Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne? Ser jo streken, men tørr ikke tro på det🙈

Anonymkode: f282b...54f

Fin, positiv test:blomst: Gratulerer.

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin, positiv test:blomst: Gratulerer.

Herregu takk!🙈😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen! Kan egget ha veldig problemer med å slippe? Som jeg skreiv sist, hadde jeg positiv eggløsningstest 11 -13 juni, negativ kveld 13 juni. Posetiv igjen den 22 juni, og 25 juni. Negativ el test 26,27 juni. Men tok denne idag, den er vell blitt positiv igjen ? Blir gaaaaal :-/ aldri før hatt slikt problem :-/ 

image.jpeg

Anonymkode: acef0...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen! Kan egget ha veldig problemer med å slippe? Som jeg skreiv sist, hadde jeg positiv eggløsningstest 11 -13 juni, negativ kveld 13 juni. Posetiv igjen den 22 juni, og 25 juni. Negativ el test 26,27 juni. Men tok denne idag, den er vell blitt positiv igjen ? Blir gaaaaal :-/ aldri før hatt slikt problem :-/ 

image.jpeg

Har du prøvd graviditetstest igjen?

Anonymkode: 10b1a...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd graviditetstest igjen?

Anonymkode: 10b1a...e06

Nei det har jeg ikke, er tom men venter på nye i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det har jeg ikke, er tom men venter på nye i posten. 

Ser også at jeg har lagt dette ut i feil innleg🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om denne? Ser jo streken, men tørr ikke tro på det🙈

IMG_4002.PNG

Ser veldig positiv ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, jeg må høre her inne også. Aldri vært gravid før, og nå blir jeg paranoid av alt:grine:

Den øverste er formiddag 12dpo (ikke morgenurin). Mens den nederste er kveld 13dpo. Burde den ikke vært sterkere? 

Fikk forøvrig en positiv digital test tidlig morgen 13dpo.

test.thumb.jpg.372a3439d5fff856d6937ab04e7ee333.jpg

Anonymkode: d6844...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tok denne testen idag, dog ikke morgenurin.  Synes den ser positiv ut? Når bør jeg ta ny for å evnt. få en sterkere strek? 

Edit: ikm er 2/7

20170630_115526.jpg

Endret av Madden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Madden skrev:

Hei.

Tok denne testen idag, dog ikke morgenurin.  Synes den ser positiv ut? Når bør jeg ta ny for å evnt. få en sterkere strek? 

Edit: ikm er 2/7

Denne er klart positivt, og den er sterk for å være før IKM på utvannet urin. Du er gravid. Du trenger ikke teste mer, men hvis du trenger forsikring kan du bare teste på ny i morgen tidlig på morgenurin. Du vil nok få en enda mørkere strek da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne er klart positivt, og den er sterk for å være før IKM på utvannet urin. Du er gravid. Du trenger ikke teste mer, men hvis du trenger forsikring kan du bare teste på ny i morgen tidlig på morgenurin. Du vil nok få en enda mørkere strek da. 

Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gravidtester, men hcg sprøyten Pregnyl.

Trenger litt hjelp her. Tester ut Pregnyl, for å se når den er ute av kroppen. Men, synes testen i går (den øverste) er svakere enn dagens (i bunn). Hvordan kan dagens være sterkere? Er bare seks dager siden jeg tok sprøyta, så det er en stund til jeg kan teste på ordentlig, men ønsker å se når den blir svakere. 

IMG_1332.JPG

Anonymkode: 22abf...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser dere noe? Eller er dette skyggestreker:/

IMG_1528.JPG

IMG_1530.JPG

Anonymkode: 2e646...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IMG_1528.JPG

IMG_1530.JPG

Jeg har fått slike skyggestreker tidligere... Var ikke gravid :(

Anonymkode: cfc52...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker dere ?? 😬😬 er ikm i morgen .. har opplevd ex.u og livredd det skal skje igjen..

IMG_5519.JPG

Anonymkode: 32de2...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei damer. Håper dere tar dere tid til å lese. Først og fremst er selvfølgelig spørsmålet om dere kan se på noen av testene om de er positive? Der det vises to strek ganske godt er selvfølgelig LH test :-) indikerer bare hvor HCG teststreken skal være. 

Altså. Jeg har mest sannsynlig ett problem, synes jeg ser to strek på HCG testen.... har prøvd å blitt gravid i over 2 år, og har fått diagnosen habituell abort etter mye om og men fordi jeg har abortert 12 (!!!!!) ganger. Sist jeg var gravid så det ut til at alt skulle gå bra og var 10 uker på vei. Selvfølgelig mistet jeg den gangen også. Da min samboer fikk vite at jeg nok en gang hadde mistet forlot han meg på dagen. Det var en skikkelig tøff periode. Dette er nå ca 2 mnd siden.

Jeg vegret meg for å begynne på prevensjon igjen, fordi jeg strev mye med å få kroppen på rett kjøl sist gang jeg sluttet på p-piller.

Og nå, så dum som jeg er har jeg hatt sex med en jeg ikke har noen kjærlighetsrelasjon til. Trodde jeg var forsiktig og testet meg jevnlig for å unngå samleie nært eggløsning. MEN hva gjør jeg om denne utvikler seg til å bli overbevisende positiv og det viser seg at jeg er gravid? 

Jeg vil jo helst ha barn med noen jeg elsker, men dette kan jo være min eneste sjangse for alt jeg vet. Og hva om jeg forteller barnefar at jeg er gravid, og mister igjen? Det er jo ikke usannsynlig at jeg kommer til å oppleve nok en abort. 

Venter jeg for lenge med å fortelle det så har jeg jo ingen aning på hvilken påvirkning reaksjonen hans kommer til å bli i forhold til å beholde barnet eller ikke.

Forteller jeg det nå så og mister, risikerer jeg å skape mye "unødvendig" dramatikk.

Hva råder dere meg til? Ja, selvfølgelig skal jeg ta flere tester om noen dager. Men hva hadde dere gjort i en slik situasjon om det hadde vist seg at man faktisk er gravid? 

Generelt sett ville jeg ha fortalt barnefar hvilken situasjon vi har satt oss i, men dette er jo litt spesielt, og veldig sårt for min del. 

Håper dere har tid til å svare. Takk! 

Har forresten ingen aning om dpo. 

IMG_0044.JPG

IMG_0041.JPG

IMG_0047.JPG

IMG_0053.JPG

IMG_0055.PNG

Anonymkode: ef03b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer. Håper dere tar dere tid til å lese. Først og fremst er selvfølgelig spørsmålet om dere kan se på noen av testene om de er positive? Der det vises to strek ganske godt er selvfølgelig LH test :-) indikerer bare hvor HCG teststreken skal være. 

Altså. Jeg har mest sannsynlig ett problem, synes jeg ser to strek på HCG testen.... har prøvd å blitt gravid i over 2 år, og har fått diagnosen habituell abort etter mye om og men fordi jeg har abortert 12 (!!!!!) ganger. Sist jeg var gravid så det ut til at alt skulle gå bra og var 10 uker på vei. Selvfølgelig mistet jeg den gangen også. Da min samboer fikk vite at jeg nok en gang hadde mistet forlot han meg på dagen. Det var en skikkelig tøff periode. Dette er nå ca 2 mnd siden.

Jeg vegret meg for å begynne på prevensjon igjen, fordi jeg strev mye med å få kroppen på rett kjøl sist gang jeg sluttet på p-piller.

Og nå, så dum som jeg er har jeg hatt sex med en jeg ikke har noen kjærlighetsrelasjon til. Trodde jeg var forsiktig og testet meg jevnlig for å unngå samleie nært eggløsning. MEN hva gjør jeg om denne utvikler seg til å bli overbevisende positiv og det viser seg at jeg er gravid? 

Jeg vil jo helst ha barn med noen jeg elsker, men dette kan jo være min eneste sjangse for alt jeg vet. Og hva om jeg forteller barnefar at jeg er gravid, og mister igjen? Det er jo ikke usannsynlig at jeg kommer til å oppleve nok en abort. 

Venter jeg for lenge med å fortelle det så har jeg jo ingen aning på hvilken påvirkning reaksjonen hans kommer til å bli i forhold til å beholde barnet eller ikke.

Forteller jeg det nå så og mister, risikerer jeg å skape mye "unødvendig" dramatikk.

Hva råder dere meg til? Ja, selvfølgelig skal jeg ta flere tester om noen dager. Men hva hadde dere gjort i en slik situasjon om det hadde vist seg at man faktisk er gravid? 

Generelt sett ville jeg ha fortalt barnefar hvilken situasjon vi har satt oss i, men dette er jo litt spesielt, og veldig sårt for min del. 

Håper dere har tid til å svare. Takk! 

Har forresten ingen aning om dpo. 

IMG_0044.JPG

IMG_0041.JPG

IMG_0047.JPG

IMG_0053.JPG

IMG_0055.PNG

Anonymkode: ef03b...148

Usikker på testen din, kan være en antydning men ikke sikker, test på ny?

Til det andre: fryktelig trist lesning, helt forferdelig at samboer forlot deg oppi det hele..Syns ikke du skal si noe til han du har vært med før du eventuelt er over 12 uker og ville bare lagt vekk alle tanker om hvordan "ting ideellt" skal være i din situasjon. Hvis du er gravid, og hvis det skulle bli et barn, kommer du til å elske det over alt på jord så får det andre bare bli som det blir. Det er som du sier fare for at du mister igjen og det er ikke sikkert du får noen forståelse fra han du er gravid med selv om du absolutt fortjener det: du kan risikere en idiot som står å hyler: "Ta abort, ta abort, ikke tviiiiiing meg til å bli far, Drittkjerring!", selv om du har mistet 12 ganger..Vær "egoistisk" og skjerm deg selv nå om testen er positiv. Det trenger du ikke ha dårlig samvittighet for. Menn er som regel reellt egoistiske: som han som forlot deg etter 12 aborter, men kanskje,kanskje er dette en bra mann som vil forstå når du forteller historien som lå bak hvis du er gravid og kommer over 12 uker. Masse lykke til og klem til deg..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

IMG_1528.JPG

IMG_1530.JPG

Hei, meg igjen fra i går

Fikk denne testen i dag. Tror dere fremdeles skyggestrek?

IMG_1543.JPG

IMG_1544.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, meg igjen fra i går

Fikk denne testen i dag. Tror dere fremdeles skyggestrek?

IMG_1543.JPG

IMG_1544.JPG

Jeg skimter en strek, så den er positiv. Strek er strek. Gratulerer! :)

Anonymkode: c3baf...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skimter en strek, så den er positiv. Strek er strek. Gratulerer! :)

Anonymkode: c3baf...4db

Tror du? Jeg er redd for å tro på det:sjokk: håper det er sant da:) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...