Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg og samboer har en på 6 mnd og jeg har hormonspiral, vil IKKE ha flere barn på dette tidspunktet. Fikk ikke opp strek nr 2 på kamera (puh) men kan noen fortelle meg hvordan en skyggestrek ser ut? Skal innom legekontoret i løpet av uka og ta en ny test

Anonymkode: 982c9...978

Skyggestreker mangler vel farge, de er heller grålige. Tror jeg! Mine tester har alltid vært blendahvite så jeg svarer bare ut fra det jeg har lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, June 23, 2016 at 13.52, AnonymBruker skrev:

Feil er den uansett ikke, men det er en risiko for at det kan være en kjemisk graviditet og at egget slipper igjen. Ved tidlig testing vil man lett fange opp de kjemiske desverre. Men per i dag er du gravid og sansyligheten er uansett på din side. Større sjangs for at det går bra enn at det ikke gjør det!!!

Anonymkode: 560d7...7e9

Hei. Er på 13DPO i dag, og tok 3 ulike tester i dag tidlig. Aldri hørt om kjemisk graviditet tidligere (så ble litt skremt), men håper sjansen er liten for det....disse testene tok jeg i dag...!

20160627_071803.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
2 minutter siden, Mamma31 skrev:

Hei. Er på 13DPO i dag, og tok 3 ulike tester i dag tidlig. Aldri hørt om kjemisk graviditet tidligere (så ble litt skremt), men håper sjansen er liten for det....disse testene tok jeg i dag...!

20160627_071803.jpg

Kjemisk graviditet er bare en tidlig spontanabort (før uke 5 - dvs før 21 dpo eller noe), og siden den er så tidlig vil mange bare oppleve det som at mensen kommer (gjerne forsinket) på tross av positiv test. Risikoen for SA er jo dessverre alltid der, men den minker uke for uke. Uansett, en positiv test betyr jo at du ER gravid, så nytter det ikke å bekymre seg så mye for hva hvis. Du er gravid nå og har fine tester! Grattis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mamma31 skrev:

20160627_071803.jpg

Gratulerer! 😁💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker dere om denne? Den typiske skyggestreken til a1 testene, eller er det en strek? Er egentlig litt for tidlig å teste her, men klarte ikke vente 🙈

image.jpeg

Anonymkode: 35ae1...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne? Den typiske skyggestreken til a1 testene, eller er det en strek? Er egentlig litt for tidlig å teste her, men klarte ikke vente 🙈

image.jpeg

Anonymkode: 35ae1...75f

Syns lyset på denne gjorde det vanskelig å se... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverste bildet er 12 dpo morgen

I midten er det fortsatt 12 dpo men kveld

Nederste bilde er 13 dpo morgen

Er det grunn for bekjymring at de to nederste er helt like? Skulle gjerne sett at den ble sterkere og sterkere.

Hva tror dere?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
8 minutter siden, maxi25 skrev:

Er det grunn for bekjymring at de to nederste er helt like? Skulle gjerne sett at den ble sterkere og sterkere.

Hva tror dere?

image.jpeg

Nei, for det første bør du ikke forvente kraftig stigning over natta, for det andre blir det feil å sammenligne kveld og morgenurin. Disse testene er kjempetydelige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maxi25 skrev:

Hva tror dere?

image.jpeg

Helt enig med @Sisti, disse er tydelige og positive og ingen grunn til bekymring! Selv om HCG dobler seg annenhver dag så kan konsentrasjonen på urinen påvirke hvor sterk testen blir:-) Men uansett, GRATULERER! 👶🏼💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inntil 72 timer tar det faktisk for dobling i begynnelsen,i tillegg til at testens mengde med fargestoff også vil påvirke streken sammen med mengde hcg i urinen. Helt vanlig at man ikke ser sterkere tester på 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 20.6.2016 at 0.58, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere ? Er 12 dpo tok, tok testen nå før jeg skulle legge meg. Syntes selv jeg ser en svaak strek. Men føler jeg må ha noens andre synspunkt 😅

20160621_003737.jpg

Anonymkode: d10e6...6d7

ser ut so det er noe der, men ta en til for å være sikker :)

Anonymkode: 63560...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kan dessverre ikke si om det er en indent-strek eller ekte. Hvor mange dpo er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Ja, kan dessverre ikke si om det er en indent-strek eller ekte. Hvor mange dpo er du?

25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, sardinia85 skrev:

25...

25 dpo? Da er den streken nok ikke en ekte strek vil jeg tro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

25 dpo? Da er den streken nok ikke en ekte strek vil jeg tro.

Litt vanskelig å si da jeg har pco og uregelmessig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, sardinia85 skrev:

Litt vanskelig å si da jeg har pco og uregelmessig mens.

Ah, ja da kan det jo stille seg annerledes. Test igjen om 2-3 dager, er det noe på gang vil du få en klarere strek da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Ah, ja da kan det jo stille seg annerledes. Test igjen om 2-3 dager, er det noe på gang vil du få en klarere strek da.

Ja, krysser fingrene =) noen produserer vel hcg senere enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...