Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser noe på clear blue ja! Men synes ikke den er så mye svakere enn den igår :) skimter noe på strimlen også :) 

du kan montere ut begge clear blue testene for da ser du styrkene bedre og om strekene er blå :) så du ikke blir lurt av skyggestreker.. 

Anonymkode: 2acbf...16a

Har kastet de🙄 Tok bilde, så kastet jeg de etter en stund.

Må jo ut å kjøpe fler i dag, pluss en digital. Har symptomer som fy, men den kan også være pms 😝

Tusen takk for svar❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp! CB plus er sterkere på ettermiddagen, holdt meg i nesten 5 timer, så prøven var god. Er det fremdeles håp? Mens skal komme torsdag/fredag. Streken kom før fristen, og den er blå. 

IMG_1209.JPG

IMG_1210.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Arwen79 skrev:

Hjelp! CB plus er sterkere på ettermiddagen, holdt meg i nesten 5 timer, så prøven var god. Er det fremdeles håp? Mens skal komme torsdag/fredag. Streken kom før fristen, og den er blå. 

IMG_1209.JPG

IMG_1210.JPG

Ser noe, mn er redd det kan være skyggestrek.. Demonter testen å se hvor godt streke synes da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser noe, mn er redd det kan være skyggestrek.. Demonter testen å se hvor godt streke synes da. 

Det er ikke skyggestrek. Fin farge utenfor bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, denne "skyggestreken" fikk jeg 8 dager etter innsett (som var 12 dager etter eggløsningssprøyta). Jeg fikk opp håpet for å si det sånn. 10 dager etter innsett fikk jeg ren negativ test, men tok det ikke så tungt da jeg ikke testet på morgenurin. I dag, 12 dager etter innsett (14 dager etter uttak/befruktning) fikk jeg også en helt negativ test, dette på morgenurin. 

Det er vel ikke noe håp da sikkert? Sykehuset sier at jeg skal teste på torsdag, altså 14 dager etter innsett, men det ville jo ha vistes i dag om det var noe der (fremdeles)? Jeg har ikke fått mensen da. 

19073256_10158807408440191_1211382587_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Arwen79 Jeg har fått sånne streker og sterkere (og jadda, med blå farge) to timer før blodprøve har vist null hcg. CB+ er notorisk når det gjelder slike svake (og i en del tilfeller falske) positive. Jeg sier ikke med det at det ikke er mulig at du er gravid, det kan godt henne dette er en ekte positiv test, men jeg ville kanskje ikke tatt helt av med jubelen ennå :) 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, miore skrev:

@Arwen79 Jeg har fått sånne streker og sterkere (og jadda, med blå farge) to timer før blodprøve har vist null hcg. CB+ er notorisk når det gjelder slike svake (og i en del tilfeller falske) positive. Jeg sier ikke med det at det ikke er mulig at du er gravid, det kan godt henne dette er en ekte positiv test, men jeg ville kanskje ikke tatt helt av med jubelen ennå :) 

Tar ikke helt av før digital eventuelt er positiv. Stoler ikke 100% på CB nei. Hadde du flere av disse skyggestrekene på CB da? Jeg tester med billigstrimmel også, har også fått "skyggestreker" der samtidig som med CB. Pluss at streken har blitt sterkere. Jeg får bare vente til ikm og se hva som skjer. 

Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge cb over her er negative. Hadde drt vært 8 eller 9 dpo så kanskje, men cb er beryktet. Dessverre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arwen79 skrev:

Tar ikke helt av før digital eventuelt er positiv. Stoler ikke 100% på CB nei. Hadde du flere av disse skyggestrekene på CB da? Jeg tester med billigstrimmel også, har også fått "skyggestreker" der samtidig som med CB. Pluss at streken har blitt sterkere. Jeg får bare vente til ikm og se hva som skjer. 

Takk for svar😊

Fire på rad, to doble pakker! Ringte til CB sin klagetelefon og fikk digitale som erstatning - selv om dama påstod at det var heeelt umulig og fikk seg til å si at blodprøven jeg tok samtidig som den sterkeste testen sannsynligvis var feil og jeg var gravid :rolleyes: Jeg tok den første testen bare fordi klinikken ba meg om å avkrefte en ekstremt usannsynlig graviditet før jeg skulle starte på ivf-medisiner. Siden har jeg ikke kjøpt CB-tester :opplyser: 

Men hvis de blir sterkere og sterkere og du får utslag på andre typer tester i tillegg, er det jo et lovende tegn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, miore skrev:

Fire på rad, to doble pakker! Ringte til CB sin klagetelefon og fikk digitale som erstatning - selv om dama påstod at det var heeelt umulig og fikk seg til å si at blodprøven jeg tok samtidig som den sterkeste testen sannsynligvis var feil og jeg var gravid :rolleyes: Jeg tok den første testen bare fordi klinikken ba meg om å avkrefte en ekstremt usannsynlig graviditet før jeg skulle starte på ivf-medisiner. Siden har jeg ikke kjøpt CB-tester :opplyser: 

Men hvis de blir sterkere og sterkere og du får utslag på andre typer tester i tillegg, er det jo et lovende tegn :) 

Jada, blodprøvene viser jo feil:scorpis: Hørt noe så teit. 

Jeg får bare se hva som skjer. Tenker at det er mange som har opplevd positive tester, og andre har dårlige erfaringer med CB. Må bare ta tiden til hjelp:vetikke: så får jeg vel svar.

Synes det er rart at de testene fremdeles er til salgs da, siden de viser så mye feil. :rasende:

Takk for svar:roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

20170614_051035.jpg

Anonymkode: a1c76...f26

Den ser negativ ut

Anonymkode: 10b1a...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 11 dpo i dag. Tok en strimmeltest som var blendahvit i dag tidlig. Tok også test på digital som viste "ikke gravid". Forventet mens er på lørdag 

Jeg har siden mandag hatt stikkinger i livmoren, akkurat slik jeg hadde sist jeg ble gravid (endte i MA). 

Er det fortsatt håp for meg? 

Anonymkode: 874c6...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 11 dpo i dag. Tok en strimmeltest som var blendahvit i dag tidlig. Tok også test på digital som viste "ikke gravid". Forventet mens er på lørdag 

Jeg har siden mandag hatt stikkinger i livmoren, akkurat slik jeg hadde sist jeg ble gravid (endte i MA). 

Er det fortsatt håp for meg? 

Ingen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som vet? 

Veldig vanskelig for oss å svare på det. Det kan være mensen, det kan være at du er gravid. Uansett så er det for tidlig å teste.

Anonymkode: 43abd...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å at blodprøva bekreftet stigning, så kom blødningene 😢

Blodprøven i dag viste verdiene hadde sunket😔

Da får man prøve igjen neste måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Arwen79 skrev:

Etter å at blodprøva bekreftet stigning, så kom blødningene 😢

Blodprøven i dag viste verdiene hadde sunket😔

Da får man prøve igjen neste måned. 

Så kjipt! :( testene var for svake til å være så nærme IKM.. Å da er det vel ofte det kan gå galt.. Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...