AnonymBruker Skrevet 4. juli #1161 Del Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg går på Wegovy 1mg. Har gått på det siden mars, og gått ned 8 kg. Cirka en halv kg i uka. Nå i kveld ble jeg så innmari kvalm. Har spist en is i kveld. Kan det være sprøytene? Anonymkode: e6313...c17 Mer sannsynlig er det isen, eller så brygger du kanskje på noe? Anonymkode: 46233...2f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 8. juli #1162 Del Skrevet 8. juli Det er litt gøy at det minker godt på valk å sette sprøyta i! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli #1163 Del Skrevet 8. juli Hei! Har lest mye i tråden her, og har nå begynt på Wegovy selv, satte første sprøyte på torsdag, altså fire dager siden. Er veldig spent og klar for en endring! Men - jeg er i stuss på om jeg i det hele tatt har fått i meg innholdet? Jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, men når jeg ser på det gjenværende innholdet i sprøyta (det blanke) så ser det ikke ut som noe har kommet ut? Altså - det ser helt fullt ut der, men 1/4 skal vel være borte nå? I tillegg har jeg verken merket virkninger eller bivirkninger, så det styrker selvsagt min mistanke. Noen tanker rundt dette? Anonymkode: 1447b...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 8. juli #1164 Del Skrevet 8. juli 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei! Har lest mye i tråden her, og har nå begynt på Wegovy selv, satte første sprøyte på torsdag, altså fire dager siden. Er veldig spent og klar for en endring! Men - jeg er i stuss på om jeg i det hele tatt har fått i meg innholdet? Jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, men når jeg ser på det gjenværende innholdet i sprøyta (det blanke) så ser det ikke ut som noe har kommet ut? Altså - det ser helt fullt ut der, men 1/4 skal vel være borte nå? I tillegg har jeg verken merket virkninger eller bivirkninger, så det styrker selvsagt min mistanke. Noen tanker rundt dette? Anonymkode: 1447b...4d2 Hei 🙂 Det blir gjerne litt stress til å begynne med, og man blir lett usikker på om man har gjort ting riktig. Synes det høres litt rart ut at sprøyta fortsatt ser full ut hvis den er ment å vare til 4 injeksjoner ja. Stempelet inni det blanke vinduet burde ha gått et stykke ned, og vært godt synlig. - Sjekka du gjennomstrømningen før du satte sprøyta? Det er noe som må gjøres med alle nye sprøyter, og er beskrevet i pakningsvedlegget. (Det er mangel på gjennomstrømming, slik at innhold kan komme ut, jeg tenker KAN ha vært problemet. Dersom alt ble gjort etter instruksjonene ellers.) - Skrudde du sprøyta rundt og rundt ("ladet den"), slik at du hørte mange klikk, helt til det ikke gikk an å skru lenger? Og deretter, når du trykket på for å injisere, så og hørte du at det skrudde/klikket seg tilbake til utgangspunktet? Om sprøyta du fikk utlevert er defekt, så kan du kanskje ta den med til apoteket og be om å få en ny? Eller ta den med til legen og sette neste sprøyte der, slik at dere sammen kan sjekke om den fungerer som den skal? (Hvis det er mulig å få til. Kanskje kontakte legen på Helsenorge, og forklare problemet?) Lykke til!! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #1165 Del Skrevet 9. juli Caissa skrev (8 timer siden): Hei 🙂 Det blir gjerne litt stress til å begynne med, og man blir lett usikker på om man har gjort ting riktig. Synes det høres litt rart ut at sprøyta fortsatt ser full ut hvis den er ment å vare til 4 injeksjoner ja. Stempelet inni det blanke vinduet burde ha gått et stykke ned, og vært godt synlig. - Sjekka du gjennomstrømningen før du satte sprøyta? Det er noe som må gjøres med alle nye sprøyter, og er beskrevet i pakningsvedlegget. (Det er mangel på gjennomstrømming, slik at innhold kan komme ut, jeg tenker KAN ha vært problemet. Dersom alt ble gjort etter instruksjonene ellers.) - Skrudde du sprøyta rundt og rundt ("ladet den"), slik at du hørte mange klikk, helt til det ikke gikk an å skru lenger? Og deretter, når du trykket på for å injisere, så og hørte du at det skrudde/klikket seg tilbake til utgangspunktet? Om sprøyta du fikk utlevert er defekt, så kan du kanskje ta den med til apoteket og be om å få en ny? Eller ta den med til legen og sette neste sprøyte der, slik at dere sammen kan sjekke om den fungerer som den skal? (Hvis det er mulig å få til. Kanskje kontakte legen på Helsenorge, og forklare problemet?) Lykke til!! ❤️ Takk for svar! Jeg gjorde alt du sier her (er veldig «ordentlig» av meg på bruksanvisninger 😅). Og fikk alle de riktige lydene og indikasjonene på sprøyta, med unntak av at den fremdeles ser full ut og at jeg ikke merker noe… Jeg får prøve igjen på torsdag, og om det ikke ser ut til å funke da heller får jeg ta meg en tur på apoteket. Takk igjen! Anonymkode: 1447b...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #1166 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Har lest mye i tråden her, og har nå begynt på Wegovy selv, satte første sprøyte på torsdag, altså fire dager siden. Er veldig spent og klar for en endring! Men - jeg er i stuss på om jeg i det hele tatt har fått i meg innholdet? Jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, men når jeg ser på det gjenværende innholdet i sprøyta (det blanke) så ser det ikke ut som noe har kommet ut? Altså - det ser helt fullt ut der, men 1/4 skal vel være borte nå? I tillegg har jeg verken merket virkninger eller bivirkninger, så det styrker selvsagt min mistanke. Noen tanker rundt dette? Anonymkode: 1447b...4d2 Sånn var det til meg å. Trodde innholde i sprøyta ikke rikket seg. Jeg tok feil. Så det etter 2-3 ganger. Ingen fare. Du ser det. Anonymkode: ca8c0...a6d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 9. juli #1167 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Altså - det ser helt fullt ut der, men 1/4 skal vel være borte nå? Anonymkode: 1447b...4d2 En del av innholdet er utenom vinduet, så første dose er slik. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli #1168 Del Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sånn var det til meg å. Trodde innholde i sprøyta ikke rikket seg. Jeg tok feil. Så det etter 2-3 ganger. Ingen fare. Du ser det. Anonymkode: ca8c0...a6d MaggaBente skrev (7 timer siden): En del av innholdet er utenom vinduet, så første dose er slik. Kan bekrefte. Anonymkode: 499b6...45d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bygd3ramp Skrevet 10. juli #1169 Del Skrevet 10. juli Hei! 😊 Jeg er nå på uke 10 med wegovy(har fulgt opptrapping som normalt hver 4.uke) merker etter disse litt høyere dosene at jeg reager på det jeg tror å ha kommer frem til er sukker, jeg kaster opp og får diare som varer i flere dager(stort sett bare 1-2 tømminger), får også de som kalles eggerap...er det andre som har erfaringer med dette?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 11. juli #1170 Del Skrevet 11. juli Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner og svar til dette Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 12. juli #1171 Del Skrevet 12. juli Statusrapport, i tilfelle det kan være til nytte for noen: Har nå gått på Wegovy i fire og en halv måned. Fulgte normal opptrapping helt til nest høyeste dose. Der har jeg holdt meg de siste 8 ukene. Ser ut som det har begynt å virke bedre: Gikk ned ca. 1 kg de første to månedene, og ca. 4 kg siste to og en halv. En befrielse å slippe "ulvehungeren" som plaget meg daglig! Og klarer å styre meg mer angående søtsaker. På det meste kunne jeg spise opptil en halv kilo smågodt på én kveld. Nå kan jeg holde meg til en halv stor sjokoladeplate. Eller 2 mindre sjokolader. Eller en halv boks Royal pistasj-is, i steden for hele boksen. Blir heldigvis (eller dessverre, stryk det som ikke passer!) verken kvalm eller uvel på noe vis. Kan ikke si at jeg har merket noen bivirkninger så langt. Vurderer å gå opp til høyeste dose siden jeg har et forholdsvis stort inntak av søtsaker fremdeles. Føler at Wegovy reduserer støyen i hodet, selv om det muligens aldri vil kunne bli noe enten-eller. Er glad og takknemlig for at vekta viser positive resultater! Da er det verdt det, for meg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 12. juli #1172 Del Skrevet 12. juli Noen flere som opplever økt trøtthet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 12. juli #1173 Del Skrevet 12. juli Etk skrev (7 minutter siden): Noen flere som opplever økt trøtthet? Har egentlig motsatt opplevelse; mer energi i takt med vektnedgang, og også mindre vondt i kroppen🙏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlo Skrevet 13. juli #1174 Del Skrevet 13. juli Er det noen som har tilgang på vg artikkelen i dagens vg - det er noen som har sluttet med «slankesprøyte» og fått seg en overraskelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 13. juli #1175 Del Skrevet 13. juli (endret) Perlo skrev (6 minutter siden): Er det noen som har tilgang på vg artikkelen i dagens vg - det er noen som har sluttet med «slankesprøyte» og fått seg en overraskelse. Ja, overraskelsen var at de fikk "ulvehunger" - da de sluttet, som også gikk bort etter en tid. Den ene (om ikke fler) hadde sluttet brått og det er jo aldri bra, uansett hvilken medisin man tar. Endret 13. juli av Kompis2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 13. juli #1176 Del Skrevet 13. juli Forresten, leser artikkelen nå og den ene personen skulle bare ned 5-6 kilo... Hvilken lege gir sprøyte på det grunnlaget? – Sitat Av ren forfengelighet hadde jeg fem-seks kilo jeg gjerne skulle bli kvitt, og jeg begynte med Ozempic, forklarer 57-åringen til VG. En annen sluttet fordi det ble for dyrt, og for flaut, hen ville "klare sjøl". Ingen av dem sier at de opplevde mye bivirkninger. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #1177 Del Skrevet 13. juli MaggaBente skrev (18 timer siden): Har egentlig motsatt opplevelse; mer energi i takt med vektnedgang, og også mindre vondt i kroppen🙏 Det har jeg også fått. Mye mer energi enn før. Kanskje du må spise mer næringsrik mat hvis du føler deg veldig trøtt? Får du i deg nok jern og vitaminer? Anonymkode: 4cc93...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #1178 Del Skrevet 13. juli Nå har det nylig blitt søkt om wegovy kan komme på blå resept i norge. Så da får man vente tålmodig på resultat! Anonymkode: cfe9e...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #1179 Del Skrevet 13. juli https://www.nrk.no/nyheter/novo-nordisk-har-sokt-om-at-flere-pasienter-skal-fa-slankemedisin-pa-bla-resept-1.16961481 Link til post over 🙂 Anonymkode: cfe9e...c8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 13. juli #1180 Del Skrevet 13. juli 15 minutter siden, AnonymBruker said: Nå har det nylig blitt søkt om wegovy kan komme på blå resept i norge. Så da får man vente tålmodig på resultat! Anonymkode: cfe9e...c8a Mens vi venter på at søknaden behandles (normalt 180 dagers behandlingstid står det) så er det spennende å se om Mounjaro blir tilgjengelig i Norge snart. (Selv om Wegovy-søknaden godkjennes så tror jeg de færreste vil få det på blå resept. Det blir nok for dyrt.) Mens Wegovy er basert på et appetitthormon (GLP-1), så inneholder Mounjaro to appetitthormoner (GLP-1 samt GIP). Det er antagelig derfor Mounjaro har vist seg å ha større effekt på vektreduksjonen. I tillegg er Mounjaro billigere, noe som er et stort pluss! (Ca. 20% under prisen for Wegovy antas det.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå