger som satt den i låret. Anonymkode: 5e147...525 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1393 Del Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Spiller det noen rolle hvor jeg setter den? Leste om noen som hadde så god effekt og ingen bivirkninger som satt den i låret. Anonymkode: 5e147...525 Nei. Det finnes et par FB- sider man bør holde seg unna. Enten lyver folk eller så er de overtroiske… Jeg var raskt ute derfra. Anonymkode: 24984...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jfkdkdod Skrevet 4. oktober 2024 #1394 Del Skrevet 4. oktober 2024 Noen som har fått mer vondt i ryggen ved vektnedgang? Plutselig fått mer og mer vondt i ryggen, gått ned 9 kilo. Lurer på om det skyldes vektnedgangen på en eller annen måte, kanskje annet tyngdepunkt/bruker kroppen annerledes eller et annet😅 Eller tilfeldig.. Noen som har opplevd samme? Har/har hatt veldig mye av vekten på magen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1395 Del Skrevet 6. oktober 2024 jfkdkdod skrev (På 4.10.2024 den 20.36): Noen som har fått mer vondt i ryggen ved vektnedgang? Plutselig fått mer og mer vondt i ryggen, gått ned 9 kilo. Lurer på om det skyldes vektnedgangen på en eller annen måte, kanskje annet tyngdepunkt/bruker kroppen annerledes eller et annet😅 Eller tilfeldig.. Noen som har opplevd samme? Har/har hatt veldig mye av vekten på magen. Jeg sliter med det samme. Min teori er at det er dels tap av muskler på grunn av vektnedgangen og dels sovestilling. Jeg sover på magen, den er nå mindre så da blir det en annen vinkel på ryggen. For meg har det hjulpet en del å bruke puter til å støtte opp når jeg sover og å endre sovestilling mer mot sidesoving. Jeg har desverre ikke fått til å trene noe særlig da ryggen protesterer heftig på trening for tiden. Jeg har trent aktivt i flere år uten problemer så det henger helt klart sammen med vektnedgangen for min del, jeg hadde også samme erfaring da jeg gikk ned tidligere. Anonymkode: 50f24...4b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1396 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg tror veldig mange har brukt Wegovy uten å si det. Anonymkode: 5e147...525 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 7. oktober 2024 #1397 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg har ikke sagt til noen at jeg bruker Wegovy. Vekta går dessuten sakte ned så ingen stusser liksom. De ser jeg blir mindre men ikke så raskt at man lurer på noe. Når det er sagt, nærmer meg minus 15 kilo! woohoo. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 7. oktober 2024 #1398 Del Skrevet 7. oktober 2024 Ryddet for spekulasjoner. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1399 Del Skrevet 7. oktober 2024 Kompis2 skrev (1 time siden): Jeg har ikke sagt til noen at jeg bruker Wegovy. Vekta går dessuten sakte ned så ingen stusser liksom. De ser jeg blir mindre men ikke så raskt at man lurer på noe. Når det er sagt, nærmer meg minus 15 kilo! woohoo. Samme sak her, kun lege som vet. Har gått ned 15 kilo på 6 mnd. Har ei venninne som er glad hun har gått ned 15 kilo på 1 år på wegovy. Jeg sier ingenting, har ingen ønsker om at det snakkes om at jeg går på wegovy. Blir fort ekstra fokus på meg og min kropp. Nå går jeg under radaren. I det siste har hun sett litt rart på meg. Så hun ser nok at jeg har blitt litt tynnere. Vi har forskjellige bivirkninger Hun kastet opp, ble kvalm, eggrap å hele pakken. Jeg ble først litt kvalm i uke 20 av dosene. Kiloene går sakte ned. Artig å se hvor mange kilo jeg går ned før jeg får en kommentar på vektnedgangen av familie og venner. Anonymkode: ca8c0...a6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1400 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror veldig mange har brukt Wegovy uten å si det. Anonymkode: 5e147...525 Ja, for det er litt privat å snakke om medisiner man bruker. Anonymkode: ca8c0...a6d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå