Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er det vits med digital når testene ser sånn ut? Dette er tatt da jeg våknet idag

IMG_3794.jpeg

Anonymkode: 781c0...55e

Jeg fikk positiv digital 1 - 2 for det om make sure var negativ men hadde en del liggende (testetøs 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg trenger ikke svar på om denne er positiv så det er kanskje feil tråd beklager. Men er den for svar til 17dpo? Er make sure, ikke tidligtest.

Hadde eggløsning 17 dager siden, og da jeg begynte å blø 6dpo trodde jeg rett og slett at jeg ikke hadde hatt eggløsning denne syklusen. Har litt kluss med syklus grunnet amming så jeg har hatt veldig kort lutealfase og fått menstruasjon 7-9 dpo. Jeg har altså blødd siden 6dpo, tom 11dpo, som en vanlig menstruasjon. God mengde blødning. Tenkte jeg skulle starte å teste for eggløsning igjen da den ble positiv før jeg rakk å se vekk. Tenkte derfor jeg måtte ta en graviditetstest. Men har jeg spontanabortert? Jeg hadde litt blod på papiret i går, men ellers blør jeg ikke lenger. Jeg blir veldig forvirret, og har ingenting å sammenligne testen med. Har aldri fått positiv test med disse før.

20240425_141517.jpg

Anonymkode: 1d584...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg trenger ikke svar på om denne er positiv så det er kanskje feil tråd beklager. Men er den for svar til 17dpo? Er make sure, ikke tidligtest.

Hadde eggløsning 17 dager siden, og da jeg begynte å blø 6dpo trodde jeg rett og slett at jeg ikke hadde hatt eggløsning denne syklusen. Har litt kluss med syklus grunnet amming så jeg har hatt veldig kort lutealfase og fått menstruasjon 7-9 dpo. Jeg har altså blødd siden 6dpo, tom 11dpo, som en vanlig menstruasjon. God mengde blødning. Tenkte jeg skulle starte å teste for eggløsning igjen da den ble positiv før jeg rakk å se vekk. Tenkte derfor jeg måtte ta en graviditetstest. Men har jeg spontanabortert? Jeg hadde litt blod på papiret i går, men ellers blør jeg ikke lenger. Jeg blir veldig forvirret, og har ingenting å sammenligne testen med. Har aldri fått positiv test med disse før.

20240425_141517.jpg

Den ser veldig positiv og fin ut 🤷🏼‍♀️ 

Har du tatt digital med ukesindikator?

Kanskje ta blodprøve hos legen for å sjekke evt stigning?

Anonymkode: ce925...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den ser veldig positiv og fin ut 🤷🏼‍♀️ 

Har du tatt digital med ukesindikator?

Kanskje ta blodprøve hos legen for å sjekke evt stigning?

Skal rett å kjøpe digital nå! Tenker bare det er et dårlig tegn at jeg har blødd så mye så tidlig? Men samtidig skulle vel testen vært svakere/negativ om det var en tidlig SA når jeg har sluttet å blø for mange dager siden? 

Selvfølgelig ingen her som har fasiten, men er helt i sjokk og måtte bare høre hva dere tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal rett å kjøpe digital nå! Tenker bare det er et dårlig tegn at jeg har blødd så mye så tidlig? Men samtidig skulle vel testen vært svakere/negativ om det var en tidlig SA når jeg har sluttet å blø for mange dager siden? 

Selvfølgelig ingen her som har fasiten, men er helt i sjokk og måtte bare høre hva dere tenker.

Det er vel ingen SA ved 17 dpo? Er vel kjemisk det er snakk om da? Jeg har iallefall ikke fått så sterk positiv test ved kjemisk 🤷🏼‍♀️ 

Keep us posted 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ingen SA ved 17 dpo? Er vel kjemisk det er snakk om da? Jeg har iallefall ikke fått så sterk positiv test ved kjemisk 🤷🏼‍♀️ 

Keep us posted 😉

Kjemisk var vel rette ordet ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Keep us posted 😉

"Kjemisk" er selvsagt spontanabort (altså forkortet SA). Det er en tidlig spontanabort før man kan se et foster på ultralyd. Derav navnet kjemisk. 

Anonymkode: 5f067...994

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Keep us posted 😉

2-3 uker på digital, så da får vi bare håpe alt er bra til tross for den blødningen😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

20240425_141517.jpg

Høres ut som en festeblødning (kan forveksles med mensen blødning). Hadde festeblødning selv men fosteret hadde det fint. Det beste er å bestille blodprøve hos legen, de kan gi deg bedre svar enn vi kan akkurat nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Test fra normal, er den defekt?

Screenshot_20240426-080029_Chrome.jpg

Ser ut som om det er altfor mye væske på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som ser antydning til strek nr to? 🤦🏼‍♀️

IMG20240426075418.jpg

Anonymkode: 31c8b...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fame skrev (37 minutter siden):

Ser ut som om det er altfor mye væske på den

Ja, men den er dyppet i beger med urin i bare 10 sekund. Så det skal vel være utført riktig? 🤷🏼‍♀️

Har ikke så mye erfaring med normal sine tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Noen som ser antydning til strek nr to? 🤦🏼‍♀️

IMG20240426075418.jpg

Ser du to streker med det blotte øyet? Ikke alltid det kommer så godt frem på bilder 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ser du to streker med det blotte øyet? Ikke alltid det kommer så godt frem på bilder 😇

Nja. 😝 Syns det, håper det. Men som du sier vansklig å få på bildet 🤦🏼‍♀️ Får vente noen dager å prøve igjen 🧡🤞🏼

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nja. 😝 Syns det, håper det. Men som du sier vansklig å få på bildet 🤦🏼‍♀️ Får vente noen dager å prøve igjen 🧡🤞🏼

Skjønner deg godt ❤️ Hvor mange dpo er du i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner deg godt ❤️ Hvor mange dpo er du i dag?

Veldig usikker da jeg opplevde en SA tidligere i April. Så FF har ikke peilet meg som den pleier, men 5 eller 6 dpo så vet det er super tidlig, men man håper jo 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig usikker da jeg opplevde en SA tidligere i April. Så FF har ikke peilet meg som den pleier, men 5 eller 6 dpo så vet det er super tidlig, men man håper jo 🧡

Hehe, ja, da er du tidlig ute 😇😇 

Om du bruker FF sin lightbox kan du leke deg litt med testbildene. 

Jeg hadde en kjemisk i januar, og det var tydelig forskjell på mine tidlig positive tester og mine "oi, herlighet, er det kanskje en strek her" -tester. 😅

Her er din test grayscaled, inverted å med line reader. 

Screenshot_20240426-100606_FF App.jpg

Screenshot_20240426-100546_FF App.jpg

Screenshot_20240426-100530_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hehe, ja, da er du tidlig ute 😇😇 

Om du bruker FF sin lightbox kan du leke deg litt med testbildene. 

Jeg hadde en kjemisk i januar, og det var tydelig forskjell på mine tidlig positive tester og mine "oi, herlighet, er det kanskje en strek her" -tester. 😅

Her er din test grayscaled, inverted å med line reader. 

Screenshot_20240426-100606_FF App.jpg

Screenshot_20240426-100546_FF App.jpg

Screenshot_20240426-100530_FF App.jpg

Har også lekt meg med disse filtrene, men blir ikke klokere. Nytt bilde og her syns det bedre på bildet (full lysstyrke på mobilen). Men om den er reel eller skyggestrek blir man ikke klok på 🤦🏼‍♀️ 

Du ser streken svakt rett under den lille penstreken. Leit å høre om din kjemiske. Hadde en jeg også i Oktober 🧡

IMG20240426110325.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har også lekt meg med disse filtrene, men blir ikke klokere. Nytt bilde og her syns det bedre på bildet (full lysstyrke på mobilen). Men om den er reel eller skyggestrek blir man ikke klok på 🤦🏼‍♀️ 

Du ser streken svakt rett under den lille penstreken. Leit å høre om din kjemiske. Hadde en jeg også i Oktober 🧡

IMG20240426110325.jpg

Tvitvi for at det sitter en liten spire ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...