Gå til innhold

Med fare for å virke bitter og sur…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke bryllup. Jeg syns det er en pompøs, falsk og skrytete tradisjon. Nå er jeg bedt i ett og må selvfølgelig dra. Jeg har ingen unnskyldning, selv om jeg ikke kjenner de så godt, eller har noe kontakt med dem.

Dresskoden er smoking, og da må jeg ut og handle kjole, sko og assessories for flere tusenlapper. Det har jeg ikke råd til.

Jeg vet jeg virker bitter og sur, men kan jeg melde avbud nå, når jeg har takket ja og det er to måneder til bryllupet? Si jeg ikke får barnevakt eller noe i den duren?

Anonymkode: d8be8...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først, at du føler bitterhet overfor selve seremonien et bryllup er for deg er forsåvidt helt greit, men hvorfor må du handle for tusenvis hver gang? Og ikke minst hvorfor føler du at du ikke kan takke nei om det er mennesker du har minimalt kontakt med om noe? Dette er jo dine følelser og din greie, du har lov å si nei til ting som ikke gir deg noe annet enn negative følelser. Det er bare å si "beklager men jeg må desverre melde avbud" uten noe mer dilldall.. 

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde gjort det. Saken hadde vært en annen om det var noen du hadde et nærere forhold til, men her synes jeg det er helt innafor. Spesielt når du må handle inn masse stæsj for å oppfylle dresskoden.

Anonymkode: 1762f...998

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (9 minutter siden):

Først, at du føler bitterhet overfor selve seremonien et bryllup er for deg er forsåvidt helt greit, men hvorfor må du handle for tusenvis hver gang? Og ikke minst hvorfor føler du at du ikke kan takke nei om det er mennesker du har minimalt kontakt med om noe? Dette er jo dine følelser og din greie, du har lov å si nei til ting som ikke gir deg noe annet enn negative følelser. Det er bare å si "beklager men jeg må desverre melde avbud" uten noe mer dilldall.. 

«Hver gang?» Jeg har aldri vært i et bryllup med dresskode smoking før, jeg har ikke en fotsid aftenkjole i sateng hengende i skapet. Jeg følte jeg måtte takke ja, da jeg var inngiftet tante for bruden. Vi er nå separert. Jeg har ingen kontakt verken med bruden eller brudgommen.

Ts

Anonymkode: d8be8...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg liker ikke bryllup. Jeg syns det er en pompøs, falsk og skrytete tradisjon. Nå er jeg bedt i ett og må selvfølgelig dra. Jeg har ingen unnskyldning, selv om jeg ikke kjenner de så godt, eller har noe kontakt med dem.

Dresskoden er smoking, og da må jeg ut og handle kjole, sko og assessories for flere tusenlapper. Det har jeg ikke råd til.

Jeg vet jeg virker bitter og sur, men kan jeg melde avbud nå, når jeg har takket ja og det er to måneder til bryllupet? Si jeg ikke får barnevakt eller noe i den duren?

Anonymkode: d8be8...399

Du verken kjenner de så godt eller har kontakt med dem - det er grunn nok til ikke å dra, men det sier du ikke. Bare si at det ikke passer. Du må ingenting 😊 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

«Hver gang?» Jeg har aldri vært i et bryllup med dresskode smoking før, jeg har ikke en fotsid aftenkjole i sateng hengende i skapet. Jeg følte jeg måtte takke ja, da jeg var inngiftet tante for bruden. Vi er nå separert. Jeg har ingen kontakt verken med bruden eller brudgommen.

Ts

Anonymkode: d8be8...399

Akuratt i dette tilfellet synes jeg du har en «gyldig» grunn dersom dere er separert… Kan du ikke ta en telefon til bruden( evt brudens mor)  og si « tusen takk for innbydelsen, så fint av deg å inkludere meg! Men slik som det er nå mellom meg og onkel føler jeg det er enklest hvis han går og ikke jeg. Håper du forstår.» 

Anonymkode: e7f66...090

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ingen unnskyldning

(...) det er to måneder til bryllupet?

Anonymkode: d8be8...399

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg følte jeg måtte takke ja, da jeg var inngiftet tante for bruden. Vi er nå separert.

Anonymkode: d8be8...399

Det er en fullgyldig grunn til å melde avbud, ikke en unnskyldning. 

Anonymkode: 79a53...417

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akuratt i dette tilfellet synes jeg du har en «gyldig» grunn dersom dere er separert… Kan du ikke ta en telefon til bruden( evt brudens mor)  og si « tusen takk for innbydelsen, så fint av deg å inkludere meg! Men slik som det er nå mellom meg og onkel føler jeg det er enklest hvis han går og ikke jeg. Håper du forstår.» 

Anonymkode: e7f66...090

Det kunne jeg gjort, men dette er så nytt at ingen vet. Jeg tenker barna våre, foreldrene våre og andre må få vite det først. Jeg har ikke lyst til å utbrodere til noen akkurat nå.

Ts

Anonymkode: d8be8...399

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare send en melding om at du ikke kan komme allikevel. Og i din situasjon bør du ikke reise på bryllupet, det ville bare blitt klamt for alle parter! 

De vil forstå det når separasjonen blir kjent 

Anonymkode: ffa47...ba9

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

«Hver gang?» Jeg har aldri vært i et bryllup med dresskode smoking før, jeg har ikke en fotsid aftenkjole i sateng hengende i skapet. Jeg følte jeg måtte takke ja, da jeg var inngiftet tante for bruden. Vi er nå separert. Jeg har ingen kontakt verken med bruden eller brudgommen.

Ts

Anonymkode: d8be8...399

Men du. Er du i det hele tatt fremdeles invitert? Eller er det best om du kanskje ikke går dersom din eksmann ikke syns det er greit? 
 

ingen som skyter deg om du ikke går i dette bryllupet. De sparer kuvertpris dersom du sier i fra tidlig. 

Anonymkode: 4ebce...b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over her. Du kan takke nei og si at det ikke passer. Kanskje du kan si at du kan forklare mer senere og deretter forklare når separasjonen er kjent?

Anonymkode: f2359...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg liker ikke bryllup. Jeg syns det er en pompøs, falsk og skrytete tradisjon. Nå er jeg bedt i ett og må selvfølgelig dra. Jeg har ingen unnskyldning, selv om jeg ikke kjenner de så godt, eller har noe kontakt med dem.

Dresskoden er smoking, og da må jeg ut og handle kjole, sko og assessories for flere tusenlapper. Det har jeg ikke råd til.

Jeg vet jeg virker bitter og sur, men kan jeg melde avbud nå, når jeg har takket ja og det er to måneder til bryllupet? Si jeg ikke får barnevakt eller noe i den duren?

Anonymkode: d8be8...399

Men du har jo mistforstått dresskoden. Smoking betyr lang eller knelang kjole eller bunad. En av de tre tingene har du. Så DET er jo ikke unnskyldningen her. 
 

de har ikke invitert til galla fest

Anonymkode: 4ebce...b97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

«Hver gang?» Jeg har aldri vært i et bryllup med dresskode smoking før, jeg har ikke en fotsid aftenkjole i sateng hengende i skapet. Jeg følte jeg måtte takke ja, da jeg var inngiftet tante for bruden. Vi er nå separert. Jeg har ingen kontakt verken med bruden eller brudgommen.

Ts

Anonymkode: d8be8...399

Du synes at bryllup er pompøst, skrytete og falsk tradisjon....

Men å gifte seg, dét gjorde du. 

Anonymkode: 33732...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du synes at bryllup er pompøst, skrytete og falsk tradisjon....

Men å gifte seg, dét gjorde du. 

Anonymkode: 33732...058

Du tror ikke at nylig separasjon påvirker hennes mening om bryllup..? Lov å tenke annerledes om ting 

Anonymkode: ffa47...ba9

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kunne jeg gjort, men dette er så nytt at ingen vet. Jeg tenker barna våre, foreldrene våre og andre må få vite det først. Jeg har ikke lyst til å utbrodere til noen akkurat nå.

Ts

Anonymkode: d8be8...399

Ok, nei det forstår jeg ❤️ så planen er at dere to går sammen? Men dersom det er to måneder til bryllupet så er vel dette fortalt innen den tid? 

Anonymkode: e7f66...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

«Hver gang?» Jeg har aldri vært i et bryllup med dresskode smoking før, jeg har ikke en fotsid aftenkjole i sateng hengende i skapet. Jeg følte jeg måtte takke ja, da jeg var inngiftet tante for bruden. Vi er nå separert. Jeg har ingen kontakt verken med bruden eller brudgommen.

Ts

Anonymkode: d8be8...399

Kan du ikke bare sette deg inn i kleskoder først? Fotside aftenkjole er kleskode galla, ikke smoking. Knelang kjole går fint.

Anonymkode: 9416c...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan du ikke bare sette deg inn i kleskoder først? Fotside aftenkjole er kleskode galla, ikke smoking. Knelang kjole går fint.

Anonymkode: 9416c...c1a

Ja eller bunad om ts har det. Aldri feil. 

Anonymkode: 4ebce...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet ditt, TS: En invitasjon er en vennlighet. Det er ikke en kommando. Man kan altså fint takke nei. Man trenger ikke å dikte opp en grunn, man kan bare si at man dessverre ikke kan komme.

Å bli bitter og sur fordi noen inviterer deg i selskap er bare dustete.

Anonymkode: 9416c...c1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...