AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Del Skrevet 29. august 2023 Jeg prøver strikke sokker. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal strikke hælen. Jeg har nå strikket og kommet så langt til at jeg skal begynne med hælen. I oppskriften står det: Sett 27 m på hjelpepinne. Strikk glattstrikk 7 cm fren og tilbake. Det får jeg til. Men så.. Strikk 20 m rett, vend. Ta den første masken løst av og strikk 10 m vrangt tilbake, vend Ta den første m løst av og strikk 1 m mer m for hver gang til det er 2 m igjen på hver side. Jeg strikker med 4 pinner, men når jeg skal begynne å strikke til det er igjen 2 m på hver side, skal jeg da bare bruke 2 pinner? Hvilken side er det på? Beklager dumme spørsmål, men jeg bare får det ikke til 🙈 Anonymkode: fc6b8...54d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #2 Del Skrevet 30. august 2023 Det er mange måter å strikke hæl på, så det beste er om du søker opp hælstrikking på youtube, garnstudio eller noe, så er det veldig fint forklart der. Anonymkode: d2117...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 30. august 2023 #3 Del Skrevet 30. august 2023 For å strikke vendepinner (som er det du beskriver) googler du «german short rows» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå