Gå til innhold

Hvorfor er ikke interrail kul nok ferie for mange av dagens unge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber sammen med 18-19 åringer unge og unge voksne, hører hva de er opptatt av og merker at interessene varierer med hvilket miljø de kommer fra.

Som ung på 90 tallet reiste jeg på interrail flere ganger og det gjorde mange venner også, men jeg var også på charterferie med veninner der vi tok det billigste tilbudet og bodde på shabby hotell, men hadde det helt topp.

Merker i dag at status, klær og utseende er mye viktigere for flere av dagens unge, enn det var for min generasjon.

Har ikke inntrykk av at jenter med botox,fillers, akrylnegler og spraytan er så opptatt av å sove i et togsete, labbe rundt i en varm storby eller en landsby i Romania på jakt etter overnatting med tung sekk på ryggen, svett og gnagsår på hælene.

For mange skal det være en Instagramvennlig destinasjon som ser lukrativ ut, slik at bildene man legger ut oser luksus, dessuten må utseendet være "on fleek" hele tiden.

De typene som velger interrail er vel de som har et mer avslappet forhold til sosiale medier, utseende, kropp og klær.

Eller hur?

Anonymkode: 779ce...022

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det fremdeles er de samme typene. Interrail er nok i større grad byttet ut med backpacking i Asia og andre steder bare. Europa er ikke like eksotisk som det var, og det er jo også relativt dyrt mange steder. Det blir fort dyrere å ta tog i Europa enn å fly til Asia, og der er det billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...