Antiviruset Skrevet 3. september 2023 #61 Skrevet 3. september 2023 000VF000 skrev (23 timer siden): Det er akkurat det samme med eksilkubanere i USA. Det er en helt menneskelig reaksjon. Nei det er faktisk ikke det! Joda at de er lei seg og fortvilet er en ting! Men å slippe dette ut på gatene og drive å gjøre en hel by utrygg er noe helt annet. De viser at de er produkt av en kultur som lett tyr til vold, bare ser sine egne behov og tar det ut på helt feile arenaer. Det som skjer her i Norge, vil aldri endre situasjonen i Eritrea uansett hva som skjer. Dette er et beinhardt diktatur, som aldri vil gi fra seg makten uansett hva Eritreere i Norge måtte mene. Slike diktaturer kan bare overvinnes militært og på slagmarken. Ikke ved å kaste stein og lage kvalme på et annet kontinent. 4
Antiviruset Skrevet 3. september 2023 #62 Skrevet 3. september 2023 Vera skrev (2 timer siden): eg vil ikke stemme på noe som vil ødelegge samfunnet ytterligere..her jeg står ser det ut som samfunnet er på bristepunktet. Helt dønn enig, jeg gir min stemme til et parti utenfor stortinget som er konservativt og vil sette Norsk kultur og verdier først. Om det hjelper i dag ? Nei, men jeg vil overhodet ikke støtte noe som har bragt oss der vi er i dag, og som har vist at de gir jamt faen i Norge og norsk kultur og tradisjon. Så kan jeg dø med god samvittighet. Dette bidro i alle fall ikke jeg med. Og til alle de som advarte om dette på 1980 tallet! Dere hadde rett! Men fikk aldri rett. Skammen ligger over alle de som bidro til at dette kunne skje over 40 år, rasere hele Norden. 1
RealistiskDot Skrevet 3. september 2023 #63 Skrevet 3. september 2023 Drizzt skrev (2 timer siden): Jeg tenkte på innvandringspolitikken. Frister meg veldig å stemme Frp ved neste valg kun på grunn av det. Alternativt stemmer jeg ikke i det hele tatt fordi jeg ikke stoler på politikerne lenger. Kommer ikke til å forandre seg noe som helst om du støtter Frp. Den eneste som utgjør forskjellen, er Norgesdemokratene.
Ulick Skrevet 3. september 2023 #64 Skrevet 3. september 2023 On 9/2/2023 at 1:20 PM, Tøvftta said: Jeg skriver det i alle tilfeller som det her, dette er bare begynnelsen. https://www.nrk.no/vestland/demonstrasjonar-i-bergen-etter-eritreisk-arrangement-_-folk-blir-bede-om-halde-seg-unna-1.16539956 96% av norske velgere stemte for denne utviklingen ved forrige valg. Og det er ikke farlig å spå at 96% av norske velgere kommer til å stemme for mer av dette ved neste valg. 2
Drizzt Skrevet 3. september 2023 #65 Skrevet 3. september 2023 Vera skrev (3 timer siden): De har ikke strengere innvandringspolitikk enn de fleste andre partier - de liker bare å skrike høyt om det. Vi så jo hvor liberale de var når de selv sto i posisjon. Jeg vil ikke stemme på noe som vil ødelegge samfunnet ytterligere..her jeg står ser det ut som samfunnet er på bristepunktet. Hadde det vært opp til meg hadde vi skrotet alle partiene vi har..og plukket enkelte politikere til å styre landet. Jo, hvis du tar deg tiden å sammenligne innvandringspolitikken og integreringspolitikken til samtlige partier på Stortinget, så ser du at Frp er i egen liga - mye strengere enn alle andre. Jeg har tatt meg tiden å sammenligne og det er tydelig. Ja, de er ikke sjenert å si hva de mener og de er de eneste som har troverdighet i innvandringsspørsmålet av samtlige på Stortinget. Jeg er rimelig sikker på at vi får en skikkelig streng, rettferdig og bærekraftig innvandringspolitikk skulle vi hatt Frp med 51% av stemmene som danner regjering alene. Eller om det var omvendt - at Frp var mye større enn H og kunne bestemme og diktere mer. H og Erna bremser for dette som størst parti i koalisjonen. Babushka skrev (3 timer siden): Det burde vært folkeavstemning, det er våre skattepenger. Får hjulpet flere i nærområdene. Det koster å blande kulturer og kravene de stiller blir bare større. Hva med eldrebølgen, muslimske damer nekter å bli stelt av menn, de vil ha kjønnsdelte sykehjem og kan ikke språket. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/de-er-her-fysisk-men-kulturelt-og-tankemessig-i-sitt-hjemland/o/5-95-1300866 Ja, det burde vært folkeavstemning om mye og mangt. Muslimske kvinner havner ikke på sykehjem. De passes på av egne barn og barnebarn innad i storfamilien. Men muslimske damer som nekter å stelle ikke-muslimske menn på sykehjem vil være et problem. In absentia skrev (3 timer siden): Til demonstrantenes forsvar så hadde det egentlig vært verre om de f.eks ble med på festen til regimet de påstår å ha flyktet fra. Reaksjonen deres viser på en måte at de er ekte flyktninger fra et regime. Hadde de protestert fredelig så ville jeg støttet dem. Men reaksjonsmetodene deres kan vi ikke tåle. Konspiteorier på internett går ut på at Eritreiske myndigheter er misfornøyd med at folk flykter og så er frie til å kritisere dem, og derfpr har lagt ut på «turné» i de landene som eritreere flykter til, for å piske opp situasjonen og gjøre mottakerlandene mindre positive til å ta i mot eritreiske flyktninger. Jeg aner ikke hva som er sant, men flere på arrangørsiden er visst utenlandske som er flydd inn med turistvisum kun for dette arrangementet. Politiet sa vel også at disse er skyld i eskaleringen og begynte med vold tidlig. Måten de reagerer på med vold viser at de ikke har forstått hva demokrati er. De har valgt å flytte hit, men nekter å akseptere våre spilleregler. De kunne protestert fredelig, men i det de begynte med å kaste stein og vold, så mistet de min støtte. Jeg så på videoklipp på NRK og flere ganger så jeg ødelagte norske flagg hvor tekstilen ble revet fra metallstangen. Brukte de flaggene for å begå vold? Og hvorfor sto bare politiet der? Pøblene burde arresteres slik det ble gjort i Israel og kastes ut av landet - turister eller ei. 5 1
Drizzt Skrevet 3. september 2023 #66 Skrevet 3. september 2023 (endret) RealistiskDot skrev (1 time siden): Kommer ikke til å forandre seg noe som helst om du støtter Frp. Den eneste som utgjør forskjellen, er Norgesdemokratene. Nei, de kommer ikke til å gjøre det. De er for små. De har for mye grums blant gullkornene. Endret 3. september 2023 av Drizzt
Gjest Elooon Skrevet 3. september 2023 #67 Skrevet 3. september 2023 Jeg håper de har lært at slik oppførsel ikke er greit i Norge. Helt ærlig så bør folk som holder på med slik oppførsel finne på noe bedre å gjøre enn dette. Må gå an å demonstrere på en normal måte uten å lage uro.
JaVel Skrevet 3. september 2023 #68 Skrevet 3. september 2023 https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/veKnVB/professor-om-braaket-i-bergen-bare-begynnelsen Dette var veldig opplysende!
Aricia Skrevet 3. september 2023 #69 Skrevet 3. september 2023 JaVel skrev (9 minutter siden): https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/veKnVB/professor-om-braaket-i-bergen-bare-begynnelsen Dette var veldig opplysende! Enig, takk for lenke. Det var en diskusjon omkring denne situasjonen jeg regnet med å finne i denne tråden, men så havnet jeg i stedet i et rasistisk synkehull blottet for nyanser. Fra artikkelen i lenken over: Sitat Fem personer er siktet etter uroen. Eritreere flest holder seg langt unna trøbbel, ifølge professoren. – Det er hardtarbeidende, solide folk, som ikke vil blande seg borti vold og uro. Men det at man har greid å mobilisere motstemmer, er en utvikling som regimet er ekstremt redd for. Når det begynner å slå sprekker, kan det fort rakne, sier han. Stemmer det, akkurat som mine eritreiske naboer (som er ortodokse kristne, btw, og ikke muslimer - tenk det! ).
Tøvftta Skrevet 3. september 2023 Forfatter #70 Skrevet 3. september 2023 JaVel skrev (1 time siden): https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/veKnVB/professor-om-braaket-i-bergen-bare-begynnelsen Dette var veldig opplysende! Denne ligger bak betalingsmur dessverre.
Example Skrevet 3. september 2023 #71 Skrevet 3. september 2023 Babushka skrev (5 timer siden): Ja, hvordan skal vi lære av dette mener du? Jeg kommer aldri til å respektere eller akseptere denne voldskulturen. Det er en frarøvelse av bår trygghet og på ingen måte en berikelse. Men jeg aner jo en sarkastisk undertone her, for ingen kan vel mene dette er en berikelse for det norske samfunnet. GrønnNellik68 skrev (5 timer siden): Hvorfor skal vi akseptere og respektere alt som kommer inn i landet vårt. Fortsetter vi sånn så har vi snart svenske tilstander. Eneste effektive mot sånt er å deportere dem dit de kom i fra. Hadde vi gjort det samme i Deres land hadde vi vel blitt drept. Det var et litt snev av ironi i innlegget mitt. Beklager om det ikke var åpenbart.
Babushka Skrevet 3. september 2023 #72 Skrevet 3. september 2023 Aricia skrev (1 time siden): Enig, takk for lenke. Det var en diskusjon omkring denne situasjonen jeg regnet med å finne i denne tråden, men så havnet jeg i stedet i et rasistisk synkehull blottet for nyanser. Fra artikkelen i lenken over: Stemmer det, akkurat som mine eritreiske naboer (som er ortodokse kristne, btw, og ikke muslimer - tenk det! ). Du leste trådtittel «svenske tilstander» og forventet en slik diskusjon i tråden? At de er i konflikt forsvarer ikke voldsbruken. De som støtter regimet bør sendes hjem. Såklart blir rasismekortet dratt, er jo umulig å diskutere noe uten at det skjer. 4
Example Skrevet 3. september 2023 #73 Skrevet 3. september 2023 For å legge til litt vil jeg dog si at jeg støtter saken til demonstrantene her, og deres sinne er berettiget. Samtidig er det noe med metoden som blir brukt her. Jeg håper dog at innvandringsmyndighetene tar en titt på den foreningen som har satt i gang den feiringen. Jeg vil anta ca. 100% av dem har sagt at de er på flukt fra regimet i sin asylsøknad. Da bør de sendes hjem når det ikke er tilfellet. 4 1
Kipling Skrevet 3. september 2023 #74 Skrevet 3. september 2023 De burde hives ut av landet. De burde ikke vært her i utgangspunktet. 4
Gjest In absentia Skrevet 4. september 2023 #75 Skrevet 4. september 2023 Aricia skrev (14 timer siden): Enig, takk for lenke. Det var en diskusjon omkring denne situasjonen jeg regnet med å finne i denne tråden, men så havnet jeg i stedet i et rasistisk synkehull blottet for nyanser. Fra artikkelen i lenken over: Stemmer det, akkurat som mine eritreiske naboer (som er ortodokse kristne, btw, og ikke muslimer - tenk det! ). Jeg har også hatt et godt inntrykk av eritreere.
JaVel Skrevet 4. september 2023 #76 Skrevet 4. september 2023 Slik jeg forstod må de betale 2 prosent i skatt til Eritrea ellers kan de risikere at deres slektninger får problemer med myndighetene i Eritrea. I tillegg er det mange eritreiske agenter i Norge som har fått flyktningestatus. Ren desperasjon fra deres side altså når det kommer til demonstrasjoner selvom jeg imot vold i seg selv. 1
Gjest paprikaskrue Skrevet 4. september 2023 #77 Skrevet 4. september 2023 17 hours ago, Antiviruset said: Helt dønn enig, jeg gir min stemme til et parti utenfor stortinget som er konservativt og vil sette Norsk kultur og verdier først. Om det hjelper i dag ? Nei, men jeg vil overhodet ikke støtte noe som har bragt oss der vi er i dag, og som har vist at de gir jamt faen i Norge og norsk kultur og tradisjon. Så kan jeg dø med god samvittighet. Dette bidro i alle fall ikke jeg med. Og til alle de som advarte om dette på 1980 tallet! Dere hadde rett! Men fikk aldri rett. Skammen ligger over alle de som bidro til at dette kunne skje over 40 år, rasere hele Norden. Heller noen eritreere som sloss litt en et konservativtsyre med et parti som Konservativt. Da får vi oppleve helvete på jord.
Nettrollet Skrevet 4. september 2023 #78 Skrevet 4. september 2023 Enkel løsning på dette: ta fra alle som har betalt til regime i Eritrea norsk statsborgerskap. Man kan ikke støtte et regime man har flyktet fra økonomisk? Syns det er veldig rart. 3
JaVel Skrevet 4. september 2023 #79 Skrevet 4. september 2023 Nettrollet skrev (10 minutter siden): Enkel løsning på dette: ta fra alle som har betalt til regime i Eritrea norsk statsborgerskap. Man kan ikke støtte et regime man har flyktet fra økonomisk? Syns det er veldig rart. Ja hvis man feirer styret i hjemlandet er man absolutt ingen reell flyktning. Her er en av problemstillingene, For dem som tenker at lørdagens hendelser skyldes urokråker som synes det er spennende med opptøyer, kommer Tronvoll med en kontant avvisning: – Det er en feilslutning. Det er en frustrasjon over at Norge ikke ser dem, og at det er aktive eritreiske agenter i Norge. De har flyktet unna et av de verste regimene i verden – det er lag på lag med desperasjon og frustrasjon, sier han. 1
JaVel Skrevet 4. september 2023 #80 Skrevet 4. september 2023 Bergen, Opptøyer | Professor om opptøyene i Bergen: – Bare begynnelsen (nettavisen.no)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå