Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvis håpet er ute? Hva da? 

Hjelper det deg egentlig all denne testingen? Høres ut som det går fullstendig ut over psyken din og at denne testingen har bikket over i noe sykelig.

Du burde oppsøke lege, snakke om tankene dine, måle hcg,  og ferdig med det. 

Anonymkode: ce925...057

Hva mener du hva da? Hvis håpet er ute så får vi prøve på nytt. 

Det hjelper jo ikke sånn sett, men vil gjerne vite jo før jo heller om det ikke går veien. Så var bare ute etter andres erfaringer. Takk for råd, men trenger ikke oppsøke lege for å snakke. 

Anonymkode: 1d584...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvis håpet er ute? Hva da? 

Hjelper det deg egentlig all denne testingen? Høres ut som det går fullstendig ut over psyken din og at denne testingen har bikket over i noe sykelig.

Du burde oppsøke lege, snakke om tankene dine, måle hcg,  og ferdig med det. 

Det var da voldsomt da! 

Anonymkode: 6a399...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt da! 

Ja, kanskje. Ikke ment så hardt som det hørtes ut. Blir vel sånn når man er vant til å lese tekst ispedd emojies.

Jeg har venninner som har holdt på slik som beskrevet, og de havnet inn i veldig uheldige spor mentalt. Fikk bare flashbacks til det opplegget når jeg leste innlegget. Var ment mer som et vennlig råd, legen har ofte gode tips til verktøy ved siden av å måle hcg, for å roe hodet. Eller kanskje man kan bli henvist til en kognitiv terapeut. De er kjempeflinke når det kommer til tankekjør og handlinger man bare "må gjøre". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2024 den 7.41):

Noen som ser noe her? 

20240922_071449.jpg

Anonymkode: e5a3f...28d

Mensen kom som den skulle, dessverre ingenting her. Streken var sterk og tydelig på ekte, fikk ikke det så godt frem. Mulig kjemisk, evt bare skygge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje. Ikke ment så hardt som det hørtes ut. Blir vel sånn når man er vant til å lese tekst ispedd emojies.

Jeg har venninner som har holdt på slik som beskrevet, og de havnet inn i veldig uheldige spor mentalt. Fikk bare flashbacks til det opplegget når jeg leste innlegget. Var ment mer som et vennlig råd, legen har ofte gode tips til verktøy ved siden av å måle hcg, for å roe hodet. Eller kanskje man kan bli henvist til en kognitiv terapeut. De er kjempeflinke når det kommer til tankekjør og handlinger man bare "må gjøre". 

Enda så høres du nedlatende ut. Vant til å lese tekst ispedd emojies? Kognitiv terapeut fordi man tester litt ekstra? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enda så høres du nedlatende ut. Vant til å lese tekst ispedd emojies? Kognitiv terapeut fordi man tester litt ekstra? 

Ja, som regel så pøser man på med emojies for å myke opp det man skriver. Etter årevis med det er det uvant å lese kun tekst, og det kan fremstå mer strengt enn tilsiktet.

Som sagt, fikk flashbacks til disse venninnene som det tok helt av for, og  testet og tolket slik som beskrevet. Pågikk i årevis ved hvert barn, tusenvis av kroner ut vinduet og et veldig fokus på akkurat det. De fikk etterhvert god hjelp fra legen med tilbud om samtaler og teste hcg stigning når man var i tvil. Med fokus på at de ikke skulle føle seg til bry. I stedet for testekjøret og tolking som førte til tankespinn. 

Så sånn var det.. man står fritt til å gjøre som man vil 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv eller er det en skyggestrek? 2 dager før IKM🥰

IMG_1275.jpeg

Anonymkode: 046f3...967

Strek!!! Gratulerer 😍

Anonymkode: 2d1b3...688

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne positiv eller er det en skyggestrek? 2 dager før IKM🥰

IMG_1275.jpeg

Anonymkode: 046f3...967

Positiv! Jeg ser også antydning til strek. 

Anonymkode: 3b042...c1c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjul innhold

IMG_8463.thumb.jpeg.815e73b4ca9eccb68c48dae984055457.jpeg

Åtte dager til mensen. Denne er veldig positiv, eller? 

Anonymkode: cc233...c3c

Ja, den er tydelig positiv og du har nok hatt eggløsning tidligere enn du selv trodde, mtp at du skriver åtte dager til mensen, med mindre du har en lutealfase på 16+ dager. 

Anonymkode: 5f067...994

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er tydelig positiv og du har nok hatt eggløsning tidligere enn du selv trodde, mtp at du skriver åtte dager til mensen, med mindre du har en lutealfase på 16+ dager. 

Siste mens var ferdig 14. september. Har uregelmessige sykluser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste mens var ferdig 14. september. Har uregelmessige sykluser. 

Jeg vil tippe ut i fra styrken på streken din (erfaring etter langvarig prøver tidligere, og sett på evinnelige graviditetstester på babyverden forumet, samt mine egne tester) at du er imellom 9 og 12 DPO et sted nå. Så at du hadde EL mellom 18 og 21 september. Så får du se når du kommer på ultralyd om jeg har rett i min antagelse 😅 

Gratulerer forresten :) Håper spiren sitter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):
  Skjul innhold

IMG_8463.thumb.jpeg.815e73b4ca9eccb68c48dae984055457.jpeg

Åtte dager til mensen. Denne er veldig positiv, eller? 

Ser positiv ut ja! Lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere strek? Er det ekte strek i så fall eller er dette en slik berømt skyggestrek? Er på dag 28 i syklusen. Pleier å ha rundt 37 dagers syklus

07BCE84E-6FA5-4CE7-A034-B7B8588C5ABF.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloi. Jeg fikk denne testen i går (make sure) og negativ Rfsu tidlig test i dag. Jeg skjønner ikke. Er ikke alltid en test Postitv når det er to streker? 

20240930_192200.jpg

Anonymkode: 830b4...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mensen kom som den skulle, dessverre ingenting her. Streken var sterk og tydelig på ekte, fikk ikke det så godt frem. Mulig kjemisk, evt bare skygge.  

Jeg har fått sånn her strek tre ganger denne syklusen selv, uten at det er noe babystrek:( alltid vært fornøyd med babyplan strips, men nå føler jeg nesten det er noe galt med de. Håper det sitter for deg neste syklus ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager siden eggløsning? Er testene tatt til samme tid på døgnet? Er for øvrig en egen tråd for tolkning av graviditetstester i «prøvere»-forumet ;) 

Anonymkode: 15549...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen som har erfaring med at make sure sin test er falsk Postitv? Min tidlig test fra rfsu i dag var negativ.. 

20240930_192200.jpg

Anonymkode: 80036...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...