Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når vi vet at det tar 5 uker for Wegovy å gå ut av kroppen, så sier det seg selv at det tar ihvertfall 5 uker for hårtapet til å stoppe. Så skal håret begynne å vokse igjen og DET tar sin tid så tror du skal slutte å bekymre deg for det og gi håret et halvt år på å komme seg igjen, så kan du se din tidligere hårmanke er tilbake.

Anonymkode: 405d7...73b

Det sier seg jo selv at håret ikke blir langt igjen over natta, men problemet er at det ikke stopper å falle av. Sluttet i 9 uker tidligere og, uten noe endring.

Jeg vil jo gjerne bruke denne medisinen, men vil ikke bli skalla. Så hadde håpet det stabiliserte seg etter hvert, men ble bare verre og verre.

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg måtte slutte, fordi jeg ser hodebunnen min. Mitt eget valg, ja og legen var enig fordi hun syns det var veldig ille. Har hatt veldig tjukt hår og i perioder dårligere hår, men har aldri vært så tynt at man ser gjennom det.

Bra du tåler halvert mengde. Det gjør jeg og, men det var ingen ende på det. Mistet i ett etter 4 mnd på, og mistet ekstremt mye i 5 måneder. Nå over en måned av mister jeg ikke noe mindre.

Det er jo ikke bra at dette skjer heller. De forsker jo på det hos Novo Nordisk nå, fordi det har vært så mange med ekstremt hårtap. 

Føler dette blir litt som Astra Zenica. Man finner ut etterpå at det var skadelig. Det er en risiko vi tar; men jeg har gjort det fordi det har vært helt magisk å føle seg normal og ikke konstant på slankekur. Men når man har så lite hår igjen på hodet, hjelper det ikke å være tynn. For da er det noe galt.

Ikke Wegovy, men ett lite tips...

Jeg har brukt Saxenda i 1½ år og jeg har ikke mista noe hår, kun kiloer. 

Jeg begynte med Multivitaminer da jeg starta på Saxenda, og fra før brukte jeg Folsyre og D-vitaminer.

Jeg har stått på lav dose lenge, først for noen uker siden økte jeg til 2.4 (max 3). Kiloene har forsvunnet sakte over tid, og jeg tror det er grunnen til at jeg har beholdt håret, i tillegg til ekstra vitaminer.

De gangene jeg har rast fort ned i vekt, da har hårtapet vært stort.

Anonymkode: 52f83...6c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke Wegovy, men ett lite tips...

Jeg har brukt Saxenda i 1½ år og jeg har ikke mista noe hår, kun kiloer. 

Jeg begynte med Multivitaminer da jeg starta på Saxenda, og fra før brukte jeg Folsyre og D-vitaminer.

Jeg har stått på lav dose lenge, først for noen uker siden økte jeg til 2.4 (max 3). Kiloene har forsvunnet sakte over tid, og jeg tror det er grunnen til at jeg har beholdt håret, i tillegg til ekstra vitaminer.

De gangene jeg har rast fort ned i vekt, da har hårtapet vært stort.

Anonymkode: 52f83...6c5

Takk❤️ Jeg har hele tiden vært på laveste og nest laveste, men raste ned i starten. Så var det 1 kg annenhver uke etter det. Men mulig den raske starten gjorde det.

Er bare så merkelig for har gått ned raskere på labkarbo og veldig lavkalori før, og ikke skjedd. Så er medisinen, men hadde håpet jeg slapp dette. Første 3-4 mnd mistet jeg ingenting. Senkomplikasjoner 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter du sluttet? Eller mens du gikk på det?

Etter at jeg sluttet.

Anonymkode: afe6e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at mange har bivirkninger 😕 Er det noen som ikke har det? Jeg føler jeg har bagatellmessige bivirkninger sett opp mot gevinsten. Litt hodepine noen ganger, litt kvalme, forstoppelse (ordnet seg da jeg begynte med duphalac), litt kløe i huden noen ganger. 

Men pluss siden er 17,5 kg ned, fra BMI 34,5 til 28,5. Lettere i kroppen, ikke noe halsbrann, bedre søvn. Ennå en del kg igjen, men jeg har hele tiden sett på dette som et langsiktig prosjekt. 

ts

Anonymkode: 5f51a...4e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange har bivirkninger 😕 Er det noen som ikke har det? Jeg føler jeg har bagatellmessige bivirkninger sett opp mot gevinsten. Litt hodepine noen ganger, litt kvalme, forstoppelse (ordnet seg da jeg begynte med duphalac), litt kløe i huden noen ganger. 

Men pluss siden er 17,5 kg ned, fra BMI 34,5 til 28,5. Lettere i kroppen, ikke noe halsbrann, bedre søvn. Ennå en del kg igjen, men jeg har hele tiden sett på dette som et langsiktig prosjekt. 

ts

Som sagt før, jeg har ingen bivirkninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

ts

Jeg har ingen bivirkninger.
Men også lite virkninger...
(Kanskje dette henger sammen, for noen..?

(Ned ca. 1,5 kg siden jeg startet i februar. Tror jeg da. Tallene er så lave at det kan være bare normalvariasjoner.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Caissa skrev (2 timer siden):

Jeg har ingen bivirkninger.
Men også lite virkninger...
(Kanskje dette henger sammen, for noen..?

(Ned ca. 1,5 kg siden jeg startet i februar. Tror jeg da. Tallene er så lave at det kan være bare normalvariasjoner.)

Jeg hadde heller ikke de helt store virkningene i starten, men heldigvis forsvant ganske matstøyen i hodet ganske umiddelbart, cravingen etter søtt ble veldig redusert. Det hjalp utrolig mye.

Jeg startet på wegovy i september 2023 og har hele tiden måtte jobbe for hvert eneste kilo. Wegovy er virkelig ikke noe lettvintløsning. Jeg har måtte være veldig obs på hva jeg spiste og hvor mye. 

Jeg har brukt lang tid og vært mange måneder på lav dose. Jeg er nå på nest høyeste dose og det er først nå jeg kjenner virkningen godt. Ingen sultfølelse, liten appetitt og blir fort mett. 

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde heller ikke de helt store virkningene i starten, men heldigvis forsvant ganske matstøyen i hodet ganske umiddelbart, cravingen etter søtt ble veldig redusert. Det hjalp utrolig mye.

Jeg startet på wegovy i september 2023 og har hele tiden måtte jobbe for hvert eneste kilo. Wegovy er virkelig ikke noe lettvintløsning. Jeg har måtte være veldig obs på hva jeg spiste og hvor mye. 

Jeg har brukt lang tid og vært mange måneder på lav dose. Jeg er nå på nest høyeste dose og det er først nå jeg kjenner virkningen godt. Ingen sultfølelse, liten appetitt og blir fort mett. 

ts

Det er noe sånt jeg håper på også 🙂

Og matstøyen i hodet er blitt mindre hos meg også, noe jeg er veldig glad for. Men er mye sulten allikevel; det verker ofte i magen.

Hadde tenkt å stoppe med opptrappingen før jeg kom til de 2 høyeste dosene, men det ser litt mørkt ut på den fronten akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Jeg fikk veldig treg mage etterhvert, så må ta Duphalac hver dag for å få gått på do annenhver dag (no stress). Ved økning til 1,7 klarte jeg ikke å holde på noe mat, alt vokste i munnen på meg og kom opp igjen, så da ble det å gå ned til forrige dose i noen uker, før nytt forsøk, da gikk det greit. Ellers ingen særlige bivirkninger bortsett fra at det er hår-røyting og at det er veldig lite jeg får i meg, både av mat og drikke (alkohol er håpløst), så det er litt sosialt hemmende. Har oppnådd trivselsvekt nå og traper ned, regner med at inntak vil bedre seg etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på Wegovy  for en måned siden, de to første ukene merket jeg ingenting, men litt etter  ble jeg plutselig veldig dårlig i magen, løs mage i flere timer omtrent daglig (med noen få dagers opphold) 

Skal til legen i morgen for å snakke med henne om evt veien videre men føler allerede at jeg kan ikke fortsette på Wegovy om jeg blir så dårlig i magen som jeg har vært nå den siste tiden.. 

Noen andre som måtte gi opp pga bivirkninger relatert til magen?

Fjernet omtale av medisindosering. Perelandra, mod.  

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet på Wegovy for 2 mnd siden på grunn av ekstremt håravfall. Jeg har merket de siste ukene at apetitten har vært helt ekstrem, virker verre enn før jeg startet. Jeg tok derfor en sprøyte i går, fordi jeg ikke orker å være feit til 17.mai. har faktisk gått opp 6 kg siden jeg sluttet. Jeg blir så sint på meg selv. Nå klikker sikkert håret enda mer, det har jo ikke sluttet å ramle av selv 2 mnd etter slutt og jeg blir så frustrert over at jeg er så svak. Skulle så ønske jeg ikke mistet håret, for etter de første månedene med grusomme bivirkninger, virket Wegovy så bra for meg. Føler jeg må til hypnose eller noe😭😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på Wegovy for 2 mnd siden på grunn av ekstremt håravfall. Jeg har merket de siste ukene at apetitten har vært helt ekstrem, virker verre enn før jeg startet. Jeg tok derfor en sprøyte i går, fordi jeg ikke orker å være feit til 17.mai. har faktisk gått opp 6 kg siden jeg sluttet. Jeg blir så sint på meg selv. Nå klikker sikkert håret enda mer, det har jo ikke sluttet å ramle av selv 2 mnd etter slutt og jeg blir så frustrert over at jeg er så svak. Skulle så ønske jeg ikke mistet håret, for etter de første månedene med grusomme bivirkninger, virket Wegovy så bra for meg. Føler jeg må til hypnose eller noe😭😭

Så innmari kjedelig! Hva sier legen din om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 uker er gått, samlet nedgang 7.5 kilo, noe som blir 6-700 gram pr uke. Fornøyd med det, selv om det av og til føles som om det står stille. :) 

Har fortsatt litt å gå på når det kommer til å ha tygge-/snope-trang på kvelden, så jeg håper jeg blir flinkere der. Ønsker ikke å øke dose siden alt annet fungerer bra her. Men, det er jo litt fint å se vekta gå ned selv om jeg unner meg en is eller en bit sjokolade. På 17. mai skal jeg ha ett kakestykke, om det er noe som frister på salgsbordet. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kompis2 skrev (38 minutter siden):

Så innmari kjedelig! Hva sier legen din om dette?

Ja😢 Legen min har ikke fulgt opp noe. Da jeg sa jeg mister alt håret sa hun bare at det hadde hun ikke hørt om, men ba meg slutte. Nå virker det som hun vet at det skjer med mange, så hun sa jeg må ta en pause til jeg slutter å miste hår. Men da vet jeg jo at dette kan jeg ikke bruke og det gjør meg så lei meg. Selv om jeg er redd for at de finner ut andre ting ved dette senere som er skadelig. Føler fedme kan skade mer enn det meste uansett. Håper bare ikke gårsdagens dose reverserer all fremgang hårsekkene har gjort siden slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nå gått 17 dager siden jeg tok første sprøyte. Gått ned 1,2 kg. Føler jeg spiser omtrent ingenting, typ to knekkebrød til lunsj og en liten middagsporsjon. Dette er jo grunnen til at det er så innmari vanskelig å gå ned ellers, det er jo umulig å klare seg på så lite mat. Men nå går det helt fint. Foreløpig ingen bivirkninger.

Anonymkode: 592f0...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja😢 Legen min har ikke fulgt opp noe. Da jeg sa jeg mister alt håret sa hun bare at det hadde hun ikke hørt om, men ba meg slutte. Nå virker det som hun vet at det skjer med mange, så hun sa jeg må ta en pause til jeg slutter å miste hår. Men da vet jeg jo at dette kan jeg ikke bruke og det gjør meg så lei meg. Selv om jeg er redd for at de finner ut andre ting ved dette senere som er skadelig. Føler fedme kan skade mer enn det meste uansett. Håper bare ikke gårsdagens dose reverserer all fremgang hårsekkene har gjort siden slutt.

Hei ❤️

Så trist å høre!

Kan det være en mulighet for deg å prøve for eksempel Mysimba? Denne (slanke-)medisinen har andre virkestoffer enn Wegovy.
I tillegg kan den fås på blå resept "etter en individuell vurdering".

(Ser dessverre at hårtap står på lista der også, så jeg vet ikke om du tør å ta sjansen..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MaggaBente
AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 15.12):

ts

Ingen bivirkninger, er på tredje dose (og angrer på at jeg trappet opp fra de lavere så raskt fordi jeg hadde jo effekt fra første dose) og har brukt wegovy i 28 uker. Har gått ned 15 kg og KMI'en har endret seg fra 40,8 til 35,1 så langt, og er halvveis på ferden🙏. Kjenner det av og til frister å øke dosen for å se om vektnedgangen blir større, men har foreløpig i snitt 0,5 kg i uka og det er jo helt ok.

Før jeg startet med wegovy hadde jeg startet opp med trening (intervall x 3/uke) + at jeg går turer daglig. Dette har jeg fortsatt med og har fått innarbeidet gode rutiner på trening, noe jeg tror vil hjelpe den dagen jeg trapper ned og evt ut av wegovy. Når jeg startet med wegovy ble jeg også veldig bevisst på å drikke rikelig med vann (drikker 1 liter i løpet av en arbeidsdag og 0,5-1 liter hjemme, går fort med trening også), noe som sikkert har hjulpet på mage/tarm☺️ Jeg har nok hatt mye væske i kroppen før, for nå er skoene blitt romsligere og treningsklokka må inn ett hakk. Det er forresten ett godt tips om en har mye væske i kroppen; tren i forhold til puls, det får fart på sakene💦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Caissa skrev (1 time siden):

Hei ❤️

Så trist å høre!

Kan det være en mulighet for deg å prøve for eksempel Mysimba? Denne (slanke-)medisinen har andre virkestoffer enn Wegovy.
I tillegg kan den fås på blå resept "etter en individuell vurdering".

(Ser dessverre at hårtap står på lista der også, så jeg vet ikke om du tør å ta sjansen..?)

Takk❤️ Kanskje verdt forsøket. Er bare så redd for mer hårtap, er gjennomsiktig nå og alltid hatt mye hår. Så frustrerende, for alt annet er så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet også på grunn av hårtap, etter å ha gått på Wegovy siden september 2023.

Men jeg har klart å beholde samme vektnedgang, fordi jeg la om kostholdet kraftig mens jeg gikk på medisinen. Hårtapet begynner å stabilisere seg, men jeg mister fortsatt en del.

Anonymkode: 8f280...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...