Gå til innhold

"Hundemamma". Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i dyr,. Men, litt vel spesielt å føle seg som mammaen til kjæledyret sitt. 

Jeg har hatt både katt, hund og kaniner men aldri følt eller tenkt jeg var mammaen deres. 

 

Endret av Athena Freyja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er veldig glad i dyr, da blir det sånn. Du tar på deg et ansvar, og da blir du som mor eller far. Handler ikke om å føle at du har født dem. 

 

Anonymkode: 7083f...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør dette noe da? Jeg omtaler ikke meg selv som hundemamma, men når jeg koseprater med hunden kaller jeg meg selv for mamma i 3.person 😅 syns det er koselig - er jo litt på skøy, og skader ingen 

Anonymkode: 56246...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk menneskemamma til hunden min. Rett og slett fordi hundemammaen også bor sammen med oss. Hundene blir på mange måter som barn. De skal oppdras, mates, medisineres, passes på, tas til veterinær osv. 

Når det er sagt, det er ikke noe jeg går rundt og sier til folk. Da sier jeg at jeg har to hunder. 

Anonymkode: 30454...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg passer andres hunder sier jeg gjerne at de skal hjem til mamsen eller papsen. For noen er dyra barna deres, og kanskje det er en trøst fordi de aldri fikk barn. Jeg kjenner også folk som ikke har hatt noe ønske om å få barn forløbig (i begynnelsen av 30-åra, så ting kan jo endre seg), men hundene er virkelig pelsbarna der altså. De får oppdragelse og sånt, men du merker at eieren er sånn på ekte glad i de og er livredde for at noen skal behandle dyra dårlig. 
 

Jeg synes bare det er koselig med sånne folk jeg da, som er glad i dyra sine, men forstår at det er dyr🫶🏼

Anonymkode: 64cf8...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...