Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg håper det er greit at jeg stiller dere testere et spørsmål: De av dere som ser en svak strek så tidlig som 8dpo eller 9dpo, tester dere med tidligtester, eller er det mulig å få strek på "vanlige" tester så tidlig? (Hvis ikke, hvor tidlig kan man få positiv test på vanlig test?)

Anonymkode: 4b952...c31

9 dpo på makesure vanlig: 

20240428_092457.thumb.jpg.072595547579ae60587ea739ad0064aa.jpg

Svakere på bildet enn i virkeligheten, så det var ingen tvil. Nå er jeg 20 uker på vei. Min erfaring er at disse er like sensitive som tidligtestene. 

Anonymkode: 5f067...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Kan dere se en svak strek eller holder jeg på å bli gæren😂 kun 7dpo idag. Testet på kveldsurin. Blødde litt én gang tidligere idag.

IMG_0482.jpeg

IMG_0480.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneK93 skrev (4 minutter siden):

Hei!

Kan dere se en svak strek eller holder jeg på å bli gæren😂 kun 7dpo idag. Testet på kveldsurin. Blødde litt én gang tidligere idag.

IMG_0482.jpeg

IMG_0480.jpeg

Jeg ser den! Har du flere så ta ny i morgen også😍

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneK93 skrev (19 minutter siden):

Hei!

IMG_0482.jpeg

IMG_0480.jpeg

Ser den ganske godt! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym1980 skrev (14 timer siden):

Jeg ser den! Har du flere så ta ny i morgen også😍

Hei,

Hva kan være grunnen til at den er svakere idag? ser nesten ikke streken på morgenurin idag..

IMG_0486.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneK93 skrev (11 minutter siden):

Hei,

Hva kan være grunnen til at den er svakere idag? ser nesten ikke streken på morgenurin idag..

IMG_0486.jpeg

Jeg ser den. Du kan forsøke på ettermiddagen om du holder deg et par timer. Kanskje den vises bedre da?? Så er det jo tilfeller det er en streifer. Da kan den bli svakere.. 

Anonymkode: 4d5aa...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg ser den. Du kan forsøke på ettermiddagen om du holder deg et par timer. Kanskje den vises bedre da?? Så er det jo tilfeller det er en streifer. Da kan den bli svakere.. 

Ja, får bare vente til ikveld/i morgen med å teste på nytt🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger godvilja til så kan det hende jeg kan skimte noe... usikker. Aldri testet positivt før ikm. Har 2 barn.

Jeg er 10-11 dpo. Dette er RFSU og kan legge til at den har aldri slått ut hos meg før 5-6 uker.. 🤔 får flere tester i posten snart, fra babyplan. 

Hva tror dere?🥺

20240820_153634.jpg

Anonymkode: d1581...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneK93 skrev (4 timer siden):

Hei,

IMG_0486.jpeg

Om den blir svakere så tidlig er det kanskje kjemisk. Men ikke gi opp enda. :) 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvis jeg legger godvilja til så kan det hende jeg kan skimte noe... usikker. Aldri testet positivt før ikm. Har 2 barn.

Jeg er 10-11 dpo. Dette er RFSU og kan legge til at den har aldri slått ut hos meg før 5-6 uker.. 🤔 får flere tester i posten snart, fra babyplan. 

Hva tror dere?🥺

20240820_153634.jpg

Jeg ser streken, men på bildet ser den ganske grå ut. Har hørt mye negativt om den testen der, så tenker det er bedre med babyplan. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (2 minutter siden):

Om den blir svakere så tidlig er det kanskje kjemisk. Men ikke gi opp enda. :) 

Jeg ser streken, men på bildet ser den ganske grå ut. Har hørt mye negativt om den testen der, så tenker det er bedre med babyplan. :)

Ja jeg har bare hørt tull om den og når jeg først har testet positivt med den har jeg vært langt på vei.

Jeg fikk plutselige mensensmerter nå.. så er bekymret. Men aldri fått det før mensen faktisk har kommet. Er 3 eller 4 dager til mensen.. 😊🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 dpo i dag (vet helt sikkert pga IVF), og har testet negativt med Metode strimmel tidlig test på konsentrert urin. Noen som har testet positivt med denne senere, og fått negativt frem til 10 dpo? Sist jeg var gravid hadde jeg positiv tidlig test 10 dpo med babyplan, så lurer bare på om forsøket gikk i vasken.. 😅

Anonymkode: a5604...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 10 dpo i dag (vet helt sikkert pga IVF), og har testet negativt med Metode strimmel tidlig test på konsentrert urin. Noen som har testet positivt med denne senere, og fått negativt frem til 10 dpo? Sist jeg var gravid hadde jeg positiv tidlig test 10 dpo med babyplan, så lurer bare på om forsøket gikk i vasken.. 😅

Har det noe å si om det er den testen eller en annen? Jeg testet i alle fall helt blenda med make sure 10 dpo. 11 dpo så jeg noe såvidt , som både kunne vært skyggestrek eller starten på noe. 12 dpo først begynte jeg se noe ordentlig på ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja jeg har bare hørt tull om den og når jeg først har testet positivt med den har jeg vært langt på vei.

Jeg fikk plutselige mensensmerter nå.. så er bekymret. Men aldri fått det før mensen faktisk har kommet. Er 3 eller 4 dager til mensen.. 😊🤔

Menssmerter er vanlig også ved graviditet. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (6 timer siden):

Menssmerter er vanlig også ved graviditet. Krysser fingrene for deg!

Ja, de kommer og går, merker det mest når jeg sitter og slapper av. Igår kveld var det ekstremt, var sikker på at jeg skulle begynne å blø når som helst. Pluselig var smertene borte.

Tar ny test ila dagen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har det noe å si om det er den testen eller en annen? Jeg testet i alle fall helt blenda med make sure 10 dpo. 11 dpo så jeg noe såvidt , som både kunne vært skyggestrek eller starten på noe. 12 dpo først begynte jeg se noe ordentlig på ettermiddagen. 

Jeg har ikke testet med noen andre, og tenkt at jeg bare skal forholde meg til en type test (er så fort gjort å bli usikker uten grunn når tester viser forskjellig) 😂 Okei, synes jeg kunne skimte en skygge på morgenen i dag men nå da jeg så på den så den helt blenda ut. Får smøre med tålmodighet da! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke testet med noen andre, og tenkt at jeg bare skal forholde meg til en type test (er så fort gjort å bli usikker uten grunn når tester viser forskjellig) 😂 Okei, synes jeg kunne skimte en skygge på morgenen i dag men nå da jeg så på den så den helt blenda ut. Får smøre med tålmodighet da! 😊

Egget fester seg til forskjellige tidspunkt så om det ikke er nok hcg så slår ikke testen ut selv om det er tidlig test. Min var veldig tvilsom 11 dpo, ultra svak grålig strek. Så mer ut som skygge.  Etter tidsfrist så kan du vel uansett ikke stole på resultatet. Så du noe der så er det kanskje noe på gang😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Strek? Kom etter ca 2 minutter. Usikker på DPO. 

IMG20240821114036.jpg

Anonymkode: 31c8b...554

Skal legges til at jeg har småvondt i magen, veldig sulten og trøtt. Tett i nesa også, men mulig det er pga annet da? 🤷🏼‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal legges til at jeg har småvondt i magen, veldig sulten og trøtt. Tett i nesa også, men mulig det er pga annet da? 🤷🏼‍♀️ 

Ta ny ikveld eller i morgen.  Gjerne ta bilde når det har gått 3 min. Vanskelig å se når testen fortsatt er rosa 

Anonymkode: 9505f...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Strek? Kom etter ca 2 minutter. Usikker på DPO. 

IMG20240821114036.jpg

Hvordan ser den ut etter rosafargen i bakgrunn har gått bort?

Anonymkode: 5f067...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...