AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #1 Skrevet 4. september 2023 Når man snakker om at man har fått ting på stell, med hus, mann og barn- teller da ikke rekkehus? Skjønner at det ikke er noe fasitsvar, men lurer på hva dere mener? Meg og en venninne mimret fra oppvekst og frem til i dag, hvor jeg sier, "og tenk, nå har vi mann, barn og hus". Hun poengterer da at jeg ikke har hus ennå (som i at jeg bare har rekkehus). Jeg lo det bort, og sier at det er da huset vårt. Ja, det er en bolig, svarte hun 😅 Synes det var en unødvendig kommentar. Anonymkode: aa6fb...1e5 2 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 4. september 2023 Venninna di er merkelig. Rekkehus er hus. Anonymkode: ed36d...f62 74 18
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #3 Skrevet 4. september 2023 Det er jo rekkeHUS, men tydelig at folk legger forskjellig i det, ikke noe å bry seg om☺️ Anonymkode: 250cd...66f 16 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Skrevet 4. september 2023 Unødvendig kommentar, men jeg er allikevel enig med henne, jeg anser rekkehus som leilighet. Anonymkode: 0f234...47e 21 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #6 Skrevet 4. september 2023 Hvordan bor hun selv? Kanskje hun er misunnelig, eller vill hevde seg litt om hun selv bor i enebolig? Anonymkode: 250cd...66f 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #7 Skrevet 4. september 2023 Venninnen din er rar. Bolig og hus er poteito potato. Du har ting på stell. Anonymkode: 32e22...09c 25 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #8 Skrevet 4. september 2023 Heter det ikke rekkehusleilighet det man bor i? Hele rekka er et rekkehus. Men leilighet er også å ha ting på stell. Ikke alle som drømmer om hus. Anonymkode: 65e59...46e 28 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #9 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan bor hun selv? Kanskje hun er misunnelig, eller vill hevde seg litt om hun selv bor i enebolig? Anonymkode: 250cd...66f Hun bor selv i enebolig- et ordentlig hus med andre ord 🤪 Anonymkode: aa6fb...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #10 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unødvendig kommentar, men jeg er allikevel enig med henne, jeg anser rekkehus som leilighet. Anonymkode: 0f234...47e Jeg anses leilighet som hus. For det er det. Hus er en konstruksjon som folk kan bo i. Det kan være boligblokk, rekkehus, enebolig, villa osv. Dere tenker kanskje på enebolig? Det er noe eget ja. Men hus er hus, en bygning man kan bo i. Antall enheter er ikke avgjørende. Anonymkode: 32e22...09c 27 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #11 Skrevet 4. september 2023 Trodde også alltid at rekkehus var hus, men banken kaller det for leilighet. Uansett ikke noe å bry seg om ☺️ Du har jo uansett ting på stell Anonymkode: bd723...e34 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #12 Skrevet 4. september 2023 Noen folk bryr seg veldig om akkurat dette. Det er helt ekstremt. Viktig er at det er et «hus», og hus er kun når det er en bolig som ikke henger fast i noen andre. Altså rekkehus og tomannsbolig teller ikke. Jeg har til og med hørt de som la veldig trykk på at de har et skikkelig «hus», og ikke bor i et rekkehus. De har type 10cm mellom dem og naboen 😅😂hus i rekke, men ikke et rekkehus. Veldig ekstremt viktig. Tror det stammer fra en eller annen stor trang til å «være best». For å vise seg frem. Jeg ignorerer slike folk. Rekkehus er veldig fint. Leilighet også er helt innafor som en fullværdig bolig med voksenpoeng. Leilighet kan strengt tatt være dyrere enn et hus i samme størrelse 😅 Anonymkode: 56684...5ff 7 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #13 Skrevet 4. september 2023 Rekkehus er jo bare ett steg opp fra leilighet, et fullverdig hus er enebolig med egen eiendom/hage. Anonymkode: c49ad...b1f 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #14 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heter det ikke rekkehusleilighet det man bor i? Hele rekka er et rekkehus. Men leilighet er også å ha ting på stell. Ikke alle som drømmer om hus. Anonymkode: 65e59...46e Sånn jeg har forstått det, heter det rekkehusleilighet dersom man ikke disponerer en hel del av rekkehuset, men f. eks. øverste etasje. Men er ikke sikker Anonymkode: aa6fb...1e5 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #15 Skrevet 4. september 2023 Rekkehus er rekkehus. Det er ikke hus. Man har eneboliger som sitter fast i hverandres garasje o.l, det er enebolig. Anonymkode: b120d...2c0 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #16 Skrevet 4. september 2023 Nja, putter de i kategorien sammen med blokkleiligheter, sameie boliger og borettslag. Du eier selv, men har ikke friheten til å gjøre hva fan du vil som man kan på landet med flere hundre meter til nærmeste nabo. Anonymkode: 14781...4bb 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #17 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rekkehus er jo bare ett steg opp fra leilighet, et fullverdig hus er enebolig med egen eiendom/hage. Anonymkode: c49ad...b1f Rekkehuset mitt har og eiendom og hage 😅 Anonymkode: aa6fb...1e5 12
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #18 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rekkehus er jo bare ett steg opp fra leilighet, et fullverdig hus er enebolig med egen eiendom/hage. Anonymkode: c49ad...b1f Men er det ett steg OPP? Du får små hus, og digre leiligheter. Prismessig, kommer det bare ann på adresse i tillegg. Anonymkode: a4102...1ec 12 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #19 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når man snakker om at man har fått ting på stell, med hus, mann og barn- teller da ikke rekkehus? Skjønner at det ikke er noe fasitsvar, men lurer på hva dere mener? Meg og en venninne mimret fra oppvekst og frem til i dag, hvor jeg sier, "og tenk, nå har vi mann, barn og hus". Hun poengterer da at jeg ikke har hus ennå (som i at jeg bare har rekkehus). Jeg lo det bort, og sier at det er da huset vårt. Ja, det er en bolig, svarte hun 😅 Synes det var en unødvendig kommentar. Anonymkode: aa6fb...1e5 Det er da et hus. Makan, hun er vel misunnelig på deg da, og vil bare tråkke litt på det du har Anonymkode: e0d90...23c 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #20 Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Heter det ikke rekkehusleilighet det man bor i? Hele rekka er et rekkehus. Men leilighet er også å ha ting på stell. Ikke alle som drømmer om hus. Anonymkode: 65e59...46e Rekkehusleilighet er vel noe annet enn rekkehus? Anonymkode: 5ce82...8ae 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå