Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

God morgen. 

Er dette ekte strek? Den er rosa i virkeligheten, men ser kanskje litt grå ut på bildet. Første bildet er tatt etter 1 minutt å det andre etter ca 3-4 minutter. 🥺 Sammen med sterk positiv EL test.

IMG20241029075958.jpg

IMG20241029080204.jpg

Anonymkode: 31c8b...554

Bare en tanke. Jeg har lest at graviditetstester kan slå ut positive når man får EL (har også lest det samme veien). Blir litt satt ut da jeg bare er på CD 9 idag, så venter jo EL om ikke mange dagene. 

Kan dette være det som skjer her? Tett som jeg var tok jeg en ny istad, på utvannet urin å der ser jeg ingen strek (mulig om jeg snur å vender på testen). 🤔🥺

Føler meg så alene å har egentlig lyst å fortelle mannen om testen, men tørr ikke. Orker ikke at han også blir skuffet. Har nemlig fått positive tester før (en gang kjemisk, en gang mistet i uke 6). 

Tok en CB med ukesinsikator som viste ikke gravid 🤰🏼.

Hilsen bekymret "gravid mamma". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar. Prøvde meg på Clearblue med ukesinsikator som var negativ 🤔 skjønner ingeting jeg. 🥺

Jeg har lest om flere i ulike tråder som har fått «dårlig utslag» på Clearblue mtp hva de skulle fått på ukesindikator men har hatt langt over grenser for hvilken hcg de har trengt for at den skal slå ut sånn og sånn, så jeg ville ikke stolt blindt på den! Prøv igjen om et par dager 😊

Anonymkode: a5604...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har lest om flere i ulike tråder som har fått «dårlig utslag» på Clearblue mtp hva de skulle fått på ukesindikator men har hatt langt over grenser for hvilken hcg de har trengt for at den skal slå ut sånn og sånn, så jeg ville ikke stolt blindt på den! Prøv igjen om et par dager 😊

Takk for det ♥️ Faktiskt litt betryggende om så kan sies. ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare en tanke. Jeg har lest at graviditetstester kan slå ut positive når man får EL (har også lest det samme veien). Blir litt satt ut da jeg bare er på CD 9 idag, så venter jo EL om ikke mange dagene. 

Kan dette være det som skjer her? Tett som jeg var tok jeg en ny istad, på utvannet urin å der ser jeg ingen strek (mulig om jeg snur å vender på testen). 🤔🥺

Føler meg så alene å har egentlig lyst å fortelle mannen om testen, men tørr ikke. Orker ikke at han også blir skuffet. Har nemlig fått positive tester før (en gang kjemisk, en gang mistet i uke 6). 

Tok en CB med ukesinsikator som viste ikke gravid 🤰🏼.

Hilsen bekymret "gravid mamma". 

Oog husk at utvannet urin er noe annet enn morgenurin pga konsentrasjon, tester du før du skulle hatt mensen skal du alltid teste med morgenurin 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babystrek eller skyggestrek?

Bildet er tatt etter at testen har tørka, men det var mulig å se tegn til strek allerede 1min etter testen ble tatt. Tok 2 tester i går, begge hadde tegn til skyggestrek, men svakere enn denne.

Litt usikker på hvor mange dpo.

Har fått skyggestrek på disse testene før, men ikke så sterk som dagens, og ikke 3 på rad.

IMG_3967.jpeg

Endret av Fiske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiske skrev (8 timer siden):

Babystrek eller skyggestrek?

Bildet er tatt etter at testen har tørka, men det var mulig å se tegn til strek allerede 1min etter testen ble tatt. Tok 2 tester i går, begge hadde tegn til skyggestrek, men svakere enn denne.

Litt usikker på hvor mange dpo.

Har fått skyggestrek på disse testene før, men ikke så sterk som dagens, og ikke 3 på rad.

IMG_3967.jpeg

Det der tror jeg kan være babystrek :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oog husk at utvannet urin er noe annet enn morgenurin pga konsentrasjon, tester du før du skulle hatt mensen skal du alltid teste med morgenurin 😊

Morgenurin gir faktisk hos mange mye dårligere utslag enn utvannet kveldsurin.. Hvis du googler dette finner du masse om det blant annet på babyverden-forumet.

Anonymkode: 5f067...994

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo. Noen som ser noe? Erfaringsvis er ikke mine strekøyne til å stole på. 

20241030_193053.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Morgenurin gir faktisk hos mange mye dårligere utslag enn utvannet kveldsurin.. Hvis du googler dette finner du masse om det blant annet på babyverden-forumet.

Anonymkode: 5f067...994

Jojo, men på de fleste tester står det at man skal bruke morgenurin hvis man tester før testdato 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenkupp skrev (3 timer siden):

20241030_193053.jpg

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jojo, men på de fleste tester står det at man skal bruke morgenurin hvis man tester før testdato 😊

Men det er jo fordi det henger igjen fra gammelt av hvor man trodde at morgenurin alltid var best.

Anonymkode: da100...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny bruker men skulle hatt hjelp til å tolke en test. Hvordan legger jeg ved bilde? 😅

Anonymkode: 9447f...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men det er jo fordi det henger igjen fra gammelt av hvor man trodde at morgenurin alltid var best.

Men morgenurin er jo mer konsentrert? 

Anonymkode: 78733...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men morgenurin er jo mer konsentrert? 

Anonymkode: 78733...c4f

Ikke hos alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🌈IKM:

WilhelmineAmalie - 35 - B2 - PP5 - EL 22.10 - IKM 04.11

Leia17 - 34 -B1 - PP2 - EL 03.11 - IKM 18.11

t0nje - 29 - B2 - PP6 - EL 11.11 - IKM 20.11

Nirie. - 33 - B2 - PP3 - EL 03.11 - IKM 17.11

Trollungen96 - 28 - B2 - PP25 - EL ?? - IKM ??

Jegermegogsånnerdet - 33 - B1 - PP2 - EL? - IKM 03.11

Gakkepus - 34 - B2 - PP1 - EL 22.10 - IKM 06.11

🩸TR:

🤰Gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenkupp skrev (På 30.10.2024 den 19.38):

20241030_193053.jpg

Jeg ser ☺️

Anonymkode: 6187b...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! 
I det siste har jeg ofte fått en veldig tynn rosa strek rett etter tiden har gått ut. 
Streken er rosa og tynn som en sytråd. 
Noen som opplever det samme? 

IMG_1352.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får strek etter 10 min er de ofte ugyldige. Disse har en tid begrensninger i forhold til når du skal lese de av

Men dette ser ut som en positiv test.serlig om den er lest av 3-6 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ser jo ganske blenda ut, men mensen er forsinket… jeg er typ 13 dpo, men vet ikke helt sikkert. Noen som ser noe?

IMG_4590.jpeg

Anonymkode: 928a4...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...