Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 17.08):

Jeg har stort sett vært på 0,5 og 1 mg om hverandre. Gått ned 18 kg. Trenger ikke øke om du fungerer greit på en lavere dose.

Anonymkode: 2d55c...933

Hva er "fungerer greit på en lavere dose" i praksis...?

At en slipper automatisk å dra i seg alt en ser, eller at en legger litt i å ikke dra i seg alt en ser...?

Anonymkode: de3b7...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 12.47):

Det er ikke lov å diskutere doseringer her, men spranget fra det som vanligvis er andre og tredje dose er ganske stort. Selv måtte jeg halvere den økningen. Men hvis du hadde god effekt på dose to, så fortsetter du der. Ingen grunn til å øke bare for å øke...

Anonymkode: eb1fe...b65

Hvorfor øker man doseringene, hva er forventet egeninnsats her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er "fungerer greit på en lavere dose" i praksis...?

At en slipper automatisk å dra i seg alt en ser, eller at en legger litt i å ikke dra i seg alt en ser...?

De aller fleste som går på wegovy har nok forsøkt å «ikke dra i seg alt en ser», før de begynner på wegovy. Det er jo ikke akkurat noen enkel løsning, de aller fleste får jo ganske ubehagelige bivirkninger av medisinen.

Og for ordens skyld, man går ikke ned i vekt av medisinen. Den øker ikke forbrenning og tryller vekk fett. Det er fremdeles kalorier inn og kalorier ut som teller. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De aller fleste som går på wegovy har nok forsøkt å «ikke dra i seg alt en ser», før de begynner på wegovy. Det er jo ikke akkurat noen enkel løsning, de aller fleste får jo ganske ubehagelige bivirkninger av medisinen.

Og for ordens skyld, man går ikke ned i vekt av medisinen. Den øker ikke forbrenning og tryller vekk fett. Det er fremdeles kalorier inn og kalorier ut som teller. 

Er dette et svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette et svar?

Ja?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (4 timer siden):

Du må betale selv, men du trenger resept fra legen for å få middelet.

Eller bruke EuroClinicx, så får du resept på dagen.

Resepten hentes ut som normalt på apoteket. 

Anonymkode: 8f280...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor har du dette fra, at majoriteten får "ganske ubehagelige bivirkninger"? Er det noe du antar, eller er det en studie på dette?

Anonymkode: f3ba1...328

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eller bruke EuroClinicx, så får du resept på dagen.

Resepten hentes ut som normalt på apoteket. 

Anonymkode: 8f280...7e0

Hva slags jalla opplegg er dette? Høres jo særs useriøst ut hvis man bare kan lyge på en nettkonsultasjon på den måten. 

Tenker man skal anmelde/gjøre legemiddelverket obs på denne «klinikken».

Anonymkode: 405d7...73b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva slags jalla opplegg er dette? Høres jo særs useriøst ut hvis man bare kan lyge på en nettkonsultasjon på den måten. 

Tenker man skal anmelde/gjøre legemiddelverket obs på denne «klinikken».

Er ikke det bare å lyve om vekten? Eller lyve på seg noen plager? 

Anonymkode: 06486...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er ikke det bare å lyve om vekten? Eller lyve på seg noen plager? 

Anonymkode: 06486...16a

Høres jo slik ut. Jeg har sendt en Mail til dem om at folk på norske forum anbefaler dem hvor man tydeligvis kan lyve på vekten for å få resept man ikke får av fastlegen og hva de tenker om det hvis de ønsker å fremstå som et seriøst selskap. Spent på hva de kommer til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor har du dette fra, at majoriteten får "ganske ubehagelige bivirkninger"? Er det noe du antar, eller er det en studie på dette?

Det er bare å lese pakningsvedlegget, svært vanlige bivirkninger er ramset opp der. Det er godt dokumentert. 

Slankemedisin fungerer veldig bra for mange, men å tro at det er en enkel snarvei blir feil. Mange ofrer ganske mye for å gå ned i vekt, selv om det er andre ting enn å sloss med overdreven sultfølelse. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor øker man doseringene, hva er forventet egeninnsats her?

Man må begynne på lav dose og trappe gradvis opp, fordi kroppen trenger tid til tilvenning. Begynner man direkte på høy dose, kan man bli skikkelig dårlig fordi kroppen får et sjokk. 

Det er også ulikt fra person til person når man kjenner man har nytte av denne medisinen. Noen har god effekt allerede på de minste dosene og noen må opp i maks dose, men de fleste har effekt et sted midt i mellom. Etter en tid på en dose opplever også mange at kroppen blir så vant til denne dosen at virkningen avtar, og da kan man øke dosen et trinn for å få tilbake effekten. Hvis man da ikke allerede er på maks dose.

Forventet egeninnsats er å legge om kostholdet, spise sunt og trene. Medisinen er ingen mirakelkur, men den kan regulere sultfølelsen og dermed være til god hjelp for folk som strever med å begrense matinntaket.

Endret av aksase
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på Wegovy i nesten 3 mnd, laveste dose. Gikk ned masse, men hadde noen helvetes bivirkninger. Da jeg begynte å miste masse hår, sluttet jeg. Har siden mistet mer og mer hår og har nå i hvert fall halvert hårmanken. Startet igjen etter nesten 2 mnd uten, fordi jeg så at jeg fort ble meg selv igjen og sulten kom tilbake. Det jeg lurer på er om andre som har mistet hår, har fått det tilbake?

Har lest at det mest sannsynlig er vektnedgangen som gjør det og ikke medisinen, for medisinen kan trigge alopesi, men det er jo flekkvis hårtap.

I går spiste jeg også for mye usunt. Straffes for det i dag med eggerap, kjempevondt i magen, diare og kvalme. Er det noen som har funnet noen gode løsninger på å få formen litt bedre dagen derpå? Utrolig frustrerende at hele dagen er ødelagt og jeg vet ikke den dagen jeg spiser at det skal skje, for selv om jeg stopper når jeg er mett kan det ha blitt for mye. 

Anonymkode: a4c7b...76f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres jo slik ut. Jeg har sendt en Mail til dem om at folk på norske forum anbefaler dem hvor man tydeligvis kan lyve på vekten for å få resept man ikke får av fastlegen og hva de tenker om det hvis de ønsker å fremstå som et seriøst selskap. Spent på hva de kommer til å svare.

Jeg bruker dette selskapet. Du må avslutningsvis filme deg selv og sende inn, hvor du holder opp genseren så magen synes. Og helprofil. Sånn at de kan se at det du har oppgitt samsvarer med kroppen din. 

Anonymkode: afe6e...2f7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg bruker dette selskapet. Du må avslutningsvis filme deg selv og sende inn, hvor du holder opp genseren så magen synes. Og helprofil. Sånn at de kan se at det du har oppgitt samsvarer med kroppen din. 

Og så? Du kan vel like godt filme en annen kropp og hevde det er deg, filmer kan manipuleres. 

Det er jo en grunn til at fastlegen ikke ga deg resept vil jeg tro. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og så? Du kan vel like godt filme en annen kropp og hevde det er deg, filmer kan manipuleres. 

Det er jo en grunn til at fastlegen ikke ga deg resept vil jeg tro. 

Nei. Du må ta opptaket der og da via deres program. Du må også si fullt navn og fødselsnummer før du gjør det. Kan ikke laste opp noe. Og dette må du gjør HVER MÅNED for hver nye resept. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ja, man kan strengt tatt lure seg til en første resept ved å "låne" en overvektig til å spille. Men da må denne personen stille opp hver eneste måned, og vedkommende må jo da også gå ned i vekt samtidig med den som får medisinen. Mye skal klaffe for å få til det med andre ord. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er bare å lese pakningsvedlegget, svært vanlige bivirkninger er ramset opp der. Det er godt dokumentert. 

Slankemedisin fungerer veldig bra for mange, men å tro at det er en enkel snarvei blir feil. Mange ofrer ganske mye for å gå ned i vekt, selv om det er andre ting enn å sloss med overdreven sultfølelse. 

Jeg sier ikke at det er en enkel snarvei. Jeg går selv på denne medisinen. Det jeg reagerte på var at du skriver at "majoriteten får ganske ubehagelige bivirkninger".

Hvis du leser pakningsvedlegget og Felleskatalogen står det at vanlige bivirkninger kan berøre opptil 1 av 10 brukere. Dette er ikke majoriteten.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg sier ikke at det er en enkel snarvei. Jeg går selv på denne medisinen. Det jeg reagerte på var at du skriver at "majoriteten får ganske ubehagelige bivirkninger".

Hvis du leser pakningsvedlegget og Felleskatalogen står det at vanlige bivirkninger kan berøre opptil 1 av 10 brukere. Dette er ikke majoriteten.

Har du ingen bivirkninger? Kan du spise for mye uten å få magesmerter? Julemiddagsmett uten en eneste eggerap, for eksempel? I så fall tror jeg du tilhører mindretallet, for medisinen virker jo blant annet ved at maten går saktere gjennom kroppen, noe de aller, aller fleste vil oppleve som ubehagelig. Derfor forsøker de fleste å unngå å spise for mye, særlig av enkelte matvarer. Men fint for deg at du kan dytte i deg så mye du vil, uten en eneste negativ reaksjon. 

For eksempel. Det er jo en del andre vanlige og svært vanlige bivirkninger også. En av ti får eggerap, en av ti får magesmerter, en av ti får diaré, en av ti får forstoppelse, en av ti kaster opp, en av ti får hodepine og en av ti får fatigue… Det er jo ikke en og samme person som får alt! Det fordeles på alle, noen får mer enn andre. Men ja, med så mange kjente bivirkninger skal man lete lenge etter noen som unngår alle sammen. Du er nok unntaket, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...