Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Humledronning skrev (14 timer siden):

Testdag i dag. Testet med digital test og den viser «gravid 2-3» 🥲❤️ Håper at dette går veien🤞Det er som de sier at når en først blir gravid etter mye prøving så blir en redd for å miste😅

Gratulerer!! 🥳🥰 Jeg har UL før fryseforsøk neste uke, så om et par uker har jeg innsett av blasto. Som jeg håper på samme positive resultat som deg 🤞🥰😍 det kan jo hende at det går....! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er det slik en kjemisk ser ut? Øverst tatt igårkveld.. 

nr 2 tatt i dagtidlig. 
nr 3 tatt etterpå med en digital som var negativ. 
4 tatt nettopp.. igår var 8 dpo.. idag er 9 dpo.. 

IMG_7382.jpeg

Anonymkode: b1397...dcd

Husk at hcg bruker 48-72 timer på å doble seg, kjemisk er tester som er svake over tid å som aldri blir sterkere fram til aunt flo kommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

nr 2 tatt i dagtidlig. 

IMG_7382.jpeg

Viktig å tenke på konsentrasjonen av hcg i urin også, den er nok ikke like tilstede utover dagen som på morgenen og nå er det jo forrsatt tidlig så anbefaler å teste 11-12 dpo i stede ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym199429 skrev (18 minutter siden):

Husk at hcg bruker 48-72 timer på å doble seg, kjemisk er tester som er svake over tid å som aldri blir sterkere fram til aunt flo kommer 

Ååå håper inderlig disse blir sterkere da etter ett par dager 🥺🤞❤️ tusen takk for svar🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

nr 2 tatt i dagtidlig. 

IMG_7382.jpeg

Du tester for tidlig til at det er noen kjemisk enda.

Anonymkode: ebeda...93e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym199429 skrev (17 minutter siden):

Viktig å tenke på konsentrasjonen av hcg i urin også, den er nok ikke like tilstede utover dagen som på morgenen og nå er det jo forrsatt tidlig så anbefaler å teste 11-12 dpo i stede ☺️

Jeg bare har sett så mangen som tester svaaak positiv morgen å super positiv kveld på forskjellige forum , synes mine ble svakere men dere gir meg håp 😍❤️ er det jeg klamrer meg fast til nå🥰 så håper jeg det er noe som klamrer seg fast til meg igjen 🤞❤️😇

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg bare har sett så mangen som tester svaaak positiv morgen å super positiv kveld på forskjellige forum , synes mine ble svakere men dere gir meg håp 😍❤️ er det jeg klamrer meg fast til nå🥰 så håper jeg det er noe som klamrer seg fast til meg igjen 🤞❤️😇

Om du skal teste på kvelden så bør du holde på urin i minst 4 timer itillegg til å ikke drikke noe på de 4 timene ☺️❤️ tenker at streken kommer når den kommer, husk at det å få positiv før ikm er ingen garanti for at man ikke begynner å blø samme dag man forventer mens. Ta en test samme dag eller dagen etter, lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva tror dere?🤞🏻 9 dpo kveld 

IMG_4411.jpeg

Anonymkode: 7e3ef...cbf

Positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så gøy! Gratulerer!

ja, etter jeg fikk positiv test etter to år prøving og IVF hadde jeg noia lenge😅 angsten roet seg etter OUL;)

men vi satser på at både min og din sitter godt! Lykke til:)

Anonymkode: 4f1d6...7fb

Tusen takk!🥰 To år prøving og IVF her og. Det setter sine spor😅 

Ja, vi må satse på det!🤞🍀 Lykke til du også 🥰

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Vilde78 said:

Gratulerer!! 🥳🥰 Jeg har UL før fryseforsøk neste uke, så om et par uker har jeg innsett av blasto. Som jeg håper på samme positive resultat som deg 🤞🥰😍 det kan jo hende at det går....! 

Tusen takk!😍 Oi, det blir spennende. Masse lykke til! 👏🍀 Jeg håper virkelig at det går veien🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jeg paranoid eller kan det være babystrek her? 

IMG_4788.jpeg

IMG_4784.jpeg

Anonymkode: 381f6...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Babystrek? Tatt på kveldsurin med makesure sin test (ikke tidligtest). Antagelig 10 dpo. Bilde tatt 4 min etter testing.

IMG_8184.jpeg

Anonymkode: f50e1...456

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Babystrek? Tatt på kveldsurin med makesure sin test (ikke tidligtest). Antagelig 10 dpo. Bilde tatt 4 min etter testing.

IMG_8184.jpeg

Positiv!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jeg paranoid eller kan det være babystrek her? 

IMG_4788.jpeg

IMG_4784.jpeg

Anonymkode: 381f6...6a8

Disse har en del stygge skyggestreker for tiden, har fått en del selv å ikke blitt noe sterkere 😢 vent noen dager å ta en ny en 🤞🏻❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Lorieen skrev (12 timer siden):

Positiv!

Tok en ny test idag. Samme resultat, kanskje ørlite grann sterkere, se bilde. Antagelig 11 dpo, ikke tidligtest, lest av innen tiden. Streken er rosa. Har noen opplevd skyggestreker på makesure sine ikke-tidligtester?

IMG_8188.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tok en ny test idag. Samme resultat, kanskje ørlite grann sterkere, se bilde. Antagelig 11 dpo, ikke tidligtest, lest av innen tiden. Streken er rosa. Har noen opplevd skyggestreker på makesure sine ikke-tidligtester?

IMG_8188.jpeg

Hcg dobler seg hver 48-72 time så ville ventet noen dager å tatt ny men den er positiv ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

IMG_8188.jpeg

Den der er ikke skyggestrek. Gravid 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar😊 Da blir det barn nr. 4 på oss da🙈 Vi var egentlig ferdige og mannen min har bestilt sterilisering, men vi har vært veldig uforsiktige siste måneden.. Så dette er ikke helt planlagt, men en «kalkulert risiko». Vi har hele tiden vært enige om at hvis jeg blir gravid så blir det en unge til altså (vi har både råd, plass og overskudd). Blir spennende å fortelle nyheten til han, ja… Må tenke litt på hvordan jeg skal gjøre det uten at han får hjerteinfarkt😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...