Gjest Vinga Skrevet 11. februar 2006 #61 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Nå har vi laget sjokoladekake etter din oppskrift uten egg, og den ser kjempegod ut! Har pyntet med nonstop og seigmenn som seg hør og bør på en ekte bursdagskake. Gleder oss til å smake på kaka i morra. Den ser ut akkurat som min egen barndoms bursdagskake... mørk og deilig, med mørkebrun, blank glasur på. Igjen tusen takk for oppskrift! Endret 11. februar 2006 av Vinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 11. februar 2006 #62 Del Skrevet 11. februar 2006 Innom for å ønske deg en koselig lørdag Kose dere masse når dere er aleine uten barn, det tror jeg er veldig sunt den sjokoladekaka som Vinga beskriver høres noe fryktelig god ut Har du lagt ut oppskriften noe sted? - Sjokoladekake er desidert noe av det beste jeg veit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #63 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Hei på dere, Vinga og AnneBeth Koselig å se dere her! Og så så morsomt at du har bakt kaka jeg ga deg oppskrift på, Vinga. Føler meg nesten litt beæret, jeg Håper inderlig at den faller i smak. Jeg syns i alle fall den er vanvittig god. Den er saftig og søt, akkurat sånn som sjokoladekaker skal være. I alle fall etter min smak. AnneBeth, jeg la oppskrifta ut i Vingas dagbok her for litt siden. Her er den: KAKEBUNN: 540 g sukker 3-4 ss kakao 1 ss natron 150 g smør som smeltes 7,5 dl kulturmelk 580 g hvetemel Bland alt det tørre. Ha i smelta smør og melk. Rør rundt (jeg bruker kjøkkenmaskinen). Stekes på 175 grader i 20-30 minutter (min ovn krever 30 minutter) KAKEFYLL: 500 g melis 170 g smør (mykt, ta ut av kjøleskapet litt før du setter i gang med bakinga) 2,5 ss kakao 2 ts vaniljesukker 5 ss kaffe Smør på fyllet med en gang du tar kaka ut av ovnen. Det skal smelte litt og få en mørkere farge. I dag sov vi til klokka 10. Snakk om luksus at vi begge kunne sløve lenge. Deilig! Etter å ha fått i oss litt frokost satte vi kursen mot byens møbelforretninger. Og tenk, endelig fant vi oss spisegruppe. Kjøpte et stilrent mørkt spisebord (som jeg ikke finner på nettsidene til Bohus) og disse stolene. Gleder meg til å få det i hus. Tror det kommer til å passe veldig veldig bra inn hos oss. Og så skal det bli supert med litt bedre plass! Og en annen ting, broren min ble veldig glad da vi fortalte at vi hadde vært på shopping, for da får han overta det gamle kjøkkenbordet vårt Det ble yderst litt dyrere enn først planlagt, for vi valgte å kjøpe andre stoler enn de som fulgte med i en sånn pakkepris. Når vi først skulle slå til med en ordentlig spisegruppe valgte vi å kjøpe de beste stolene. Man skal sitte godt når man skal spise. Forskjellen ble bare 1200 kroner, og da er det verdt det I kveld blir det restaurant og kino. Gleder oss masse! Ha en fin lørdag, alle sammen Endret 11. februar 2006 av Nala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. februar 2006 #64 Del Skrevet 11. februar 2006 Restaurant og kino, det høres fantastisk ut! Gleder meg til jeg føler jeg har nok ork til å gjøre noe slikt en kveld jeg og.. Håper dere har en fantastisk kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. februar 2006 #65 Del Skrevet 11. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 12. februar 2006 #66 Del Skrevet 12. februar 2006 Håper dere har kosa dere masse med restaurant og kino i går. ønsker deg en fortsatt koselig søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #67 Del Skrevet 15. februar 2006 Oi, der fløy dagene gitt, uten at jeg rakk å oppdatere dagboka. Ja ja, sånn er det Mandag henta jeg jentene hos svigermor. Heldigvis klaffa hurtigbåtene bra, så jeg slapp å ta den lange kjøreturen. I stedet leste jeg engelsk på båtturen til svigermor (tar litt over en time), så hoppa jeg av, møtte folket, og 15 minutter senere var jeg og jentene på båten tilbake til Tromsø. Genialt! Jentene var supersnille på båten, så det var glimrende. Nå hadde Storesøster feber da, så det forklarer kanskje hvorfor hun ikke fant på noen rampestreker Storesøster er altså syk. Hun har hatt feber i noen dager nå. Kjedelige greier! Hun kjeder seg. Nå håper vi bare inderlig at hun blir frisk til i morgen, for da skal avdelinga hennes på bytur, til biblioteket. Og det har hun såååå lyst til å være med på. I går var jeg hjemme før lunsj, mens mannen kom hjem tidsnok til at jeg kunne dra på undervisninga på universitetet. I dag er det min dag å være hjemme. Har jobb-PC-en her da, så om noe skulle haste kan jeg alltids gjøre småting her hjemmefra. Kollegaene mine har i alle fall fått beskjed om at de bare må ringe om det skulle være noe. Storesøster er langt bedre i dag. Ikke mye feber å snakke om, så jeg tipper hun kan dra i barnehagen i morgen. Skulle hun nå likevel ikke kunne dra, blir det gubbens hjemmedag i morgen. I går kveld var jeg ute og gikk meg en god kveldstur. Det var så deilig! Ingenting er så godt som å gå en rask tur ute i den friske lufta, med musikk på øret og bare sine egne tanker å stri med. Det er egotid av ypperste klasse. Bra for både kropp og sjel. I kveld blir det vel trening. Hvis jeg ikke ombestemmer meg angående et scrappetreff som skal være her i byen. Får se hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #68 Del Skrevet 15. februar 2006 I kveld har jeg vært på scrappetreff. Det var kjempekoselig :-D Det er altså to søstre som har starta opp butikk her i byen (nettbasert da), og nå har de tatt initiativ til både kurs og treff. Genialt! Gikk jo på noen treff i høst, et annet sted, men plutselig døde det helt ut. Vet ikke om kursholderen flytta eller noe. Men men, nå er jeg i gang igjen, og godt er det Ellers er Storesøster bra igjen. Hun har vært feberfri i dag. Men hun hoster litt ennå. Men men, hoste kan man leve med. I morgen blir det altså barnehagedag på henne igjen. Og godt er det, siden bibliotektur står på programmet. Storesøster var irritert i dag. Hun ville gå ut. Men det fikk hun ikke lov til da, av den slemme mora Jeg ville at hun skulle holde seg inne denne siste dagen, for å unngå å bli slått ut igjen. Da sa hun til meg "jeg bestemmer at jeg er frisk! Og da kan jeg gå ut!" Hun er bestemt hun der. Hvis hun sier at hun er frisk, så er hun frisk - uavhengig av hva termometeret måtte vise Nå tenker jeg at jeg skal pelle meg i seng. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 17. februar 2006 #69 Del Skrevet 17. februar 2006 Så bra at storesøster ble frisk nok til å dra på bibliotek-tur med barnehagen. Vi har jo fått et kjempefint bibliotek, klart det er stas og komme dit. Nå er det endelig fredag. Håper dere har hatt en fin slutt på arbeidsuka, og at dere får en trivelig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 17. februar 2006 #70 Del Skrevet 17. februar 2006 Innom for å ønske deg ei kjempe koselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #71 Del Skrevet 18. februar 2006 Hei på dere, Fakse og AnneBeth. Koselig å se dere Dagen i går ble helt forferdelig. Rett og slett. Vi sendte jo Storesøster i barnehagen torsdag, i den tro at hun var frisk og rask igjen. Eller hun hadde litt hoste da, men feberen var i alle fall borte og hun var i god form. Men det varte ikke lenge. Litt før 15 ringte avdelingslederen på Storesøsters avdeling og sa at hun var litt pjusk igjen, så de turte ikke ta henne med ut. Det hadde gått på bra på bibliotekturen, men litt utpå ettermiddagen var hun blitt sjaber igjen. Jeg pakket altså sammen på jobben og dro for å hente jentene i barnehagen litt tidligere. Og joda, Storesøster hadde fått feberen tilbake. 38,5 hadde hun da vi kom hjem Fikk så utrolig dårlig samvittighet for å ha sendt henne tilbake for tidlig. I går var det planleggingsdag i barnehagen, så jeg var hjemme med begge snuppene. Og Storesøster er såååå lei av å være inne, så hun var sur hele dagen i går. Det var et mareritt, rett og slett. Huff, denne uka har vært så kjip. Jeg har vært mer hjemme enn på jobb. Og Storesøster, som elsker å være ute, haaaaater å være inne. I dag ble vi invitert med på tur ut i lysløypa av et vennepar. De har barn på samme alder som våre, og skulle ut og grille pølser og kose oss. Men vi tørr ikke ta jentene ut i dag. Vi venter en dag til. For selv om Storesøster er feberfri hoster hun en del, pluss at Lillesøster snørrer. Kjipt å gå glipp av det gode været som er ute i dag Ja ja, vi satser på en bedre dag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #72 Del Skrevet 18. februar 2006 Dagen i dag har så langt vært akkurat like jævlig som dagen i går. Storesøster terroriserer hele familien med sitt dårlige humør. Ergo blir vi i dårlig humør hele gjengen. Måtte denne helga være over fort som fy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. februar 2006 #73 Del Skrevet 18. februar 2006 Huff, det er ikke særlig gøy med syke unger i dårlig humør! Trøst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #74 Del Skrevet 18. februar 2006 Ungene er i seng *puster ut og senker skuldrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 18. februar 2006 #75 Del Skrevet 18. februar 2006 Ikke kjekt med syke unger nei, her har vi også hatt våre runder nå. Håper det er over for denne gangen ja . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #76 Del Skrevet 19. februar 2006 Hei Remy-vennen. Så godt å se deg I dag har vi endelig hatt en god dag, alle fire. Vi erklærte ungene for friske nok til å ta turen til Polarbadet sammen med et vennepar av oss. Det er ca. to timers kjøring hver vei til Polarbadet, men det er det nærmeste badelandet vi har, så da blir det sånn. Vi kjørte fra byen klokka 11, og var framme klokka 13. Badet og kosa oss helt til 15.30. Både Lillesøster og Storesøster storkosa seg. Det samme gjorde ungene til vennene våre, som er på samme alder som våre små. Og vi voksne kosa oss, vi også Storesøster og kompisen (som er to dager yngre enn henne) var såååå stolte, for i dag kjørte de i sklia alene for første gang. Tidligere har de bare silt sammen med en voksen. Men i dag kjørte ene pappaen først, så sto han nede og tok i mot dem der de kom hver sin tur nedover sklia. Andre pappaen sto oppe og sende dem avgårde på grønt lys, før han selv kom ned til et gedigent plask Det var så morsomt å se. Jeg og den andre mammaen prøvde å påpeke at den pappaen som skulle ta imot de to hertingene nede tross alt ikke trengte å gå opp og sile ned først, men det øret ville de ikke høre på. Så det var nok to pappaer også som kosa seg i sklia Etterpå kjørte vi på en bistro og spise middag. Det var nydelig å få litt mat i skrotten etter en lang dag i bassenget. Etter middagen satte vi kursen hjemover. Var vel hjemme litt før 19. Da var det å få kveldsmat i de små, og putte dem i seng. Det gikk overraskende greit å legge dem, med tanke på at de som som noen steiner i bilen, begge to. Nå er jeg klar til en ny arbeidsuke. Takk og lov for at denne dagen ble så bra som den ble. Den ble toppers, faktisk :icon_razz: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #77 Del Skrevet 20. februar 2006 Uka starta veldig bra, må jeg si :icon_razz: Kom meg opp i god tid før de andre i huset, og hadde badet for meg selv i en halvtime før freden ble brutt Deilig å høre på radioen mens man grer håret og diller og daller litt. På jobben var det full fart. Masse spennende på gang. Kjenner jeg gleder meg til hver dag, og det er flotters! Jobben er tross alt en stor del av livene våre (vi tilbringer jo ørten timer der hver uke), så å vantrives hadde vært forferdelig. Da er det mye bedre å stortrives, spør dere meg :icon_razz: I barnehagen syns de det var sååå morsomt at Lillesøster for alvor har lært seg å gå. Denne helga tok hun beina fatt sånn for alvor. Hun har jo stabbet noen skritt en stund, men har alltid satt seg ned ved første og beste høve. Men i helga har hun hatt en voldsom utvikling. Det er helt pussig hvor fort det kommer når det først kommer. Nå går hun som bare det. Går og går og går. Er jo så festlig å se på den lille kroppen som raser over golvet som om hun ikke har gjort annet hele sitt liv Det hang til og med bilde av Lillesøster ved siden av dagsrapporten for avdelinga i dag. Og ved siden av bildene sto det "Første dag på egne ben i barnehagen". Koselig Storesøster var også i storform i dag. De har OL i barnhagen nå, nemlig. Så i dag hadde hun rattkjelken med seg, for det var aking som sto på plakaten. Kjempeopplegg. Siden OL startet i dag hadde de åpningsseremoni med tenning av OL-ild og gode greier. Etter akinga fikk alle, både utøvere og publikum, komme opp på seierspallen for å motta klistremerker på OL-kortet sitt. Storesøster har fått klistremerke for sin akeinnsats, og Lillesøster har fått for å ha vært publikum. Tror det blir en toppers uke for de små, jeg Nå tar jeg kvelden her. Burde ha gjort det for litt siden, men så ble jeg sittende og lese på engelsken. Holder på med en skjønnlitterær bok vi har på pensum, og den er faktisk ganske bra, syns jeg. I alle fall til pensumlitteratur å være Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #78 Del Skrevet 21. februar 2006 Så moro med OL i barnehagen! Det er nok moro vil jeg tro! Ellers høres det ut som det går bra i Nala-heimen for tida - travle hverdager, men det høres ut som du stortrives med det! Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 23. februar 2006 #79 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei Nala! Fint å høre at storesøster endelig har blitt frisk! I går ble det jenta mi sin tur til å bli syk i barnehagen, men det er vel slikt som man må regne med på denne årstiden. Det er lenge siden jeg har besøkt Polarbadet nå "mimre", tror sist gang var med mannen når han var på besøk første gang hos familien min for over 6 år siden.. Det er bra du trivest på jobben! Det har mye å si for å ha overskudd til familien og sikkert til studiene dine også. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #80 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Hei på dere, Kverula og Fru Blå Trivelig å se dere her Dagene flyr, og de siste kveldene har det ikke blitt tid til KG. Tirsdag kveld tok jeg fram scrappesakene og lagde kort til farmora til Nala-mannen som fyller 89 på lørdag. Og i går var jeg på syforening hos ei venninne. Veldig koselig. I kveld har jeg stort sett rydda, for i morgen kommer vaskedama Vi fikk forresten det nye spisebordet vårt i dag. Og stolene da. Deeeeilig! Er jo så godt å få litt bedre plass rundt bordet. Og så er det lekkert da, syns jeg i alle fall Nå gleder jeg meg bare til første gang vi skal ha middagsgjester. Må vel invitere noen ganske snart, tenker jeg, bare for å få utnytta bordet sånn ordentlig I morgen er det fest på jobben. Eller først middag og så fest da. Jeg skal møte to gode kollegaer en time før middagen. Vi skal bare ta en halvliter og skravle litt før vi menger oss med resten av horden. Blir koselig. Lørdag er det faglig opplegg fra 10-15. Heldigvis er det ikke noe opplegg lørdag kveld, så jeg slipper å bruke hele helga utafor hjemmet. Er jo hjemmekjær da Ellers er det mye action på jobben om dagen. Jeg skal over i ny rolle etterhvert. Har fått en forespørsel, og har takket ja til nye utfordringer. Blir spennende! Og også litt skummelt En del av de arbeidsoppgavene jeg får nå har jeg ikke vært borti tidligere. Men men, jeg sier ikke nei takk til noe nytt, jeg. Endringa er ikke formell ennå, så jeg benytter tida til å lese meg opp på et prosjekt jeg skal inn i, på å ha møter med nøkkelpersoner og så videre. Blir spennende dette. Gleder meg veldig :-D Nei, nå skal jeg og gubben ta siste innsats på ryddefronten her. Og så skal vi sette fram vaskeutstyret, sånn at alt er klart til vaskedama kommer i morgen. Og gjett om jeg gleder meg til å komme hjem til nyvaska hus i morgen. Skal bli digg :icon_razz: Endret 23. februar 2006 av Nala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå