Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
MaggaBente skrev (4 timer siden):

Hvor lite er dette for deg? Ærlig altså. Jeg tror du lurer deg selv litt, skriv ned absolutt alt som går inn, det kan være du blir overrasket. Sjekk gjerne inntak opp mot appen Lifesum, da får en fort noen aha-opplevelser😊

Denne uken har jeg feks totalt spist en pakke smil, 10 drops og en neve potetgull. Synes ikke det er så mye. Til lunsj har jeg som regel spist 3 knekkebrød med ost, evt kun en smoothie. Dagens middag var en tortilla med en god del kylling og grønnsaker. Ingen frokost eller kveldsmat.

Anonymkode: 592f0...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Denne uken har jeg feks totalt spist en pakke smil, 10 drops og en neve potetgull. Synes ikke det er så mye. Til lunsj har jeg som regel spist 3 knekkebrød med ost, evt kun en smoothie. Dagens middag var en tortilla med en god del kylling og grønnsaker. Ingen frokost eller kveldsmat.

Anonymkode: 592f0...717

Det kan jo også ha noe å si ha utgangspunktet ditt er (høyde/vekt), og noen må opp i høy dose før effekten kommer🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke.. sitter jeg i sofaen å later meg går jeg ned i vekt. Har jeg en aktiv dag med trening går jeg opp i vekt igjen.. hvorfor?? Så jeg bør helst sitte i sofaen når jeg går på wegovy?

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg forstår ikke.. sitter jeg i sofaen å later meg går jeg ned i vekt. Har jeg en aktiv dag med trening går jeg opp i vekt igjen.. hvorfor?? Så jeg bør helst sitte i sofaen når jeg går på wegovy?

Musklene binder vann under og etter trening så det er kanskje svaret. Aller lurest er det å veie seg en fast dag i uka, om morgenen før frokost. Resten av uka går man normalt opp og ned hver dag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 8.25):

Uka etter gikk jeg ned 0 kg.

Nå har jeg vært sjuk med oppkast og diare, men vekta står bom stille så ja kanskjeg må opp i høyere dose etterhvert men ha enda en pakke på laveste dose jeg skal igjennom da før jeg øker. Nå er jeg på 3 uka så får se på fredag. Men tror ikke jeg har gått ned noe nå heller. 

Anonymkode: 64294...838

Uka etter gikk jeg opp 0,7😂 fantastisk. Må vel opp i styrke etterhvert

Anonymkode: 64294...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for dosering av legemidler. 

Minner om at det er hyppig rydding i denne tråden og den står i fare for å bli stengt. 

Christina82, mod

Endret av Christina82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 21.59):

Jeg har gått på Vegovy i 15 måneder nå, og har gått ned 28 kilo. To ganger har jeg opplevd at vekten har stått bom fast i flere måneder. Siste gangen var i våres, men da hevdet legen min at jeg ikke trengte å gå ned mer uansett, og satt meg på vedlikeholdsdose. Jeg har vært veldig flink med kostholdet og loggført alt jeg har spist, og veiet meg hver dag (ja, jeg vet det er i overkant, men jeg har et kontrollbehov)

I sommerferien ble det litt ekstra mat, et glass vin her og der og litt mer kos enn vanlig. Jeg sluttet å loggføre alt jeg puttet i meg, men fortsatte med de gode treningsrutinen jeg har lagt til meg. Jeg hadde ikke tilgang til vekt på ferie (4 uker), så jeg var ganske spent da jeg kom hjem. Den måneden hadde jeg gått ned en kilo, for første gang på 4 måneder. Siden da har jeg fortsatt å spise litt mer, unne meg en is eller sjokolade, dersom jeg har lyst på osv. Har nå gått ned 3-4 kilo til.

Jeg lurer på om kroppen min bare var så tresset av kaloriunderskudd at den gikk helt på sparebluss?

Anonymkode: eb1fe...b65

Mistenker det samme selv, så jeg prøver å få i meg mer mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, holdbarheten er 6 uker, så det blir på eget ansvar. Oppstart bør du gjøre i samråd med lege, ellers er det også på eget ansvar.

Andres erfaringer er irrelevant da du kan reagere på en annen måte.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det kroppen som stritter i mot vekttap, når man går ned en kilo, for så å gå opp igjen en kilo før det går nedover igjen? Holder på sånn hele tiden.

Spent på hvordan jeg skal løse det å få trent i vinter. Er ikke begeistret for å være ute i kulden. Glatt og mørkt her jeg bor på landet.

Treningsstudio er for dyrt å dra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spent på hvordan jeg skal løse det å få trent i vinter. Er ikke begeistret for å være ute i kulden. Glatt og mørkt her jeg bor på landet.

Treningsstudio er for dyrt å dra på.

Finnes masse hjemmetrenings-videoer på nett du kanskje kan bruke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (1 time siden):

Finnes masse hjemmetrenings-videoer på nett du kanskje kan bruke?

Ja, det har jeg ikke tenkt på. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter nå på uke 32! Herrefred det er lang tid... 

Det har stått nærmest stille den siste mnd, opp og ned samme gram - uke etter uke. Har veiedag onsdag og det har blitt notert omtrent "på øret" samme vekt. 

Spiser bra, lite snop og usunn mat.  Jeg reagerer dog på hvetemel så jeg spiser egentlig ikke brød, men av og til spiser jeg en skive glutenfritt. Det er likevel merkelig at kroppen skal reagere så mye på det, eller en håndfull peanøtter feks. 

Skal til legen neste uke og kanskje han sier jeg skal øke dosen. Men hjelper det da, så lenge jeg egentlig gjør alt rett? Det er jo maten, (eller mangel på mat) ikke sprøyta som er grunnen til at jeg går ned. 

Starter hver dag med 2 kopper kaffe, går som regel uten mat frem til lunch og da spiser jeg ett knekkebrød med en skive ost, eller ett egg. Middag blir det sjelden siden jeg ikke er sulten, men liker å steke kjøtt eller fisk og ha løk, paprika osv sammen med proteinet i panna. Spiser ikke etter kl 20.00.

Hva gjør jeg nå? 

Burde nok spist mer grønnsaker ser jeg når jeg leser hva jeg skriver. ... Ikke nok med litt paprika til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er igang igjen, er på uke 2 nå.

Veide meg forrige uke og da vsr vekta på 88.7. Skulle veie meg idag, men vekta virker ikke. Må kjøpe nytt batteri idag.

Jeg har sluttet med godteri og potetgull. Nå spiser jeg knekkebrød med ost og skinke sammen med paprika og agurk. Må ha smør på knekkebrød og brød.

Jeg hadde skikkelig ulvehunger før første dose, nå er den borte og det er så godt.

Har også begynt på treningsstudio, noe jeg helt ærlig hater som pesten. Håper det endrer seg snarlig og at alt jeg har endret nå vil vise seg på vekta og klær.

Helt ærlig så er årsaken til alt dette er fordi jeg er flau og ikke har klær som passer lenger. Går i se samme klærne hver dag og det er en grå joggebukse og 3-4 forskjellige gensere. Har til og med måttet kjøpe nye underbukser for at de skal passe.

Jeg spiser 1-2 knekkebrød med ost og skinke 2-3 ganger daglig og ett lass med grønnsaker. Blir veldig mett, men er dette for mye til ett måltid?

Anonymkode: 0aed2...bfe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (21 minutter siden):

Starter nå på uke 32! Herrefred det er lang tid... 

Jeg er på uke 48😬 Har gått ned fra 111 kg til 87 kg foreløpig, har holdt meg på midterste dose. Vurderer å trappe til vedlikeholdsdose (som jeg tenker er halve dosen av den jeg står på nå) etter uke 52 for å se hvordan det vil fungere, men vil helst enda litt mer ned. Så får vurdere dette fortløpende😊

Trener du? Kan være greit å få opp aktivitetsnivået? Jeg er litt spent på vinterhalvåret nå, fordi jeg har hatt en veldig aktiv sommer med sykling til jobb og daglige turer med høyt tempo. Skal fortsette med turer og intervall på mølle og skal fra idag starte på ett styrketreningsopplegg "kom i form" som går over 3 mnd. Tenker det blir tipptopp🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaggaBente skrev (4 timer siden):

Jeg er på uke 48😬 Har gått ned fra 111 kg til 87 kg foreløpig, har holdt meg på midterste dose. Vurderer å trappe til vedlikeholdsdose (som jeg tenker er halve dosen av den jeg står på nå) etter uke 52 for å se hvordan det vil fungere, men vil helst enda litt mer ned. Så får vurdere dette fortløpende😊

Trener du? Kan være greit å få opp aktivitetsnivået? Jeg er litt spent på vinterhalvåret nå, fordi jeg har hatt en veldig aktiv sommer med sykling til jobb og daglige turer med høyt tempo. Skal fortsette med turer og intervall på mølle og skal fra idag starte på ett styrketreningsopplegg "kom i form" som går over 3 mnd. Tenker det blir tipptopp🙏

Går og trener i gruppe to ganger i uka og går ellers turer. Kunne selvsagt gjort mer trening hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kompis2 skrev (1 time siden):

Går og trener i gruppe to ganger i uka og går ellers turer. Kunne selvsagt gjort mer trening hjemme. 

Ja, om du får 3 av turene til å bli i motbakke slik at pulsen går opp (helst sånn at du ikke klarer å snakke), så hjelper det nok veldig på🙏😊 4x4 er supre å gjøre ute i motbakke💪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ny i Wegovy verden og tok første dose i går.

Finnes det noen måte for å se på pennen at første dose er tatt?

Jeg blev litt sjokkert over at jeg ikke følte noe særlig når jeg stakk inn nålen. 

Holdt inn knappen og den startet og ”telle” nedover, men så stoppet jeg opp, vet ikke helt hvorfor. Men jeg tok ikke ut nålen og jeg startet opp igjen til den kom på 0. Siden venter jeg 10 sekunder før jeg tok ut nålen.

kunne se et litet rødt merke etterpå. Bare håper jeg gjorde det riktig🙈..

Jeg føler ikke at noe er annerledes i kroppen i dag, men det kanskje tar litt tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal først dråpeteste, det gjøres ved å skru til første markering, deretter skrur du helt tilbake og presser inn nålen mens du trykker bak. Tell til seks, selv om den slutter å «dra seg tilbake før det». En kan se i vinduet på pennen at det er skjøvet litt frem der og at det er mindre væske inni. Ellers god instruksjonsvideo på felleskatalogen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ing-ping skrev (8 timer siden):

På den minste dosen viser det nesten ikke etter første sprøyte nei, det har sikkert gått helt fint! Jeg satt også å ventet på å kjenne noe med en gang, men helt ærlig ble det litt antiklimatisk. Første måneden ble jeg kanskje bare litt fortere mett enn vanlig, og hadde kanskje litt mindre snacksbehov enn vanlig. Merket ikke noe særlig før jeg gikk opp til neste dose. Og heller ikke da fikk jeg sånn "wow nå kjenner jeg det", men effekten begynte å vise på vekten. Forstår det slik at folk opplever det veldig forskjellig.

Jeg har kommet til uke 26 å kjenner fortsatt ingen sprut når jeg setter. Eneste er at jeg går ned I vekt. Så det fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...