Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, mortilen skrev:

Ser ikke noe. 

Tok en slik test, fikk en godt synlig strek 12 dpo 

Bare 7 dpo her... håper det var bare for tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Liven_ skrev:

Bare 7 dpo her... håper det var bare for tidlig 

Da hadde jeg ventet 😏.. 

jeg er testoman, får skyggestrek tidligst 9dpo her. Og ble ikke avklart at jeg var gravid før 12 dpo. Da kunne jeg se tydelig rosa strek på en a1 test 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mortilen skrev:

Da hadde jeg ventet 😏.. 

jeg er testoman, får skyggestrek tidligst 9dpo her. Og ble ikke avklart at jeg var gravid før 12 dpo. Da kunne jeg se tydelig rosa strek på en a1 test 

Det kan jo hende at man tester positivt og så får man mensen... kan være at man mistet.. da er det kanskje bedre å ikke teste før uteblitt mens, men vanskelig å la være 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Liven_ skrev:

Det kan jo hende at man tester positivt og så får man mensen... kan være at man mistet.. da er det kanskje bedre å ikke teste før uteblitt mens, men vanskelig å la være 

Har aldri opplevd en kjemisk jeg da. 

Ja, veeeeldig vanskelig å la være ja🙈 Uff! Men jo nærmere man tester ikm eller på ikm jo bedre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er tatt ca 10 DPO. Morgenurin. Hva sier dere?? Har kjøpt en digital også som jeg ikke har tatt enda, er redd for at det skal være for tidlig for den.. bildet er forresten tatt etter 4 min. 

IMG_0692.JPG

IMG_0695.JPG

IMG_0697.JPG

IMG_0703.JPG

Endret av Bahir
Tilføyet ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Bahir skrev:

Denne er tatt ca 10 DPO. Morgenurin. Hva sier dere?? Har kjøpt en digital også som jeg ikke har tatt enda, er redd for at det skal være for tidlig for den.. bildet er forresten tatt etter 4 min. 

IMG_0692.JPG

IMG_0695.JPG

IMG_0697.JPG

IMG_0703.JPG

Ser jo strek, men syns ikke jeg ser farge. Sysn derimot at streken var veldig sterk til p være en skyggestrek. Trodde skyggestreker var mindre synlig. 🤔Digital slo ikke ut på meg 10 dpo. Det som derimot gav meg svar var en a1 test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mortilen skrev:

Ser jo strek, men syns ikke jeg ser farge. Sysn derimot at streken var veldig sterk til p være en skyggestrek. Trodde skyggestreker var mindre synlig. 🤔Digital slo ikke ut på meg 10 dpo. Det som derimot gav meg svar var en a1 test. 

Den ser lys blå ut i virkeligheten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bahir skrev:

Ser positive ut :)  Ta en ny om noen dager , så er den sikkert tydeligere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ventet på mensen. Testet ved ikm, 3 dager etter ikm og idag 9 dager etter ikm. Mest i frustrasjon over at mensen aldri kom da de to første var blendahvite. Idag fikk jeg positiv test, men svak. Har vært å kjøpt digital og tar den i morgen tidlig. Noen som vet om årsaker til at den er svak? Skal få tatt bilde av den straks. Alltid hatt 28 dagers syklus. Skjønner at det kan være sen eggløsning, men fikk bekreftet eggløsning vad innvendig ul 16.06. Fikk mensen 18.06...alt er litt surr oppi hodet nå. Trodde sjansen var gått da de to første var helt negative. Får vel litt svar med den digitale i morgen:)

Anonymkode: 5e118...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg over. Synes den er svakt til å være 9 dager etter ikm.

IMG_4618.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bahir skrev:

Den ser lys blå ut i virkeligheten.. 

Da er det nok ikke noe å lure på ❤️.. ser fra mobil. Kan være det som gjør at jeg ikke så fargen tydelig. Prøv igjen om to dager da :-) spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mortilen skrev:

Da er det nok ikke noe å lure på ❤️.. ser fra mobil. Kan være det som gjør at jeg ikke så fargen tydelig. Prøv igjen om to dager da :-) spennende! 

Skal prøve igjen ved IKM🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei :)

Noen som har erfaring med billige strimmeltester? Tok test i dag, men klarer ikke tolke om det er en reell strek eller skyggestrek. Er det mer sannsynlig å få skyggestrek på disse testene enn på dyrere tester? Er 16 dpo i dag, skulle hatt mensen på søndag. 

IMG_3250.JPG

Anonymkode: d4013...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Noen som har erfaring med billige strimmeltester? Tok test i dag, men klarer ikke tolke om det er en reell strek eller skyggestrek. Er det mer sannsynlig å få skyggestrek på disse testene enn på dyrere tester? Er 16 dpo i dag, skulle hatt mensen på søndag. 

IMG_3250.JPG

Anonymkode: d4013...d3b

Positiv! Er du i tvil, så ta en strimmel et vannglass for å sammenligne. DA ser du hvor positiv testen er🙈😁

Anonymkode: dd27a...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. juli 2017 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Meg over. Synes den er svakt til å være 9 dager etter ikm.

IMG_4618.JPG

Svak? Er jo kjempepositiv:-) Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 8.30, mortilen skrev:

Kan oppdatere med at dette nok var en såkalt skyggestrek da jeg tok ny test i dag som var negativ.. har dog ikke fått mensen enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
11 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Svak? Er jo kjempepositiv:-) Gratulerer! 

Takktakk😃👍🏼 Ser jo at den er positiv, men ved sist svangerskap var den lik ved ikm. Synes den var svak til å være 9 dager over ikm😋 Tok en test til og den var positiv, men enda svakere (streken var så smal). Var så rart. Testet digitalt og fikk 2-3 uker siden unnfangelsen☺️ Så ikke noe tvil nei, vet bare ikke om jeg er 4 eller 5 uker på vei. Men det kan vel tidlig ul finne ut av☺️👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takktakk😃👍🏼 Ser jo at den er positiv, men ved sist svangerskap var den lik ved ikm. Synes den var svak til å være 9 dager over ikm😋 Tok en test til og den var positiv, men enda svakere (streken var så smal). Var så rart. Testet digitalt og fikk 2-3 uker siden unnfangelsen☺️ Så ikke noe tvil nei, vet bare ikke om jeg er 4 eller 5 uker på vei. Men det kan vel tidlig ul finne ut av☺️👍🏼

Du husker ikke første dag i den siste mensperioden din da? 

Gratulerer så mye :)

Anonymkode: 43abd...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bahir skrev:

Kan oppdatere med at dette nok var en såkalt skyggestrek da jeg tok ny test i dag som var negativ.. har dog ikke fått mensen enda. 

Åh kjedelig å høre! 

Men uteblir den hadde jeg bare testet på nytt 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som ser en strek her? Har ikke fått mensen etter forrige fødsel som var for 15 mnd siden, så tester innimellom i håp om lillesøsken. Ikke tatt på morgenurin. Samboer sier han ikke ser noe, og jeg er usikker på om jeg innbiller meg streken.

IMG_4468.thumb.JPG.6b57fc18e0e299d76818106433c82ba9.JPG

Anonymkode: 1e83a...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...