Gå til innhold

"Hundemamma". Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor har du hørt det? Har aldri hørt noen presentere seg som hundemamma.
 Hva man sier til sitt dyr som forhåpentligvis er utrolig glad i- er vel ikke noe ille vel? ❤️ Barn med småbarn sier pappa og mamma konstant. Mine naboer sier oftere mamma og pappa enn barnets navn. Skal man si det er hårreisende også? Et dyr har ofte like høy verdi som et menneske for eieren. For noen ligger dyr høyere enn mennesker. 


 

Anonymkode: a66ae...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor har du hørt det? Har aldri hørt noen presentere seg som hundemamma.
 Hva man sier til sitt dyr som forhåpentligvis er utrolig glad i- er vel ikke noe ille vel? ❤️ Barn med småbarn sier pappa og mamma konstant. Mine naboer sier oftere mamma og pappa enn barnets navn. Skal man si det er hårreisende også? Et dyr har ofte like høy verdi som et menneske for eieren. For noen ligger dyr høyere enn mennesker. 


 

Anonymkode: a66ae...934

Ikke barn med småbarn, men foreldre med småbarn skulle det så

Anonymkode: a66ae...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (4 timer siden):

Neida, det er mange som fyller dagene sine med å bry seg om at noen kaller seg katte- og hundemamma. Så mye at dere fryser nedover ryggen faktisk. Hunden min er lille babyen min, men har aldri tenkt på å kalle meg hundemamma, men tror jeg skal starte med det nå. 

Ja hva er vel bedre enn å bli møtt av PELSKLING, PELSUNGER å kunne kalle seg mamma, mamsen, mor. Sier ofte til vår pelsgutt; komme til mamsen lillegutt ❤️🐶. Så leke vi masse 😍

Anonymkode: 26a44...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 18.12):

Hvorfor kaller du deg for det?

Anonymkode: 67680...661

Hvorfor bryr du deg? 

Anonymkode: d6a43...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er koselig jeg. Har kun sett det som en litt morsom, uhøytidelig greie. I bioer på Twitter og sånn. Tolker det som at noen er veldig glad i hunden og bruker mye av tida på den. Har ikke møtt noen som bruker begrepet dønn seriøst. Så jeg skjønner ikke at det skal være et problem?

Anonymkode: bfec5...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor i betydningen «kvinnelig forelder» kan brukes både om den som har båret og født barnet, altså biologisk mor, eller om den som oppfostrer og tar seg av det, for eksempel adoptivmor, pleiemor (som er uten rettslige bånd til barnet) eller stemor (som er gift med barnets far).

https://no.m.wikipedia.org › wiki

Mor - Wikipedia

 

 

Altså det å være mor gjenspeiler ikke kvaliteter ved barnet. 

Det er ikke slik at fu er mer mor om du koker gulreøtter enn om du koker fisk. 

Du er ikke mer mor fordi du har født eller annet. 

 

Hele begrepet omhandler det å gi omsorg og ivareta noen. Dette kan man gjøre for dyr også, jeg ser ikke problemet.  

Til de som sier dyr og barn ikke kan sammenlignes.  Nei, det er tyngre å ha hund. Hilsen trebarnsmor med hund. 

 

Anonymkode: 71d55...ddb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ikke spesielt glad i det. Men det betyr ikke at det er noe problem at noen kaller seg det, finnes verre ting i verden hahah

Anonymkode: 5bc90...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du bare mene. Jeg har ikke hund selv, men er oppvokst med hund. En hund blir som et familiemedlem, og de fleste av oss blir ekstremt glade i hundene i livet vårt. Hunden til foreldrene mine er lillebroren min, sånn er der bare. Jeg bryr meg overhodet ikke noe om at folk syns det er teit. Det er garantert de folkene gjør og sier mye rart jeg syns er teit også, vi er tross alt forskjellig☺️

Anonymkode: 18753...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er halvparten så merkelig som folk som omtaler andre dyreeiere som mamma og pappa.

Det skjer støtt og stadig her at folk som hilser på hunden min sier mamma og pappa om meg og samboer i forbindelse med hunden vår. 
Vi er barnløse og det slår vist ikke folk at det kan være såre ord å bruke, for vår del går det helt fint men det er veldig rart.

Ingen av oss har noensinne sagt noe som kan engang misforståes med mamma eller pappa, ikke engang matmor og matfar.

Anonymkode: 47937...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på meg selv og andre som hundeeier. Men om noen kaller seg selv hundemamma eller hundepappa gjør der absolutt ingenting. Plager meg ikke, og jeg mener heller det sier en del om de som plages av sånne bagateller. 

Anonymkode: 80a83...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mamsen, og bikkja er guttungen😅 Min mamma er bæstemor og lillesøstra mi er tante 😅 

Han reagerer på mamsen, guttungen, bæstemor og tante med så herlig glede da han kjenner igjen de ordene 😊 

Og ja: han blir behandla som en helt normal hund, men lettere bortskjemt 😅 

Er i 40 åra, barnløs og overhodet ikke tenkt på å få barn så langt i livet 😊 

Til info så var også mamma og lillesøster (bæstemor og tante) til ene hesten jeg hadde 😅 hver gang jeg ba hesten gå til bæstemor/tante gikk hun til riktig person 😅 

Er glad i pelsungene jeg er heldig å ha i livet mitt, og man har dem så altfor altfor kort tid ❤ Var heldig å ha min første hund i 16 år og håpå jeg får ha han jeg har nå like lenge ❤ så hva man kaller seg eller dyra har ingen andre noe med sålenge man sørger for at dyra har det beste livet de kan ha ❤ 

Syns det er mer morro å tenke på at det går kaldt nedover ryggen på ts jeg da 😅 da har man lite å fylle dagene med 😊

Anonymkode: 639b6...300

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller energien din på alle de som behandler dyrene sine som dritt, istedenfor dem som er «for» glad i dem😊

Jeg er mamma til mine katter. Jeg elsker dem over det meste her på jord, jeg har det fulle ansvaret for dem og de er babyene mine. Hva du mener om det, bryr jeg meg absolutt ingenting om. 

Anonymkode: 1d441...ba8

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kattemamma til to små 🥰 var hundemamma 🥀 

Anonymkode: ac025...a73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundemamma og kattemamma?? 

Herregud, jeg tenker da automatisk på dyrets mor og ikke eieren. 

Kattemamma, da er jo crazy catlady ti ganger bedre.

Anonymkode: 20242...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk hørt hva jeg og mannen min kaller katten innenfor husets fire vegger, så hadde de fått seg en god latter 🤣

Det samme får jeg når jeg ser hva folk lar seg irritere over. 😂😂

Hvem bryr seg om hva andre kaller hunden, hesten, marsvinet, eller ungen sin? Noen kaller mannen sin for "hubby" HAHAHA

Anonymkode: 25214...914

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være mor skulle vært en vernet tittel kun for de som har født sine barn. Alt annet er enten "foresatt" eller eier.

Anonymkode: 5b41a...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...