Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Positiv clearblue torsdag. Var så dum at jeg tok en babyplan i dag for å se strekene igjen, etter ei kanne kaffe, og den var negativ. To dager etter forventa mensen. Hatt vonde pupper hele helga. Falsk negativ? Kan jeg ta en clearblue til nå eller må jeg vente til i morgen tidlig? Redd for mer ev falsk neg

Anonymkode: cebc7...c0b

Tok en CB, og den var positiv :) 1-2 uker stod det enda, men det er jo mer utvanna urin nå enn på morgen, så trenger vel ikke tenke så mye over det? Kanskje jeg bare skal slutte å teste nå og være glad?😂 Gjerne kom med noen positive ord - jeg er førstegangsprøver og førstegangsgravid og såå redd for at det skal gå galt nå som jeg har begynt å glede meg. KAN jeg glede meg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei! Er 9dpo i dag (4 dager etter innsett av 5 dagers blastocyst), og har blendahvite babyplan tidligtester. Testet både på morgenen og nå i kveld. Noen som har testet negativt på dette tidspunktet selv (og visst at man faktisk har vært 9dpo), men fått positiv senere? Merk at jeg snakker om babyplan tidligtest med 10mlu sensitivitet. 

Anonymkode: a5604...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kone92 skrev (På 8.6.2024 den 6.32):

Takk for mye støtte etter den negative kommentaren ♥️ Forrige gang jeg ble gravid endte i SA i uke 12, så er veldig nervøs for at det skal skjære seg. Her ser dere testene mine fra 10-14 dpo. Synes det er liten stigning, men noe stigning er det jo...(?) Fikk også 1-2 uker på Clearblue i dag 14 dpo. Burde kanskje fått 2-3 der?

IMG_20240608_063010690.jpg

Her er mine fra 9 dpo- 14 dpo😊 ikke så ulikt dine, men om noe så hadde jeg mindre stigning enn deg?
Jeg var på oul i uke 19 på fredag, tilsynelatende friskt og fin baby❤️

Å teste kan være gøy og beroligende når man får det svaret man ønsker seg, og unødvendig bekymringer når det ikke gjør det. Jeg testet selv daglig helt til jeg fikk 3+, så jeg dømmer ingen altså, men jeg husker det var en ganske kjip uke der i midten (fra rundt 12 dpo - 19 dpo) der jeg var helt i biter fordi det ikke var så sterk stigning.

IMG_3701.thumb.jpeg.777c8d6a4537e0632a84509daebe635f.jpeg

Anonymkode: 739e1...71f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er mine fra 9 dpo- 14 dpo😊 ikke så ulikt dine, men om noe så hadde jeg mindre stigning enn deg?

Å teste kan være gøy og beroligende når man får det svaret man ønsker seg, og unødvendig bekymringer når det ikke gjør det. Jeg testet selv daglig helt til jeg fikk 3+, så jeg dømmer ingen altså, men jeg husker det var en ganske kjip uke der i midten (fra rundt 12 dpo - 19 dpo) der jeg var helt i biter fordi det ikke var så sterk stigning.

Åh, litt betryggende å lese 🥰 

Jeg har ikke testet i dag, men gjør det nok i morgen..

Endret av Kone92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok en CB, og den var positiv :) 1-2 uker stod det enda, men det er jo mer utvanna urin nå enn på morgen, så trenger vel ikke tenke så mye over det? Kanskje jeg bare skal slutte å teste nå og være glad?😂 Gjerne kom med noen positive ord - jeg er førstegangsprøver og førstegangsgravid og såå redd for at det skal gå galt nå som jeg har begynt å glede meg. KAN jeg glede meg nå?

Vanskelig å si, da man gjerne får sterkere streker på ettermiddag/kveld så fremt urinen ikke er veldig utvannet. Jeg fikk 2-3 12 dpo på ettermiddag i dette svangerskapet som så langt har gått bra. Jeg holdt gleden en del tilbake frem til TUL i 8. 

Anonymkode: 5f067...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vanskelig å si, da man gjerne får sterkere streker på ettermiddag/kveld så fremt urinen ikke er veldig utvannet. Jeg fikk 2-3 12 dpo på ettermiddag i dette svangerskapet som så langt har gått bra. Jeg holdt gleden en del tilbake frem til TUL i 8. 

Det står i bruksanvisningen til CB at ukesindikatoren kun kan stoles på med morgenurin, så da får jeg stole på det 🙂 Står også at man absolutt ikke skal stole på framgang i graviditet ved ukesindikatortester flere plasser - urin generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ganske utrolig at så svake tester faktisk kan føre til graviditet! Skulle jeg gjettet en hundrelapp på hva dette var så hadde det vært kjemisk. Disse testene er jo skikkelig svake! Kan si det nå som det har gått bra. 😅 Men nettopp derfor er det vel håp helt til hcg synker. 🤗 Gratulerer med graviditet!

Anonymkode: da100...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 8.6.2024 den 6.32):

Takk for mye støtte etter den negative kommentaren ♥️ Forrige gang jeg ble gravid endte i SA i uke 12, så er veldig nervøs for at det skal skjære seg. Her ser dere testene mine fra 10-14 dpo. Synes det er liten stigning, men noe stigning er det jo...(?) Fikk også 1-2 uker på Clearblue i dag 14 dpo. Burde kanskje fått 2-3 der?

IMG_20240608_063010690.jpg

Tok en ny test i kveld. Så den nederste er fra 15 dpo. Ser ut som det stiger litt nå?! 🤞🏼😬

IMG_20240609_233019280~2.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det står i bruksanvisningen til CB at ukesindikatoren kun kan stoles på med morgenurin, så da får jeg stole på det 🙂 Står også at man absolutt ikke skal stole på framgang i graviditet ved ukesindikatortester flere plasser - urin generelt.

Jeg brukte ukesindikator for å se om HCG steg som den skulle, og hos meg stemte det i alle fall. For meg var det veldig beroligende når den var 2-3 og så 3+ en ukes tid etter det. Jeg har hatt kjemisk en gang før, så for meg var det litt ekstra viktig å se at det gikk fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (11 timer siden):

Tok en ny test i kveld. Så den nederste er fra 15 dpo. Ser ut som det stiger litt nå?! 🤞🏼😬

IMG_20240609_233019280~2.jpg

Og der fikk jeg denne testen.

Dette må vel bare bety at jeg er gravid vel?!

17180084616704981579751057631697.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kone92 skrev (47 minutter siden):

Og der fikk jeg denne testen.

Dette må vel bare bety at jeg er gravid vel?!

17180084616704981579751057631697.jpg

Dette betyr nok at alle testene lyver og at urinen din bare spøker med deg😁 Gratulerer med spøkefuglen i magen 🎉

Anonymkode: 6a399...f7d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ganske utrolig at så svake tester faktisk kan føre til graviditet! Skulle jeg gjettet en hundrelapp på hva dette var så hadde det vært kjemisk. Disse testene er jo skikkelig svake! Kan si det nå som det har gått bra. 😅 Men nettopp derfor er det vel håp helt til hcg synker. 🤗 Gratulerer med graviditet!

Anonymkode: da100...d41

Og hadde det vært med et annet merke så hadde det muligens vært enda mindre/svakere😊 Dette er mitt tredje barn, og jeg har aldri hatt særlig til stigning på strimler (fikk først positiv test 17 dpo med førstemann, stabil syklus på 28 dager), og burde således hatt vett nok til å holde meg borte fra daglig testing! De er ment for å konstantere hcg i urinen, ikke måle nivået, men det er SÅ mye enklere sagt enn gjort når man sitter der ny-gravid og skikkelig redd for å miste🙈 Men ja, det er håp helt frem til hcg synker, og jeg ville prøvd å beholdt håpet frem til blodprøven viste fall eller blenda test ❤️ takk for det!🥰

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette betyr nok at alle testene lyver og at urinen din bare spøker med deg😁 Gratulerer med spøkefuglen i magen 🎉

Anonymkode: 6a399...f7d

Jaa, det hadde jeg ikke trodd altså 🫢 Men håper bare spøkefuglen klarer klamre seg fast denne gangen 🤞🏼 takk ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Greier ikke bestemme meg for om jeg ser strek eller ikke? Ustabil syklus etter fødsel for over 1 år siden, så jeg er usikker på hvor i syklus jeg er. Kanskje er det bare eggløsningssymptomer jeg kjenner på 😂

IMG_0862.jpeg

Anonymkode: 5d79f...e59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greier ikke bestemme meg for om jeg ser strek eller ikke? Ustabil syklus etter fødsel for over 1 år siden, så jeg er usikker på hvor i syklus jeg er. Kanskje er det bare eggløsningssymptomer jeg kjenner på 😂

IMG_0862.jpeg

Her er bilde av testen 15minutter etterpå om det er relevant..

IMG_0866.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser jeg syner..?

IMG_3700.jpeg

Anonymkode: 7697a...1ca

Jeg ser!

Anonymkode: 4248e...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tror dere? 11 dpo. Vanlig test.

20240610_160351.jpg

Anonymkode: f54f5...1b4

Positiv 🫶

Anonymkode: 4248e...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...