Gå til innhold

Flere ‘svenske’ tilstander

Tøvftta

Anbefalte innlegg

Vera skrev (17 minutter siden):

Aldri i livet. De er en av grunnene til at det ikke er kapasitet til å hjelpe ungdommene våre. De har vel også et ungdomsparti som er for legalisering?

Det er vel venstre som er for legalisering? 
Bedre med et pol og få denne kriminaliteten bort fra gata. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera skrev (18 minutter siden):

Aldri i livet. De er en av grunnene til at det ikke er kapasitet til å hjelpe ungdommene våre. De har vel også et ungdomsparti som er for legalisering?

Jeg tenkte på innvandringspolitikken. Frister meg veldig å stemme Frp ved neste valg kun på grunn av det. Alternativt stemmer jeg ikke i det hele tatt fordi jeg ikke stoler på politikerne lenger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (Akkurat nå):

Det er vel venstre som er for legalisering? 
Bedre med et pol og få denne kriminaliteten bort fra gata. 

Det er flere ungdomspartier som er for legalisering.

Problemet med legalisering for barn og ungdom - er at hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25 år, minst. Hva skjer da i nervebanene om man inntar hasj jevnlig - og hvor stor er risikoen for å prøve andre dopmidler om man i utgangspunktet ikke røyker hasj? Det er mindre vanlig å gå over på Ketamin osv om man aldri tidligere har prøvd feks hasj. 16-åringer er ukritiske - nervebanene som gjør oss i stand til å tenke konsekvenser er ikke ferdig utviklet - dermed blir de et lett bytte på gaten for dealere som selger dop formet som smågodt..i tillegg har vi nedstengingen over 2 år som tok i fra 16-åringene våre dyrebar erfaring..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte på innvandringspolitikken. Frister meg veldig å stemme Frp ved neste valg kun på grunn av det. Alternativt stemmer jeg ikke i det hele tatt fordi jeg ikke stoler på politikerne lenger.

De har ikke strengere innvandringspolitikk enn de fleste andre partier - de liker bare å skrike høyt om det. Vi så jo hvor liberale de var når de selv sto i posisjon. 
Jeg vil ikke stemme på noe som vil ødelegge samfunnet ytterligere..her jeg står ser det ut som samfunnet er på bristepunktet. 
Hadde det vært opp til meg hadde vi skrotet alle partiene vi har..og plukket enkelte politikere til å styre landet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Det burde vært folkeavstemning, det er våre skattepenger. Får hjulpet flere i nærområdene. Det koster å blande kulturer og kravene de stiller blir bare større.
Hva med eldrebølgen, muslimske damer nekter å bli stelt av menn, de vil ha kjønnsdelte sykehjem og kan ikke språket. 
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/de-er-her-fysisk-men-kulturelt-og-tankemessig-i-sitt-hjemland/o/5-95-1300866

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest In absentia
Example skrev (21 timer siden):

Må ikke glemme at dette er kulturell berikelse. Vi må ha respekt for at noen demonstrerer med stein og jernrør fremfor ord. Spørsmålet er vel heller hvordan vi kan lære av dette, og tilpasse oss denne typen kulturuttrykk.

Helt riktig. Alle kulturer er likeverdige. Demokratiet og rettsstaten er ikke mer verdt enn stammesamfunn eller voldsdiktaturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske folk observerer, og det har selvfølgelig begynt å tenke sitt hva angår innvandring, kultur og genetikk. Men fortsatt bidrar nedarvet konformitet og frykt for oppdiktede tullebegrep som «rasist» til at folket ligger nede med brukket rygg, tilsynelatende forsvarsløse og fortapte, uten motet til å diskutere disse spørsmålene åpent og viljen til å organisere seg.

Allikevel: Det befinner seg en trykkoker i folket nå, og den endelige effekten av denne undervurderes. En nasjonal oppvåkning kan plutselig skje svært fort. Jeg har fulgt utviklingen tett i mange år, og det begynner å skje ting i Europa nå. Økende internettsensur og straffeforfølgelser av politiske dissidenter vil ikke klare å demme opp for nasjonalismen. Opprøret vil ikke bli sendt på TV, som man sier, men det kommer.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Joni123 skrev (20 timer siden):

Gi de en enveisbillett til Eritrea, så kan de protestere der isteden. Vi trenger ikke volden deres. Jeg er overhodet ikke rasist men kjenner det river godt godt når jeg ser disse i aktion. 

Til demonstrantenes forsvar så hadde det egentlig vært verre om de f.eks ble med på festen til regimet de påstår å ha flyktet fra. Reaksjonen deres viser på en måte at de er ekte flyktninger fra et regime. Hadde de protestert fredelig så ville jeg støttet dem. Men reaksjonsmetodene deres kan vi ikke tåle.

Konspiteorier på internett går ut på at Eritreiske myndigheter er misfornøyd med at folk flykter og så er frie til å kritisere dem, og derfpr har lagt ut på «turné» i de landene som eritreere flykter til, for å piske opp situasjonen og gjøre mottakerlandene mindre positive til å ta i mot eritreiske flyktninger. Jeg aner ikke hva som er sant, men flere på arrangørsiden er visst utenlandske som er flydd inn med turistvisum kun for dette arrangementet. Politiet sa vel også at disse er skyld i eskaleringen og begynte med vold tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (21 timer siden):

Må ikke glemme at dette er kulturell berikelse. Vi må ha respekt for at noen demonstrerer med stein og jernrør fremfor ord. Spørsmålet er vel heller hvordan vi kan lære av dette, og tilpasse oss denne typen kulturuttrykk.

Hvorfor skal vi akseptere og respektere alt som kommer inn i landet vårt. Fortsetter vi sånn så har vi snart svenske tilstander. Eneste effektive mot sånt er å deportere dem dit de kom i fra. Hadde vi gjort det samme i Deres land hadde vi vel blitt drept. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (20 timer siden):

Norge....mitt land, er ødelagt for alltid 😭

Om 10-20år er ting MYE verre....aktiv dødshjelp er noe jeg vil benytte meg av om det kommer.

jeg og håper på aktiv dødshjelp finnes når jeg blir gammel nok og ikke har noe livskvalitet lengre. Norge blir ødelagt av all denne innvandringa. Vi mister kontrollen på de snart. Vil folk ha det som i Sverige?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (2 minutter siden):

Til demonstrantenes forsvar så hadde det egentlig vært verre om de f.eks ble med på festen til regimet de påstår å ha flyktet fra. Reaksjonen deres viser på en måte at de er ekte flyktninger fra et regime. Hadde de protestert fredelig så ville jeg støttet dem. Men reaksjonsmetodene deres kan vi ikke tåle.

Konspiteorier på internett går ut på at Eritreiske myndigheter er misfornøyd med at folk flykter og så er frie til å kritisere dem, og derfpr har lagt ut på «turné» i de landene som eritreere flykter til, for å piske opp situasjonen og gjøre mottakerlandene mindre positive til å ta i mot eritreiske flyktninger. Jeg aner ikke hva som er sant, men flere på arrangørsiden er visst utenlandske som er flydd inn med turistvisum kun for dette arrangementet. Politiet sa vel også at disse er skyld i eskaleringen og begynte med vold tidlig.

De som støtter regimet har fått opphold på feil grunnlag og bør sendes til hjemlandet. 
Om motivet til eritreiske myndigheter er å gjøre mottaksland mindre positive til å ta imot flyktninger fra Eritrea har de lykkes. 
En slik voldskultur som blander det norske flagget inn i demonstrasjonene sine gjør folk forbanna. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (15 minutter siden):

Helt riktig. Alle kulturer er likeverdige. Demokratiet og rettsstaten er ikke mer verdt enn stammesamfunn eller voldsdiktaturer. 

Vi trenger ikke importere dette til Norge, er for en grunn at er spredt på ulike kontinent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Celestia skrev (21 timer siden):

Jeg blir forbanna. De protesterer mot regimet i Eritrea, men hva f*en har det med livet i Norge å gjøre? Dra til Eritrea for å protestere da. Ikke lag bråk og f*enskap her. Respektløst er det. Viser bare hvor mye mer hjemlandet betyr for dem, enn det landet de bor i. Som de åpenbart driter i. Både lover og regler. Kjenner det koker over her.

https://www.nrk.no/vestland/demonstrasjonar-i-bergen-for-eritreisk-arrangement_-__vi-har-dronar-i-lufta-1.16539956

Woldab Feshatzion har sidan 1980-talet kjempa for eit fritt Eritrea. Han trur ikkje på Eritreisk foreining Hordaland, når dei seier dei ikkje støtter regimet i Eritrea.

Det er ungdommar som har fått nok av regimet i Eritrea, seier han om det som skjer i Bergen og elles i Europa.

– Men kva tenkjer du om at dei bruker vald?

– Eg er generelt imot vald. Problemet er at desse ungdommane ikkje ser ein annan utveg, seier Woldab Feshatzion.

Jeg er enig med deg.  Dette blir for dumt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (22 timer siden):

Ja, hvordan skal vi lære av dette mener du? 

Jeg kommer aldri til å respektere eller akseptere denne voldskulturen. Det er en frarøvelse av bår trygghet og på ingen måte en berikelse.

Men jeg aner jo en sarkastisk undertone her, for ingen kan vel mene dette er en berikelse for det norske samfunnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Majer skrev (17 timer siden):

Tror ukrainere i Norge hadde blitt ganske forbanna om noen hundretalls prorussere gikk til gatene, men jeg liker uansett at folk oppfører seg ordentlig uavhengig av meninger. Den beste måten å unngå svenske tilstander på er å få folk i arbeid og sikre rettferdighet. 

Prorussere har da demonstrert i en rekke byer i europa uten at det ble voldelige opptøyer av det. I Tyskland skjer det støtt og stadig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er siste 10 års snakk i Norge:

Det er ikke svenske tilstander i Sverige, fortsett som før

Ok, det er svenske tilstander i Sverige, men ikke i Norge, så fortsett som før

Ok, det er svenske tilstander i Norge, men fortsett som før

Lurer på hva jentene som filmer og sier "herregud" stemmer på av poltikk... Trolig er det det samme som 99% av Norge gjør...

Jeg har gitt opp å prøve å forstå, nå er det valg snart og folk vil denne gangen stemme på det samme som før, som alle andre år.

Ingen ønsker endring av kurs, alle mener vi gjør fremskritt år for år, alt blir bedre alltid, bare en holder kursen stødig.

En får bare være glad det varte så lenge det varte.

Godt Valg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Babushka skrev (2 timer siden):

Og nettopp derfor tørr jo ingen å ta den debatten. 

Vi må jo føye oss etter EU og ta vår del av asylsøkere. Det skaper jo bare konflikter og blande ulike mennesker og kulturer, er det ikke for en grunn at vi er plassert på ulike kontinent?

Før i tiden har modige folk gått i døden for sannheten og det som er rett. I dag er vi for feige til å risikere å bli kalt et stygt ord. 

Endret av In absentia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia

Er det noen som kan trekke i noen tråder og få relevante ministere kalt inn på teppet for å forklare hvorfor dette skjer? Jeg har mange spørsmål.

Enger Mehl kan kanskje svare på følgende:

Det viktigste er kanskje hvorfor utenlandske agenter har fått ta over en forening i Norge som atpåtil mottar statsstøtte. Hvorfor får de penger, og hvorfor har agentene fått opphold? 

Det neste spørsmålet er hvorfor opptredenen til motdemonstrantene får så lite konsekvenser. Er det greit for justisdepartementet at landets gater gjøre om til stridssoner og folk angriper politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, hatefullt innlegg, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...