aksase Skrevet 7. februar 2024 #461 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det mulig å gå ned 30 kg over tid med wegory? Anonymkode: ca8c0...a6d Ja, det går an, men det er dessverre ingen garanti. Wegovy fungerer veldig ulikt fra person til person. Noen går ned mye, noen ingenting. Noen har god effekt uten bivirkninger. Andre har så mye bivirkninger at de må slutte med Wegovy. Noen går ned mye nesten helt av seg selv. Andre legger inn betydelig egeninnsats i form av trening og kosthold i tillegg til Wegovy. Med andre ord, Wegovy fungerer bra for mange og dårlig for noen. Hvordan det fungerer for deg er det ingen som kan forutsi. Du må bare prøve. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #462 Del Skrevet 8. februar 2024 Det er stor forskjell på å fortelle om hvor lenge en har stått på de forskjellige dosene og hvor lang/kort tid en har brukt på å trappe opp - og virkningen på de forskjellige kontra det å tipse om hvordan trikse med dosene og avvike fra legenes/felleskatalogens anbefalinger. Dessuten heter vel tråden for oss som går på wegovy uten klikk. Anonymkode: 46233...2f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #463 Del Skrevet 8. februar 2024 Jeg gikk ned ca 5kg på 4 de første ukene da dosen er minst. Gikk opp i dose (satt andre sprøyte av 0,5 i går) og har siden jeg økte stått bom stille.. dvs ingen vektnedgang de siste 7-14 dager.. er det normalt å stagnere ved overgang til økt dose? Noen som vet? Anonymkode: 859ae...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 8. februar 2024 #464 Del Skrevet 8. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg gikk ned ca 5kg på 4 de første ukene da dosen er minst. Gikk opp i dose (satt andre sprøyte av 0,5 i går) og har siden jeg økte stått bom stille.. dvs ingen vektnedgang de siste 7-14 dager.. er det normalt å stagnere ved overgang til økt dose? Noen som vet? Anonymkode: 859ae...7af "Alt" er normalt med dette medikamentet. Ingen personer opplever det likt. Det som er vanlig, er å oppleve terskler hvor man kan stå lenge på samme vekt før man plutselig begynner å gå ned igjen. Jeg har også lest om folk som mister effekt ved doseøkning, og som får effekten tilbake igjen ved å gå ned på forrige dose, men det er nok unntakene. Jeg ville nok tenke at det er en vanlig terskel du opplever og bare å fortsette å bruke medikamentet slik du har fått beskjed om av legen. Tålmodighet må til i dette arbeidet. Endret 8. februar 2024 av aksase 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #465 Del Skrevet 8. februar 2024 aksase skrev (1 minutt siden): "Alt" er normalt med dette medikamentet. Ingen personer opplever det likt. Det som er vanlig, er å oppleve terskler hvor man kan stå lenge på samme vekt før man plutselig begynner å gå ned igjen. Jeg har også lest om folk som mister effekt ved doseøkning, og som for effekten tilbake igjen ved å gå ned på forrige dose, men det er nok unntakene. Jeg ville nok tenke at det er en vanlig terskel du opplever og bare fortsette å bruke medikamentet slik du har fått beskjed om av legen. Tålmodighet må til i dette arbeidet. Jeg vet at det ikke har redusert effekt på matinntaket fordi jeg spiser betraktelig mindre enn før, også etter doseøkning.. Jeg er også fortere mett og metthetsfølelsen varer lengre. Kan ikke sammenlignes med før. Så jeg er på kcaloriunderskudd. Man blir nok litt utålmodig og synes jo det er fint å se at vekta går nedover, så relasjonelt sett tror jeg du har rett angående platå. Jeg leste på KG en gang noen si at når vekta står stille går cm inn, det føles jeg faktisk stemmer: synes selv jeg kjenner mer tydelig på kroppen vektreduksjonen nå enn da jeg mista de 5-6 kiloene, selv om det er nå vekta står bom stille.. Anonymkode: 859ae...7af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 8. februar 2024 #466 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg gikk ned ca 5kg på 4 de første ukene da dosen er minst. Gikk opp i dose (satt andre sprøyte av 0,5 i går) og har siden jeg økte stått bom stille.. dvs ingen vektnedgang de siste 7-14 dager.. er det normalt å stagnere ved overgang til økt dose? Noen som vet? Anonymkode: 859ae...7af Som Aksase sier, "alt" er normalt... det er også normalt med platåer når en er i vektnedgang, det kan stoppe opp for en lengre periode og så plutselig "slipper" flere kg på en gang. Dette varierer veldig fra person til person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #467 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det mulig å gå ned 30 kg over tid med wegory? Anonymkode: ca8c0...a6d Hvis medisinen fungerer for deg så er det mulig. Mitt endelige mål er 25-30 kg, og så langt går det greit nedover. -10 kg siden slutten av november, og jeg har akkurat økt for første gang. Er selvfølgelig forberedt på platåer, eller at jeg må legge inn mer egeninnsats med tiden, men akkurat nå har medisinen såpass god effekt at jeg ikke trenger å gjøre aktive valg for å spise mindre eller sunnere. Det stopper seg av seg selv, og jeg som ellers cravet potetgull eller noe søtt på kvelden har ikke hatt lyst til å røre det siden jeg startet. Det er klart det påvirker vekten i positiv retning. Anonymkode: 3b6c9...1d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #468 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg vet at det ikke har redusert effekt på matinntaket fordi jeg spiser betraktelig mindre enn før, også etter doseøkning.. Jeg er også fortere mett og metthetsfølelsen varer lengre. Kan ikke sammenlignes med før. Så jeg er på kcaloriunderskudd. Man blir nok litt utålmodig og synes jo det er fint å se at vekta går nedover, så relasjonelt sett tror jeg du har rett angående platå. Jeg leste på KG en gang noen si at når vekta står stille går cm inn, det føles jeg faktisk stemmer: synes selv jeg kjenner mer tydelig på kroppen vektreduksjonen nå enn da jeg mista de 5-6 kiloene, selv om det er nå vekta står bom stille.. Anonymkode: 859ae...7af Det er nok smart å måle cm også, ja. Spesielt rundt magen, det er jo en god indikator på om det er muskler eller fett som forsvinner, i følge min egen lege hvert fall. Hun måler meg på kontroller, og er ikke spesielt interessert i vekten min. Kanskje du skal begynne å måle ca midt på magen, og se om det går inn selv om vekten står stille for nå? Det kan være god motivasjon å se de forsvinne😊 Anonymkode: 3b6c9...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #469 Del Skrevet 8. februar 2024 Noen av dere som tar elektrolytter ved siden av? Det er jo anbefalt å drikke ganske mye, samtidig redd for å skylle ut en del salter som er helt nødvendig å ha. Spekulerer i om det og kan hjelpe for hodepinen, selv om den jo kan være forbigående. Jeg er helt fersk med dette, så for alt jeg vet går den over 🤷🏻♀️ Anonymkode: 036ad...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #470 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen av dere som tar elektrolytter ved siden av? Det er jo anbefalt å drikke ganske mye, samtidig redd for å skylle ut en del salter som er helt nødvendig å ha. Spekulerer i om det og kan hjelpe for hodepinen, selv om den jo kan være forbigående. Jeg er helt fersk med dette, så for alt jeg vet går den over 🤷🏻♀️ Anonymkode: 036ad...f16 Har ikke følt behovet, men jeg drikker ganske mye vann. Hodepinen kan kanskje være at du er i underskudd på kalorier? Jeg har alltid kjent på hodepine og kvalme når jeg har vært sulten, men på medisinen får jeg ikke sultfølelsen, og da er hodepine og kvalme tegn på at det er på tide å spise for meg. Anonymkode: 3b6c9...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #471 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har ikke følt behovet, men jeg drikker ganske mye vann. Hodepinen kan kanskje være at du er i underskudd på kalorier? Jeg har alltid kjent på hodepine og kvalme når jeg har vært sulten, men på medisinen får jeg ikke sultfølelsen, og da er hodepine og kvalme tegn på at det er på tide å spise for meg. Anonymkode: 3b6c9...1d2 Det kan godt hende. Det er helt sikkert en kombinasjon av flere ting. Veldig merkelig å ikke kjenne på verken sult eller cravings. Men samtidig deilig å ha litt ro i hodet og ikke tenke på mat hele tiden. Anonymkode: 036ad...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #472 Del Skrevet 8. februar 2024 Nå må jeg bare spørre for jeg ser denne overskriften hver dag. Hva mener du med - uten klikk? 😅 Anonymkode: 5c5b2...14e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #473 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå må jeg bare spørre for jeg ser denne overskriften hver dag. Hva mener du med - uten klikk? 😅 Anonymkode: 5c5b2...14e Noen kjøper sprøyter med høyere dose enn de skal ha, for å porsjonere ut dosen selv via så og så mange klikk. For å gjøre det billigere. Dette er altså en tråd hvor man ikke skal spørre om "hvor mange klikk er 0,25 mg" osv. Anonymkode: afe6e...2f7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #474 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå må jeg bare spørre for jeg ser denne overskriften hver dag. Hva mener du med - uten klikk? 😅 Anonymkode: 5c5b2...14e Pennene har streker/klikk man hører når mannskrur seg frem mot pennens tiltenkte dose. Noen bruker pennene på en annen måte enn produsent og felleskatalogen anbefaler av ulike årsaker. Uansett årsak er ikke dette noe man ønsker å diskutere i denne tråden. Diskusjon rundt dosering er også som kjent ikke greit i henhold til reglene på KG. Anonymkode: 50f24...4b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #475 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå må jeg bare spørre for jeg ser denne overskriften hver dag. Hva mener du med - uten klikk? 😅 Anonymkode: 5c5b2...14e Jeg opprettet denne tråden litt i frustrasjon over en Facebookside jeg ble med i etter å ha startet med wegovy. Der var 95 % av innleggende om hvordan «trikse» med sprøytene for å få flest mulige doser ut til lavest mulig pris (beregne klikk). Veldig ensformig, forlot gruppa ganske kjapt. Så fulgte jeg en tråd her på kg hvor omtrent alt av innlegg ble slettet fordi folk skrev om det samme, beregne klikk. Derav tittelen, «uten klikk». Så vi kan ha en tråd med diskusjon, erfaringsutveksling og motivasjon uten at ting blir slettet hele tiden 😊 ts Anonymkode: 5f51a...4e2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #476 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg opprettet denne tråden litt i frustrasjon over en Facebookside jeg ble med i etter å ha startet med wegovy. Der var 95 % av innleggende om hvordan «trikse» med sprøytene for å få flest mulige doser ut til lavest mulig pris (beregne klikk). Veldig ensformig, forlot gruppa ganske kjapt. Så fulgte jeg en tråd her på kg hvor omtrent alt av innlegg ble slettet fordi folk skrev om det samme, beregne klikk. Derav tittelen, «uten klikk». Så vi kan ha en tråd med diskusjon, erfaringsutveksling og motivasjon uten at ting blir slettet hele tiden 😊 ts Anonymkode: 5f51a...4e2 Jeg har heller ikke forstått det. Trodde det var klikk som i linker til noe😂 Sorry, da har jeg jo gått i mot tråden flere ganger. Huff. Men syns allikevel det er en fin blanding her og fint å kunne snakke uten å ha offentlig profil😅 Anonymkode: a4c7b...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #477 Del Skrevet 8. februar 2024 -32 kg siden febr 2023. Dvs et år. Jeg er så fornøyd! Nytt liv etter wegovy. Anonymkode: a0bd9...c56 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #478 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): -32 kg siden febr 2023. Dvs et år. Jeg er så fornøyd! Nytt liv etter wegovy. Anonymkode: a0bd9...c56 Gratulere! Nyt det Anonymkode: ca8c0...a6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #479 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg opprettet denne tråden litt i frustrasjon over en Facebookside jeg ble med i etter å ha startet med wegovy. Der var 95 % av innleggende om hvordan «trikse» med sprøytene for å få flest mulige doser ut til lavest mulig pris (beregne klikk). Veldig ensformig, forlot gruppa ganske kjapt. Så fulgte jeg en tråd her på kg hvor omtrent alt av innlegg ble slettet fordi folk skrev om det samme, beregne klikk. Derav tittelen, «uten klikk». Så vi kan ha en tråd med diskusjon, erfaringsutveksling og motivasjon uten at ting blir slettet hele tiden 😊 ts Anonymkode: 5f51a...4e2 (Men vil man spare penger så er jo klikksystemet genialt om man går på lavere dose enn 2,4 og får resept på 2,4-pennen. Men mer skal jeg ikke avspore. Har vært innom den gruppen selv, og det holdt på å "klikke" for meg! De leser ikke vedlegg, de er generelt helt grønne hvordan sette i gang. Gjelder ikke alle da) Anonymkode: 27ec9...dfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnemor73 Skrevet 9. februar 2024 #480 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke så rart når du starter rett på 0,5 uten å trappe opp 🤷🏼♀️ Anonymkode: 2d55c...933 Vel...var jo ikke jeg som skrev ut resepten.....å hadde faktisk ikke lest meg opp å ned i mente om dette 😉 MEN super form i dag ...så får vi se når dose 2 skal settes ....alternativ er vel å gå ned 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå