Gå til innhold

Hvorfor er denne så dyr? 😩


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det er sagt handler jeg alltid masse hos Mette Møller på salg😅 Planlegger hva jeg ønsker meg og sitter klar hver romjul for å se hva de har igjen på min liste i min str. 

Anonymkode: f43c2...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som en som driver eget firma tenker jeg oftere «hvordan kan de klare å tjene penger med den prisen». Tenk hvis du må lage en og en på strikkemaskinen din, og bruke dyrt mohairgarn. Du må betale ned maskinen, du må betale husleie, post og regnskap/alt annet en bedrift krever. I tillegg til utgifter og tiden pr plagg må det legges på 25% i mva. 
 

Hvor mye sitter du igjen med i timesbetaling da? 
 

Det som er dyrt for forbrukere er ofte noe selger ikke tjener fett på.

 

Anonymkode: f43c2...f03

Ja, forstår det altså 😊 Er bare vant til å kjøpe ting som er mer masseprodusert enn denne sikkert er, kan strekke meg til en tusenlapp eller litt mer for en genser om jeg liker den og materialet er bra. Men jeg får jo tre slike gensere til prisen av denne, så kunne aldri forsvart det i disse tider.

Anonymkode: 5d99d...6fd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

100% plastikk

Anonymkode: f2e98...87a

Feil.

72 prosent mohair.

Mohair og kasmir kommer i mange grader av kvalitet, og derfor kan mohairplagg være dyre, eller mindre dyre.

Anonymkode: 62d9b...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Feil.

72 prosent mohair.

Mohair og kasmir kommer i mange grader av kvalitet, og derfor kan mohairplagg være dyre, eller mindre dyre.

Anonymkode: 62d9b...a4a

Den som var 100% plastikk.. var en link til Nelly og ikke den som ts linket til.

Anonymkode: 2dbcc...523

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den som var 100% plastikk.. var en link til Nelly og ikke den som ts linket til.

Anonymkode: 2dbcc...523

ups, sorry, leste for raskt!

Anonymkode: 62d9b...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella&I er et forholdsvis dyrt merke, så du betaler for merket.

Mohair-garn er ikke så dyrt (jeg strikker mye med mohair og kjøper da garn som er ren mohair), og denne jakken er ikke ren mohair men har og mye syntetisk stoff i seg.

Den kommer nok på salg om ikke så lenge, men hvis du kjenner noen som er god til å strikke så er ikke denne vanskelig å kopiere. Litt avhengig av hvilken størrelse du bruker så kam du regne garnpris på rundt 1000kr, og da er det ren mohair. For å få den tykkere så kan den enten strikkes med mohair og merinoull, to tråder mohair eller garnet tjukk mohair fra Rauma gem. Da har du en billigere genser i mye bedre kvalitet 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om en av oppskriftene til Refined Knitwear. Mulig strikkepinnene må opp, den var helt nydelig.

Anonymkode: 416aa...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
On 8/31/2023 at 8:29 AM, AnonymBruker said:

Når det gjelder slike dyre merker: kjøp når sesongen snart er over! Da legges plaggene ut til 40-60% avslag. Ja, du må kanskje vente litt før du kan bruke de hvis sesongen er ferdig, men som langsiktig investering i garderoben er der helt flott. 

Jeg har nylig hentet frem fantastiske ullklær som jeg kjøpte til rundt 1000-1500 med nypris fra 2000-3000. :) 

Anonymkode: 10c0e...ca9

Problemet mitt er at mine størrelser alltid er utsolgt når sesongen er over. 

Anonymkode: c9397...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dette tilfellet vil jeg si det er fordi den er fra et norsk merke, og norske merker er generelt veldig overprisede.

Anonymkode: 9fb1d...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...