Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei

11 dpo. 
Får sånn strek på test fra Normal i morges. 
Vil en slik strek slå ut på clear blue digital test? 

078ED0C3-77BA-49A6-854C-C406F23C57EC.jpeg

Anonymkode: b2213...ec3

Definitivt vil jeg si. Jeg fikk gravid 2-3 på CBD før jeg fikk så sterk strek på en normal-test. 

Anonymkode: e80cb...e11

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp!

Her er mine tester fra i dag tidlig. Som dere ser er det en svak strek på den ene testen. Alle andre er blendahvite. Testet også i går på morgenen og på kvelden og begge gangene fikk jeg en svak strek. Den var enda så synlig i går at jeg viste samboern som også kunne se den. 

MEN etter noen timer forsvinner strekene. De er der fram til testen tørker helt? Og etter det forsvinner streken eller blir så svak at man ikke vet om det er inbilning eller ei. Hva skal jeg tro?!? 

Screenshot_20230309_070714.jpg

20230309_040747.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligung skrev (10 timer siden):

Meg igjen..

Tok to tester av samme merke i dag. EN har en strek og en har ikke. Hva skal man tro?!?

Legger inn bilde20230310_073318.thumb.jpg.5665c7068872b7abd0bdee7b25d71b1d.jpg

Lykkeligung skrev (10 timer siden):

Hjelp!

Her er mine tester fra i dag tidlig. Som dere ser er det en svak strek på den ene testen. Alle andre er blendahvite. Testet også i går på morgenen og på kvelden og begge gangene fikk jeg en svak strek. Den var enda så synlig i går at jeg viste samboern som også kunne se den. 

MEN etter noen timer forsvinner strekene. De er der fram til testen tørker helt? Og etter det forsvinner streken eller blir så svak at man ikke vet om det er inbilning eller ei. Hva skal jeg tro?!? 

Screenshot_20230309_070714.jpg

20230309_040747.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lykkeligung skrev (18 minutter siden):

Vet ikke, men jeg hadde svake tester tirsdag og onsdag, blendahvit i dag. Hva kan det bety? Noen som vet?

Anonymkode: 761b7...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spurte over her, men for å tydeliggjøre. Bildet viser test tirsdag, onsdag og i dag. Tirsdag og onsdag har tydelige, men svake streker. I dag kan jeg kanskje skimte noe, men egentlig ikke heller...hvorfor? Tok en til test i dag også (babyplan), samt en digital som var negativ ...

16784785708551766961208631090724.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Spurte over her, men for å tydeliggjøre. Bildet viser test tirsdag, onsdag og i dag. Tirsdag og onsdag har tydelige, men svake streker. I dag kan jeg kanskje skimte noe, men egentlig ikke heller...hvorfor? Tok en til test i dag også (babyplan), samt en digital som var negativ ...

16784785708551766961208631090724.jpg

Det kan dessverre være kjemisk… eller så var de første testene unormalt sensitive. Håpet er ikke helt ute før ikm 🤞🏼

Anonymkode: 48a22...780

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tatt i ettermiddag, bare to timer siden forrige dotur 🤔

Make sure, ikke tidligtest. 
Noen tanker?

70448C26-4431-41F2-8FE1-FBBAF140B801.jpeg

1898EDCD-46E1-440B-8443-74DE1B4A06F6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne testen er ugyldig? Etter fem minutter kunne man nesten ikke se streken, etter en time er den sterkere. Antar det er en feil med testen?  

Rfsu test. 

20230310_193501.jpg

20230310_221343.jpg

Anonymkode: 0f549...23a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne testen er ugyldig? Etter fem minutter kunne man nesten ikke se streken, etter en time er den sterkere. Antar det er en feil med testen?  

Rfsu test. 

20230310_193501.jpg

20230310_221343.jpg

Hvis du så strek innenfor fem minutter er den gyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rfsu test. 

20230310_193501.jpg

20230310_221343.jpg

Sånn var mine også. Er nå 20 uker gravid, så jeg tror denne er positiv :) gratulerer

33EC93AB-A3E3-4BC4-86B9-CAD6B7F9050E.jpeg

Anonymkode: df3bf...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kan dessverre være kjemisk… eller så var de første testene unormalt sensitive. Håpet er ikke helt ute før ikm 🤞🏼

Takk for svar. Har passert ikm, men har noe uregelmessig mens, så mulig at jeg også ikke har det. Tok nystekt i dag hvor jeg kan skimte litt (bare litt), så har vel ikke helt trua....😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er 18 DPO i dag og fikk min første positive graviditetstest 13 DPO - som var mandag. Det var da babyplan stav. Tok ny digital graviditetstest i dag fra clearblue, som viser gravid 1-2 uker.. Blir ganske bekymret for at hcg ikke øker som normalt. Har ikke time hos legen før om to uker. Har lite symptomer i tillegg.. Er det flere som har opplevd det samme? Hvordan har det gått for deres del?

Jeg vet ganske eksakt eggløsningsdato da jeg har tempet og tatt eggløsningstester. Virker som det var en litt «sen» implantasjon på 12 DPO, og har lest at det dessverre kan bety lavere hcg-nivåer og økt risiko for SA.

Endret av Solsikke-7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du så strek innenfor fem minutter er den gyldig.

Sånn var mine også. Er nå 20 uker gravid, så jeg tror denne er positiv :) gratulerer

33EC93AB-A3E3-4BC4-86B9-CAD6B7F9050E.jpeg

Anonymkode: df3bf...ac1

Tusen takk for svar til dere begge.🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rfsu test. 

20230310_193501.jpg

20230310_221343.jpg

Sånn så min ut også når jeg ble gravid med min datter for 2 år siden. Kan også si at jeg fikk positiv på digital samme dag. Streken ble aldri sterkere for meg på disse testene, men på andre ble den sterkere og sterkere å som sagt, digitalt viste gravid 1-2.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar. Har passert ikm, men har noe uregelmessig mens, så mulig at jeg også ikke har det. Tok nystekt i dag hvor jeg kan skimte litt (bare litt), så har vel ikke helt trua....😐

Meg igjen, mente ny test 😅 men der kom nok mensen, så da var det som fryktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Solsikke-7 skrev (21 timer siden):

Hei! Er 18 DPO i dag og fikk min første positive graviditetstest 13 DPO - som var mandag. Det var da babyplan stav. Tok ny digital graviditetstest i dag fra clearblue, som viser gravid 1-2 uker.. Blir ganske bekymret for at hcg ikke øker som normalt. Har ikke time hos legen før om to uker. Har lite symptomer i tillegg.. Er det flere som har opplevd det samme? Hvordan har det gått for deres del?

Jeg vet ganske eksakt eggløsningsdato da jeg har tempet og tatt eggløsningstester. Virker som det var en litt «sen» implantasjon på 12 DPO, og har lest at det dessverre kan bety lavere hcg-nivåer og økt risiko for SA.

Det er heeeeeelt vanlig med lite symptomer, husker jeg stresset over det selv før jeg 6+1 ble døds dårlig med tusen symptomer og angret på at jeg ikke nøt det mer😅 

ift lav hcg stigning; det kan selvsagt være tegn på kjemisk, og min historie er min historie og ikke en forhåpende sannhet for deg, men jeg hadde laaaaav hcg vekst hele første trimester (man tester jo ikke etter første trimester). Lå alltid i den nedre grensen og den doblet seg ikke. Legen var however ikke bekymret for det og sa at det faktisk var normalt med en dobling over 3-4 dager og ikke bare et par dager. Jeg sitter nå her med min 3 mnd gamle baby, så selvom hcg var lav var alt i skjønneste orden. Du kan ringe legekontoret også, de har drop in blodprøver hvor du ikke trenger time, og spørre om å bare få tatt blodprøve pga bekymring 🙂

Anonymkode: 79e89...be5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Lykkeligung skrev (På 11.3.2023 den 9.25):

Sånn så min ut også når jeg ble gravid med min datter for 2 år siden. Kan også si at jeg fikk positiv på digital samme dag. Streken ble aldri sterkere for meg på disse testene, men på andre ble den sterkere og sterkere å som sagt, digitalt viste gravid 1-2.

Tusen takk for svar, tok en ny test av annet merke. Og den var tydelig positiv. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er heeeeeelt vanlig med lite symptomer, husker jeg stresset over det selv før jeg 6+1 ble døds dårlig med tusen symptomer og angret på at jeg ikke nøt det mer😅 

ift lav hcg stigning; det kan selvsagt være tegn på kjemisk, og min historie er min historie og ikke en forhåpende sannhet for deg, men jeg hadde laaaaav hcg vekst hele første trimester (man tester jo ikke etter første trimester). Lå alltid i den nedre grensen og den doblet seg ikke. Legen var however ikke bekymret for det og sa at det faktisk var normalt med en dobling over 3-4 dager og ikke bare et par dager. Jeg sitter nå her med min 3 mnd gamle baby, så selvom hcg var lav var alt i skjønneste orden. Du kan ringe legekontoret også, de har drop in blodprøver hvor du ikke trenger time, og spørre om å bare få tatt blodprøve pga bekymring 🙂

Anonymkode: 79e89...be5

Tusen takk for svar! Jeg føler jeg dessverre har gått fra å være håpefull og lykkelig til mer avventende og småpessimistisk. Men det er vel bare en måte å forberede seg på det verste på.. Jeg syns det er veldig fint å høre at det også kan gå bra, og setter veldig pris på at du tok deg tid til å svare! Så får jeg krysse fingrene frem til jeg har time hos legen om et par ukers tid🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...