AnonymBruker Skrevet 15. juni #1061 Del Skrevet 15. juni Har kommet til uke 10. i uke 7-8 følt jeg at søtsuget kom. Sukker på jordbær, sjokolade,kakao, potetgull osv.. Flere som opplever suget øker? Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 15. juni #1062 Del Skrevet 15. juni 2 hours ago, AnonymBruker said: Har kommet til uke 10. i uke 7-8 følt jeg at søtsuget kom. Sukker på jordbær, sjokolade,kakao, potetgull osv.. Flere som opplever suget øker? Anonymkode: ca8c0...a6d Jeg har dessverre søtsug hver kveld, noe jeg har hatt hele tiden (slik jeg har hatt i mange år før jeg startet med Wegovy). Så det blir ikke helt det samme som deg. Synes det har begynt å bli litt mindre søtsug de siste 2-3 ukene, men gruer meg fortsatt til kvelden. Da fyller kroppen med uro, og tankene kverner rundt "søtt". Slitsomt. Kanskje du også vil merke en endring etterhvert som du trapper opp dosen? Det får vi håpe! Jeg har satt 16 sprøyter nå, normal opptrapping. Gått ned noe over 1kg; det har vært en kostbar kilo! 😄 Trøster meg litt med denne: "Some people don’t start seeing significant results for up to 20 weeks, possibly longer." https://ro.co/weight-loss/why-isnt-wegovy-working/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #1063 Del Skrevet 15. juni Jeg hentet ut Wegovy for snart 2 uker siden, men har ikke tatt den grunnet sykdom. Er enda ikke helt i form, så hadde håpet å kanskje starte neste helg. Men hvor lenge kan den ligge i kjøleskap uten å brukes? (Det står 6 uker ETTER første dose, men jeg har jo ikke brukt den enda) Anonymkode: 09a3e...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #1064 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hentet ut Wegovy for snart 2 uker siden, men har ikke tatt den grunnet sykdom. Er enda ikke helt i form, så hadde håpet å kanskje starte neste helg. Men hvor lenge kan den ligge i kjøleskap uten å brukes? (Det står 6 uker ETTER første dose, men jeg har jo ikke brukt den enda) Anonymkode: 09a3e...59d Til holdbarhetsdatoen som står på den ene kortsiden av esken, selvsagt. Anonymkode: 499b6...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #1065 Del Skrevet 15. juni Caissa skrev (43 minutter siden): Jeg har dessverre søtsug hver kveld, noe jeg har hatt hele tiden (slik jeg har hatt i mange år før jeg startet med Wegovy). Så det blir ikke helt det samme som deg. Synes det har begynt å bli litt mindre søtsug de siste 2-3 ukene, men gruer meg fortsatt til kvelden. Da fyller kroppen med uro, og tankene kverner rundt "søtt". Slitsomt. Kanskje du også vil merke en endring etterhvert som du trapper opp dosen? Det får vi håpe! Jeg har satt 16 sprøyter nå, normal opptrapping. Gått ned noe over 1kg; det har vært en kostbar kilo! 😄 Trøster meg litt med denne: "Some people don’t start seeing significant results for up to 20 weeks, possibly longer." https://ro.co/weight-loss/why-isnt-wegovy-working/ Ååå så det er etter uke 20 miraklet skjer? At kiloene ryker av? Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #1066 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg hentet ut Wegovy for snart 2 uker siden, men har ikke tatt den grunnet sykdom. Er enda ikke helt i form, så hadde håpet å kanskje starte neste helg. Men hvor lenge kan den ligge i kjøleskap uten å brukes? (Det står 6 uker ETTER første dose, men jeg har jo ikke brukt den enda) Anonymkode: 09a3e...59d I kjøleskapet er det ingen fare. Etter første gang bruk av sprøyten er den holdbar i 6 uker. Spurte apoteket for 2 uker siden. Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 15. juni #1067 Del Skrevet 15. juni (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Ååå så det er etter uke 20 miraklet skjer? At kiloene ryker av? Anonymkode: ca8c0...a6d Den som tror, den skal få! (Eventuelt miste, siden det er snakk om kilo) Endret 15. juni av Caissa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #1068 Del Skrevet 15. juni Caissa skrev (2 timer siden): Den som tror, den skal få! (Eventuelt miste, siden det er snakk om kilo) Håper du har rett. Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 15. juni #1069 Del Skrevet 15. juni 3 hours ago, AnonymBruker said: Håper du har rett. Anonymkode: ca8c0...a6d Jeg også! ❤️ Denne er jo litt skummel: "Is it normal not to lose weight on Wegovy? While most people lose weight on Wegovy, some people will not lose as much, or as quickly. For example, in one clinical trial, 86.4% of people lost at least 5% of their body weight by week 68 — which means almost 14% of participants lost less than that." (Fra samme artikkel som den forrige) 5 kg vektreduksjon etter over 1 år på Wegovy, hvis man opprinnelig veide 100 kg, virker jo ikke så mye akkurat. Det kan bli dyre kilo... Huff, sikkert best å ikke lese så mye! (Men så klart mye bedre med kilo ned enn opp! Blant annet med tanke på ledd og selvfølelse. Og hvis det roer stress og tanker på mat/søtsaker samtidig så kan det bety mye for livskvaliteten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 16. juni #1070 Del Skrevet 16. juni Kjedelig for dem det måtte gjelde. Men det er vel med W som alt annet, ikke alt passer for alle. Eller virker likt på alle. Selv har jeg gått ned mer enn 10% av startvekt, så er fornøyd med det. Og det er leeenge igjen til evt uke 68! Holder nok ikke på så lenge. Nyt søndagen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1071 Del Skrevet 16. juni Jeg får søtsug. Nå prøver jeg å spise høyprotein, starter dagen med proteinpulver, spiser cottage cheese, svisker, fiberknekkebrød, egg og havregryn for å stagge oksehungeren. Går ikke ned, tross at jeg har brukt sprøytene et år nå. Anonymkode: f3b08...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1072 Del Skrevet 16. juni Kompis2 skrev (1 time siden): Selv har jeg gått ned mer enn 10% av startvekt, så er fornøyd med det. Og det er leeenge igjen til evt uke 68! Holder nok ikke på så lenge. I følge legen min så må jeg regne med at dette er en livslang behandling. Eller i hvertfall minst 10 år, som er den tiden det tar for kroppen å omstille seg til at denne nye vekten er "normal". Ellers vil kroppen hele tiden jobbe for å komme tilbake til overvekten (som er det kroppen regner som "normalt"), og de aller fleste som slutter vil gå raskt opp igjen. 🤷♀️ 💸 Anonymkode: 8c974...d79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 16. juni #1073 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): I følge legen min så må jeg regne med at dette er en livslang behandling. Eller i hvertfall minst 10 år, som er den tiden det tar for kroppen å omstille seg til at denne nye vekten er "normal". Ellers vil kroppen hele tiden jobbe for å komme tilbake til overvekten (som er det kroppen regner som "normalt"), og de aller fleste som slutter vil gå raskt opp igjen. 🤷♀️ 💸 Anonymkode: 8c974...d79 Ok. Så legene vil fortsette å gi ut resept når man har nådd normalvekt? Jeg trodde kanskje legen ville si : nok er nok.. men jeg kan godt fortsette jeg altså, trives med ro i hodet og kropp som virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1074 Del Skrevet 16. juni Kompis2 skrev (23 minutter siden): Ok. Så legene vil fortsette å gi ut resept når man har nådd normalvekt? Jeg trodde kanskje legen ville si : nok er nok.. men jeg kan godt fortsette jeg altså, trives med ro i hodet og kropp som virker. Det var i hvertfall det min lege sa til meg, men jeg regner uansett med at du er i dialog med egen lege og at dere blir enige om hva som gjelder for deg. 👍 Ville bare dele informasjonen jeg fikk. Hun sa det var flere som kontaktet henne for å få en kort kur for å f.eks gå ned noen kilo til sommeren, men at dette hadde ingen hensikt siden det sannsynligvis var livslang behandling. Jfr slik som de som må gå på hjertemedisin livet ut. Anonymkode: 8c974...d79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1075 Del Skrevet 16. juni Jeg har gått ned ca 13 kilo siden 1 desember. Er på nest høyeste dose. Merker et veldig økt behov for mat(og litt søtt) ved mensen. Så føler virkelig den uka ødelegger mye. Jeg har ca ti kilo igjen til jeg er fornøyd med vekta, men det tar så LANG tid😵💫 Noen som går på høyeste dose her? Merket dere stor forskjell når dere lå på den mtp bivirkninger eller matlyst? Usikker på om jeg burde øke i sommer eller vente. Redd for bivirkninger og lite energi på ferie. Anonymkode: 4cc93...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1076 Del Skrevet 16. juni Har gått ned nesten 30 kilo,men likevel dobbelt så tung som jeg bør være... Fastlegen vil ikke gi meg mer grunnet plutselig utvikling av psoriasis. Er på god tur opp i vekt igjen etter 3 uker uten.... Anonymkode: 1581e...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1077 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gått ned ca 13 kilo siden 1 desember. Er på nest høyeste dose. Merker et veldig økt behov for mat(og litt søtt) ved mensen. Så føler virkelig den uka ødelegger mye. Jeg har ca ti kilo igjen til jeg er fornøyd med vekta, men det tar så LANG tid😵💫 Noen som går på høyeste dose her? Merket dere stor forskjell når dere lå på den mtp bivirkninger eller matlyst? Usikker på om jeg burde øke i sommer eller vente. Redd for bivirkninger og lite energi på ferie. Anonymkode: 4cc93...886 Ja, jeg å merker 2-3 kilo opp rundt mensen. Mensen dritten!! Har lurt på om jeg dør med mensen som 85 år?? Anonymkode: ca8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 16. juni #1078 Del Skrevet 16. juni 5 hours ago, Kompis2 said: Ok. Så legene vil fortsette å gi ut resept når man har nådd normalvekt? Jeg trodde kanskje legen ville si : nok er nok.. men jeg kan godt fortsette jeg altså, trives med ro i hodet og kropp som virker. Jeg tror at fedme er en sykdom, som sitter i hodet. Og jeg tror at de fleste som går på Wegovy ikke endrer tankemønster (og livvsstil) permanent. Hvis man slutter å ta disse sprøytene tror jeg at de fleste vil oppleve at livet snart er tilbake til der det var. Og at de tapte kiloene langsomt (eller raskt) kommer tilbake. Slik vi har opplevd så mange ganger før, etter en "suksessfull" slankekur (16:8/keto/lavkarbo osv, osv.) Jeg liker det ikke, men er redd dette stemmer ganske godt for de fleste av oss som har slitt med kraftig overvekt/fedme i mange år: "Also, it’s essential to understand that obesity is a disease that, like many other diseases, sometimes requires medications to get it under control. If someone has insulin-dependent diabetes, they must take insulin every day, potentially for the rest of their life. Taking Wegovy for obesity is no different." https://ro.co/weight-loss/why-isnt-wegovy-working/?__cf_chl_tk=3FmeJDs1UHOz_kxqxJ.jXZIWCdw8wFWg4xa4T8f3rPE-1718463542-0.0.1.1-4031 Det har sittet utrolig langt inne, men nå må jeg bare innrømme, både overfor meg selv og andre, at jeg ikke tror at jeg noensinne vil komme dit hen at jeg klarer meg på egenhånd med tanke på vektkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1079 Del Skrevet 16. juni Fortsatt stuck på 77 kilo, dette platået skal visst vare lenge (snart halvt år nå) 😩 Anonymkode: 405d7...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni #1080 Del Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): I følge legen min så må jeg regne med at dette er en livslang behandling. Eller i hvertfall minst 10 år, som er den tiden det tar for kroppen å omstille seg til at denne nye vekten er "normal". Ellers vil kroppen hele tiden jobbe for å komme tilbake til overvekten (som er det kroppen regner som "normalt"), og de aller fleste som slutter vil gå raskt opp igjen. 🤷♀️ 💸 Anonymkode: 8c974...d79 10 år nå? Først var det 2 år og så 5 år tiden trenger å venne seg til ny vekt - nå er det 10 år plutselig ??? Virker jo som ingen egentlig har peiling, ikke legene heller som bare hiver ut tall her og der. Anonymkode: 405d7...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå