Gå til innhold

Får ikke til å se tv- el filmbiter på skjermen :(


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hjelp, hva er det med maskina mi? Det er SÅ ofte at andre folk sender linker til et tv-opptak, eller en morsom filmsnutt på nettet, og da jeg skal se, hører jeg lyden fint på opptaket, men den lille skjermen der visningen skal være er helt grønn! Dette skjer f.eks. i mediaplayer, realPlayer og slikt.

Samme når jeg prøver å se på TV på nrk.no, hører lyden helt OK, men skjermbildet i den lille tv-ramma er bare helt grønt. Dette har skjedd helt plutselig, for noen måneder siden gikk det helt fint. Er det et eller annet som blokkerer for bildevisning?

Er det et program jeg kan laste ned som gjør at jeg får frem bildet?

Noen som vet hvordan jeg kan få frem bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken browser bruker du?

Har best erfaring med videoklipp i browser via explorer. I firefox forsvinner dne av og til.(Kommer tilbake med litt trykking på vindu og slikt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er at du mangler en videocodec.

En codec er ett slags instruksjonssett som forteller maskinen din hvordan den skal tolke den filen du prøver å spille av, og da de forskjellige filmformatene bruker forskjellige codec'er, så er det ett sant he***lvete å finne riktig.

Ett lite program som er nyttig i så måte, er ett som heter "Gspot" og det kan hentes her:http://www.headbands.com/gspot/download.html Installer denne, og så åpne filmsnutten i dette programmet. Der vil du få all den informasjonen om filmklippet, og også om de codec'ene du har støtter formatet.

Gjør den ikke det, så tar du turen til en codec side, som for eksempel Divx-Digest og laster ned den riktige der.

(se under software / codecs).

Håper dette hjelper litt i hvertfall.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, dvs at du da har riktig codec for de typer videoklipp, mens du mangler de som skal til for å spille av de du får grønn skjerm på.

Har vært borti problemet maaaange ganger. :-)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den ikke det, så tar du turen til en codec side, som for eksempel Divx-Digest og laster ned den riktige der.

(se under software / codecs).

Håper dette hjelper litt i hvertfall.

.

Wow, etter å ha innstallert divx fikk jeg til å og med til å bestille kinobilletter på nettet! (tidligere kunne jeg ikke det fordi maskina mi ikke fikk opp bildet av stolrekkene der en kan velge hvor en vil sitte...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...