Gå til innhold

Samletråd: Tolking av graviditetstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir så usikker, tatt flere tester i dag, men de er så svake. Jeg er enten 11 eller 12 dpo idag. Tror dere disse er positive? 

IMG_7905.jpeg

Anonymkode: 2cd80...db9

Ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 13.18):

IMG_7350.thumb.jpeg.9cdfde91e9e0a0512d7e72565202c409.jpeghva tenker dere? 🤔 er 9 dpo

Anonymkode: 95702...263

Ville ikke tolket det som noe for tester er UGYLDIG når de åpnes slik. Tester som er i pinner skal ikke åpnes for å leses av.

Samme gjelder sticks man setter i monitor etc. 

Anonymkode: 3fdde...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville ikke tolket det som noe for tester er UGYLDIG når de åpnes slik. Tester som er i pinner skal ikke åpnes for å leses av.

Samme gjelder sticks man setter i monitor etc. 

Anonymkode: 3fdde...fd1

Kan jeg spørre hvorfor de er ugyldige? Er ikke disse som vanlige strips, bare pakka inn for å gjøre det enklere å tisse rett på testen uten søl? 

Anonymkode: e8e61...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7578.thumb.jpeg.111231040ace8a1a87a329819b7d1e3a.jpegØverste tidligtest-nederste vanlig test….

ser dere streker?🙏 11 dpo

Anonymkode: 6262b...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

IMG_7578.thumb.jpeg.111231040ace8a1a87a329819b7d1e3a.jpegØverste tidligtest-nederste vanlig test….

ser dere streker?🙏 11 dpo

Anonymkode: 6262b...b13

Ja🙌

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 16.20):

IMG_7578.thumb.jpeg.111231040ace8a1a87a329819b7d1e3a.jpegØverste tidligtest-nederste vanlig test….

ser dere streker?🙏 11 dpo

Anonymkode: 6262b...b13

Ser streken tydeligere på øverste, men ser noe på nederste også! 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 
Er denne for svak til å være 13 dpo? 
Ikke tidligtest. 

IMG_8128.jpeg

Anonymkode: 2cd80...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 16.20):

IMG_7578.thumb.jpeg.111231040ace8a1a87a329819b7d1e3a.jpegØverste tidligtest-nederste vanlig test….

ser dere streker?🙏 11 dpo

Anonymkode: 6262b...b13

Gratulerer her har det festet seg en liten spire ❤️

Anonymkode: 6a399...f7d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 15.04):

Kan jeg spørre hvorfor de er ugyldige? Er ikke disse som vanlige strips, bare pakka inn for å gjøre det enklere å tisse rett på testen uten søl? 

Anonymkode: e8e61...355

Det er som oftest 2 streker inni digitale tester uavhengig i om svaret er gravid eller ikke. Stripsene som er inni digitale tester er ikke samme som dem man manuelt dypper i urin. 

Samme som ved digitale EL tester f.eks. sticken sier at det ikke er økning i LH, men det er 2 streker på testpinnen. 

En test sitt resultat er kun gyldig når bruksanvisningen er fulgt og den er avlest innen tiden som det gitte merket har. 

Anonymkode: 3fdde...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei! 
Er denne for svak til å være 13 dpo? 
Ikke tidligtest. 

IMG_8128.jpeg

Anonymkode: 2cd80...db9

Positiv er positiv ❤️   Alles streker er individuelle. Syns ikke den er svak til å være 13dpo, men strek er strek 🌹

Anonymkode: 3fdde...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er som oftest 2 streker inni digitale tester uavhengig i om svaret er gravid eller ikke. Stripsene som er inni digitale tester er ikke samme som dem man manuelt dypper i urin. 

Samme som ved digitale EL tester f.eks. sticken sier at det ikke er økning i LH, men det er 2 streker på testpinnen. 

En test sitt resultat er kun gyldig når bruksanvisningen er fulgt og den er avlest innen tiden som det gitte merket har. 

Anonymkode: 3fdde...fd1

Ganske sikker på at testen du refererer til var en rfsu pinne, ikke digital test. Så det du skriver stemmer med digitale, men ikke i denne sammenheng- sett at det var rfsu da, og ikke digital selfølgelig.

Anonymkode: 40d49...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ganske sikker på at testen du refererer til var en rfsu pinne, ikke digital test. Så det du skriver stemmer med digitale, men ikke i denne sammenheng- sett at det var rfsu da, og ikke digital selfølgelig.

Anonymkode: 40d49...0ce

Det samme gjelder pinner som digitale. Så det gjelder fremdeles. Finnes mange tråder om det her inne, står i en del av pakkningsvedleggene til en del tester at de ikke skal åpnes etc.. 

 

Anonymkode: 3fdde...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det samme gjelder pinner som digitale. Så det gjelder fremdeles. Finnes mange tråder om det her inne, står i en del av pakkningsvedleggene til en del tester at de ikke skal åpnes etc.. 

 

Anonymkode: 3fdde...fd1

Jeg skjønner ikke logikken din.

På rfsupinnen så er det bare en plastskjerm over, der er det ikke alltid 2 streker slik du skriver, da hadde testen vært helt ubrukelig.

Det skal nok ikke være noe galt i å fjerne plastskjermen, får å se litt bedre- for det som er med den skjermen er at lyser reflekterer veldig på den, så det er nesten umulig å se svake streker med skjermen på. Og ER det en svak strek der, så er den positiv, dermed vil jeg konkludere med at hvis man åpner testen for å se den svake streken litt bedre- så er det helt ok og gjelder fortsatt. 

Hvis du mener dette er helt feil, vil jeg gjerne lese om det- så legg gjerne igjen en link som motbeviser. Jeg finner ingenting på det selv ihvertfall....

Anonymkode: 40d49...0ce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke logikken din.

På rfsupinnen så er det bare en plastskjerm over, der er det ikke alltid 2 streker slik du skriver, da hadde testen vært helt ubrukelig.

Det skal nok ikke være noe galt i å fjerne plastskjermen, får å se litt bedre- for det som er med den skjermen er at lyser reflekterer veldig på den, så det er nesten umulig å se svake streker med skjermen på. Og ER det en svak strek der, så er den positiv, dermed vil jeg konkludere med at hvis man åpner testen for å se den svake streken litt bedre- så er det helt ok og gjelder fortsatt. 

Hvis du mener dette er helt feil, vil jeg gjerne lese om det- så legg gjerne igjen en link som motbeviser. Jeg finner ingenting på det selv ihvertfall....

Anonymkode: 40d49...0ce

Tror dette kun gjelder digitale tester. Der er det alltid to streker. Ikke de testene med kun en plastgreie utapå som ikke er digital. Er streken så svak at en må demontere testen for å se så er løsningen egentlig alltid å ta en ny test for å se at det blir et tydeligere resultat. 

Anonymkode: 6a399...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror dette kun gjelder digitale tester. Der er det alltid to streker. Ikke de testene med kun en plastgreie utapå som ikke er digital. Er streken så svak at en må demontere testen for å se så er løsningen egentlig alltid å ta en ny test for å se at det blir et tydeligere resultat. 

Anonymkode: 6a399...f7d

Det er jo akkurat dette jeg mener.

Vet ikke om du er den samme som skrev det under?

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det samme gjelder pinner som digitale. Så det gjelder fremdeles. Finnes mange tråder om det her inne, står i en del av pakkningsvedleggene til en del tester at de ikke skal åpnes etc.. 

 

Anonymkode: 3fdde...fd1

 

Anonymkode: 40d49...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo akkurat dette jeg mener.

Vet ikke om du er den samme som skrev det under?

 

Anonymkode: 40d49...0ce

Nei det er jeg ikke. Det ser du på kodene. Jeg er f7d og den andre er fd1. Du selv er 0ce. Ab0ce tar feil her om det ikke er noe jeg ikke har fått med meg, men det tror jeg ikke. 
Ved så tidlig testing så må en uansett bare teste flere ganger for å få sikre tesultater. 

Anonymkode: 6a399...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er jeg ikke. Det ser du på kodene. Jeg er f7d og den andre er fd1. Du selv er 0ce. Ab0ce tar feil her om det ikke er noe jeg ikke har fått med meg, men det tror jeg ikke. 
Ved så tidlig testing så må en uansett bare teste flere ganger for å få sikre tesultater. 

Anonymkode: 6a399...f7d

Nei faen abfd1 tar feil😆 Sorry

Anonymkode: 6a399...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er som oftest 2 streker inni digitale tester uavhengig i om svaret er gravid eller ikke. Stripsene som er inni digitale tester er ikke samme som dem man manuelt dypper i urin. 

Samme som ved digitale EL tester f.eks. sticken sier at det ikke er økning i LH, men det er 2 streker på testpinnen. 

En test sitt resultat er kun gyldig når bruksanvisningen er fulgt og den er avlest innen tiden som det gitte merket har. 

Anonymkode: 3fdde...fd1

Jeg forstår 😊 Jeg trodde den testen var av typen som ikke er digital, men som er inni en plastbeholder, som for.eks. rfsu tidlig-testene. Og de har vel ikke to streker inni uansett, men ved veldig tidlig testing så kan streken være svært svak. Da er det lettere å se ved å ta av lokket. Hvis det ga mening 😅

Anonymkode: e8e61...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 7.31):

Hva tror dere om denne 12 DPO? For svak? Synes det er litt stigning fra i går, og definitivt stigning fra for 2 dager siden, men synes det har gått sakte generelt. Som jeg skrev over her er jeg helt sikker på eggløsning 😊

Øverste er metode tidlig stav, nederste er babyplan strimmel (ikke den som er tidlig) 

 

IMG_20240217_062332__01.jpg

Anonymkode: 7ea6f...cb8

Update, dette ble til en graviditet, og har nå vært og sett et bankende hjerte på ultralyd 🥰 testene tok seg opp fra rundt 14-15DPO men var veldig svake før det. 

Anonymkode: 7ea6f...cb8

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje strekøyne, men jeg håper at dette er begynnelsen på noe 🥰

20240318_132511-modified.jpg

20240318_132511.jpg

Anonymkode: e8e61...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...