Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Frode?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri syns det var noe fint navn, sånn personlig sett. Selve navnet bare minner meg om ordet frosk, for en eller annen grunn... Tror ikke det fungerer så bra på engelsk? Fransk, vet jeg ikke.

Anonymkode: c9749...02c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe særlig om det. Det er ikke en av de navnene jeg føler fortjener å hentes frem og brukes mer igjen... Sorry.

Kan ikke helt høre at en engelsktalende person uttaler det på en måte som ligner navnet sånn ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig 70 og 80 talls. De fleste populære navn fra denne tiden er av en eller annet grunn svært upopulære I dag. Trolig pga Frode selv er blitt småbarnsfar.

Synes ikke det er så ille. Det er bare ikke "I vinden" som de fleste bibel navnene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en Frode. Grei kar. Null formening om navnet. Gir meg Ingenting

Anonymkode: 1f6c2...ddd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit. Hadde ikke bekymret meg vedr utlandet. Alle finner en måte å si det på. Kult med norske navn.

Anonymkode: 5b44a...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frode forbinder jeg med menn i 60-årene. Litt satt. Synes Tore er bedre da 

Anonymkode: 73bfe...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye formeninger om det. Er helt ok, men kanskje ikke noe jeg ville kalt ungen i dag.

Anonymkode: 7db51...096

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. 

På engelsk leses navnet Frode som "Frodi", så skal man studere i utlandet vil man måtte korrigere lærere som leser navnet ditt av klasselisten.

Anonymkode: 7c6d2...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Og funker det i utlandet? Spesielt på engelsk og fransk.

Anonymkode: 9fa1f...94d

Kommer litt an på hvor hårsår dere er på å bli tatt for Ringenes Herre fans. Har en kompis som heter det og jobbet i UK en periode. Alle trodde han het Frodo og var oppkalt etter hovedpersonen. Det er jo en snakkis så kanskje ikke så dumt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennet flere som heter det, så helt greit navn. Klarer ikke helt å høre hvordan det blir på engelsk bare🤷🏼‍♀️ Froudi

Ser ikke hvorfor engelsk uttale er viktig heller. Med mindre en av foreldrene er fra utlandet og halve slekta må si det. 

Anonymkode: cfe08...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjennet flere som heter det, så helt greit navn. Klarer ikke helt å høre hvordan det blir på engelsk bare🤷🏼‍♀️ Froudi

Ser ikke hvorfor engelsk uttale er viktig heller. Med mindre en av foreldrene er fra utlandet og halve slekta må si det. 

Anonymkode: cfe08...d48

Med tanke på at mange av oss i mange perioder studerer eller jobber i utlandet og gifter oss/ får barn med utlendinger så er det ikke så dumt å ha med i betraktningen. Det var ikke så dumt å hete Tomas i min tid i UK og veldig hendig nå med britisk svigerfamilie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Helt greit. 

På engelsk leses navnet Frode som "Frodi", så skal man studere i utlandet vil man måtte korrigere lærere som leser navnet ditt av klasselisten.

Anonymkode: 7c6d2...de3

Hvorfor skal du rette på det? Retter du på bergensere som sier Frode med skarre-r også...? Navn uttales forskjellig på forskjellige språk/dialekter, det må man bare godta.

Tomas77 skrev (9 minutter siden):

Med tanke på at mange av oss i mange perioder studerer eller jobber i utlandet og gifter oss/ får barn med utlendinger så er det ikke så dumt å ha med i betraktningen. Det var ikke så dumt å hete Tomas i min tid i UK og veldig hendig nå med britisk svigerfamilie. 

Ikke noe man trenger å ta hensyn til

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har aldri syns det var noe fint navn, sånn personlig sett. Selve navnet bare minner meg om ordet frosk, for en eller annen grunn... Tror ikke det fungerer så bra på engelsk? Fransk, vet jeg ikke.

Anonymkode: c9749...02c

Frosk kan jo også kalles ein fraud (eller frau) på nynorsk/dialekt (tilsvarer en frø på bokmål)

Anonymkode: 33b37...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...