Gå til innhold

Hva koster det å få sydd en enklere brudekjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det varierer, også mtp type stoff osv. 

Kunne tenkt meg en brudekjole med noe detaljer. Men det trenger ikke nødvendigvis brideres, sy i perler osv. Kunne godt tenkt meg å funnet brukte klær/stoff og få sydd dette sammen. F.eks et blondestoff fra en bluse som blir brystpartiet. Stoff fra skjørt/kjole til underdel. Evt noe ekstra stoff som tyll, belte el. 

Anonymkode: 11d35...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvem som skal sy den.

Men du må nok ut med en god del mer enn du tror om du skal ha «fagfolk» til å gjøre jobben.

Gjøre det selv vil i tilfellet være billigst.
 

Men du, blondestoff fra ei truse? 😶

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig spm å svare på. Hva,som er enkel kjole for deg og hva som er enkelt foe meg å sy er nok t forskjellige ting.  Det du nevner her, høres ut som et mareritt å sy for min del.

Du kan feks kjøpe dyr og billig tyll. Men tyll generelt er et helvete å klippe og sy pent.

Det som er en enkel og billig brudekjole for meg å sy. Kan minimum komme på 1000kr i materialer pluss en uke å sy den i tid. 

Vi du ha billig brudekjole så bør du nok gå for en ferdig brukt.  Lite tips, bor du i nærheten av vikingskipet,  kommer det ei med masse brukte brudekjoler på fæbrikstad  til helgen 2 og 3 september.  

Å sy om brudekjoler er heller ikke enklere enn  å sy en fra bunnen. Skal jeg velge, ville jeg selv valgt å sy fra bunnen da jeg har full kontroll,  enn å sy en om. Fordi det er vanskeligere og mer tidkrevende å sprette opp skjøre stoffer  og finne ny fasong og sette sammen igjen.

Så her må du nok ja en ide og få noen tilbud. 

Ei jeg kjenner kjøpte en brukt til 800kr. Den passet ikke helt og måtte sys om, prisen på det ble 5000kr. Det var en enkel og i utgangspunktet en billig kjole type havfrue fasong. 

Anonymkode: cb80f...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (4 timer siden):

Det spørs hvem som skal sy den.

Men du må nok ut med en god del mer enn du tror om du skal ha «fagfolk» til å gjøre jobben.

Gjøre det selv vil i tilfellet være billigst.
 

Men du, blondestoff fra ei truse? 😶

Hvilken truse snakker du om?

Anonymkode: 7a9cd...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (4 timer siden):

Det spørs hvem som skal sy den.

Men du må nok ut med en god del mer enn du tror om du skal ha «fagfolk» til å gjøre jobben.

Gjøre det selv vil i tilfellet være billigst.
 

Men du, blondestoff fra ei truse? 😶

Bluse? 

Anonymkode: 0d981...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 13 000 inkludert slør, underskjørt og en bitteliten veske.....for 17 år siden.

Den var ganske enkel, ingen perler, blonder eller slikt.

Anonymkode: b3ab3...abd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte 7000 kr for 20 år siden, men det var vennetjeneste. Helt enkel var den ikke da, hadde spiler og et lite broderi av perler. Mye jobb likevel! Ble veldig fornøyd da. 

Anonymkode: 731c0...2cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilken truse snakker du om?

Anonymkode: 7a9cd...465

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bluse? 

Anonymkode: 0d981...8e4

Og jeg har lest truse! 😂 godt det er mandag igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg betalte 13 000 inkludert slør, underskjørt og en bitteliten veske.....for 17 år siden.

Den var ganske enkel, ingen perler, blonder eller slikt.

Anonymkode: b3ab3...abd

Da er det jo billigere å bare kjøpe en. Jeg slet virkelig med å finne en kjole som kostet mer enn 15000 for 5 år siden. Jeg hadde satt er budsjett på 30. med litt spesialtilpasning og noe ekstra tilbehør kom det til slutt på 20

Anonymkode: 8634e...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
mereo skrev (På 28.8.2023 den 4.23):

 

Og jeg har lest truse! 😂 godt det er mandag igjen.

Jeg leste også truse 🤣🤣

 

 

Minimum 10 000-20 000 tipper jeg. Bare tilpasninger på kjøptekjoler koster fra 5000-10 000.. ville prøvd å finne noe på zalando eller elles eller finn...

Anonymkode: 09ecb...bf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...