Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

CF36D6DA-C9A0-4966-A638-BCC0B82E91DA.jpeHei! Jeg og min samboer ønsker oss ett felles barn. Problemet er bare at han egentlig utførte sterilisering for 2 år siden (tok aldri å dro på kontrollen da…) .. men så fikk jeg noen svake positive tester, for å så få negativt og mensen noen dager senere. har hatt uregelmessig mensen i 8 mnd nå, men plutselig får jeg det som ser ut som positiv gravtest på dag 23 i syklusen.. er denne positiv eller falsk positiv? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har bestilt time hos legen, men ville høre med dere her inne også. Ok, først litt bakgrunnsinformasjon: i januar var mins forsinket, og jeg testet positivt 20.Jan. Samme kveld begynte jeg å blø, og det var kraftigere og lenger enn det mins mens vanligvis pleier å være og testet negativt etter blødning. Konkluderte da med at jeg hadde hatt en kjemisk graviditet. Ifølge apper skulle min neste eggløsning være 3 eller 4 feb, og jeg tok EL-tester i dagene før - men disse var negative. Jeg tenkte at kanskje kroppen og hormonene var litt ute etter den kjemiske graviditeten. Mandag 6.feb hadde jeg slim og litt andre tegn til eggløsning, og tok en test som jeg tolket som positiv (syns det er vanskelig med tester som viser to steker, pleier å bruke digital). Hadde ikke så stort håp om at jeg skulle bli gravid denne måneden, siden eggløsning var litt uklar. Syns allikevel jeg merket symptomer som såre bryst, men det kan jeg få før mens uansett, så tenkte ikke så mye over det. Hvis eggløsning var 3/4 feb og testene ikke fanget det opp, skulle jeg hatt mensen 17.feb. Hvis den var 6, ville forventet mens vært 20.feb. Jeg tok en graviditetstest lørdag 18, og denne var negativ. Mandagskvelden begynte jeg å spotte, og tirsdag kom blødningene. Blødde tirsdag og onsdag, helt vanlig mengde (til å være meg). Blødde nesten ikke torsdag, og min mens pleier å vare i ca 3 dager. Har fortsatt med rødlig og brunlig utflod siden torsdag, noe som er veldig uvanlig for meg. Siden mensen har vært sparsom og unormal for min del, tok jeg en graviditetstest idag, som viste en svak strek (se bildet, tydeligere i virkeligheten). Hva kan dette bety? Jeg tenker jo ny kjemisk, men syns det er rart at jeg ikke hadde positiv test før blødning, men har positiv nå etter 1 uke. Forrige gang forsvant streken ganske raskt etter blødning. Hva tenker dere? 

1145DE12-AE8A-413E-A6E5-9B098994CBFD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spøkelse strek?🙈 

babyplan tildlig test

86F5CCB8-787F-4CDB-A51B-6EA175761E2F.jpeg

Anonymkode: a9f60...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sansel skrev (17 timer siden):

Hei! Jeg har bestilt time hos legen, men ville høre med dere her inne også. Ok, først litt bakgrunnsinformasjon: i januar var mins forsinket, og jeg testet positivt 20.Jan. Samme kveld begynte jeg å blø, og det var kraftigere og lenger enn det mins mens vanligvis pleier å være og testet negativt etter blødning. Konkluderte da med at jeg hadde hatt en kjemisk graviditet. Ifølge apper skulle min neste eggløsning være 3 eller 4 feb, og jeg tok EL-tester i dagene før - men disse var negative. Jeg tenkte at kanskje kroppen og hormonene var litt ute etter den kjemiske graviditeten. Mandag 6.feb hadde jeg slim og litt andre tegn til eggløsning, og tok en test som jeg tolket som positiv (syns det er vanskelig med tester som viser to steker, pleier å bruke digital). Hadde ikke så stort håp om at jeg skulle bli gravid denne måneden, siden eggløsning var litt uklar. Syns allikevel jeg merket symptomer som såre bryst, men det kan jeg få før mens uansett, så tenkte ikke så mye over det. Hvis eggløsning var 3/4 feb og testene ikke fanget det opp, skulle jeg hatt mensen 17.feb. Hvis den var 6, ville forventet mens vært 20.feb. Jeg tok en graviditetstest lørdag 18, og denne var negativ. Mandagskvelden begynte jeg å spotte, og tirsdag kom blødningene. Blødde tirsdag og onsdag, helt vanlig mengde (til å være meg). Blødde nesten ikke torsdag, og min mens pleier å vare i ca 3 dager. Har fortsatt med rødlig og brunlig utflod siden torsdag, noe som er veldig uvanlig for meg. Siden mensen har vært sparsom og unormal for min del, tok jeg en graviditetstest idag, som viste en svak strek (se bildet, tydeligere i virkeligheten). Hva kan dette bety? Jeg tenker jo ny kjemisk, men syns det er rart at jeg ikke hadde positiv test før blødning, men har positiv nå etter 1 uke. Forrige gang forsvant streken ganske raskt etter blødning. Hva tenker dere? 

1145DE12-AE8A-413E-A6E5-9B098994CBFD.jpeg

Har du testet mer?😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du testet mer?😍

Ganske lik min over😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 20.38):

Okei…. For første gang etter prøvingen startet på nytt etter SA for 6 mnd siden testet jeg i dag. Forventet mens er fredag 3/3. 

Vet det er for tidlig å teste, er 11 dpo, men klarte ikke la være. Synes jeg kan skimte noe? Eller er jeg tullerusk kanskje? ☺️

F6C2D6B2-CC1D-4234-A02D-26968156622A.jpeg

Anonymkode: a4960...459

13 dager dpo 🙈🙈🙈

B33FBA1D-8EC7-4982-9B40-0977BF32DAE8.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

13 dager dpo 🙈🙈🙈

B33FBA1D-8EC7-4982-9B40-0977BF32DAE8.jpeg

Gratulerer🥳🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Første gang jeg prøver babyplan sine tester. Er dette en skygge? Har flere erfaring med skyggestrek på disse?

IMG_20230302_145627.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NettMeg skrev (3 timer siden):

8 dpo i dag. Flere enn meg som ser en strek? Ser det ut som en skyggestrek eller babystrek?🤞🤞

D753A14A-2C1F-4FCB-9D2D-25B5AA3F962B.jpeg

Min var sånn da jeg var gravid😍 hvor mange dpo er du?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min var sånn da jeg var gravid😍 hvor mange dpo er du?😊

Åhh😍 håper🤞🤞 jeg er 8 dpo. Hvor mange dpo var du når testen din så sånn ut?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NettMeg skrev (1 time siden):

Åhh😍 håper🤞🤞 jeg er 8 dpo. Hvor mange dpo var du når testen din så sånn ut?😊

Mener jeg var ca 10-11 dpo😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mener jeg var ca 10-11 dpo😊

Du hadde rett i at det var baby strek. Fikk positiv digital i kveld🥰

BBBCBCF1-DAD8-4EC9-A493-03F0A0FB22BC.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 1.54):

Har du testet mer?😍

Var hos gynekolog og hun kunne ikke se noe tegn på ultralyd, syns også slimhinnen så litt tynn ut til at det skulle være graviditet (men kunne være i veldig tidlig fase). Tok en blodprøve for sikkerhetsskyld, som kom tilbake som svak positiv. Hun anbefalte derfor kontrollprøve på mandag. Jeg har testet her hjemme i går og idag morges, men disse har vært negative. Har derfor ikke store forhåpninger til blodprøver på mandag, og tenker at det har vært en ny kjemisk. 

Noen som har erfaring med flere kjemiske på rad? Ble dere gravide etter hvert, eller måtte dere gjøre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sansel skrev (12 timer siden):

Var hos gynekolog og hun kunne ikke se noe tegn på ultralyd, syns også slimhinnen så litt tynn ut til at det skulle være graviditet (men kunne være i veldig tidlig fase). Tok en blodprøve for sikkerhetsskyld, som kom tilbake som svak positiv. Hun anbefalte derfor kontrollprøve på mandag. Jeg har testet her hjemme i går og idag morges, men disse har vært negative. Har derfor ikke store forhåpninger til blodprøver på mandag, og tenker at det har vært en ny kjemisk. 

Noen som har erfaring med flere kjemiske på rad? Ble dere gravide etter hvert, eller måtte dere gjøre noe?

Vi hadde tre på rad, før den endelig satt 😊 Når vi «ga opp», dro på ferie og tok oss en time-out så gikk det bra. Kan selvsagt ha vært helt tilfeldig!

Anonymkode: cb2fd...3f1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan Babyplan gi så tydelig falsk positiv?

Også LH er økt, så ble litt forvirret. Hadde siste mens 29. januar, trodde jeg hadde EL rundt 15. februar og fikk mens 28. februar (men hadde nesten ingen smerter og mens var over på 1,5 døgn). Hva skjer? Tok et par graviditetstester da jeg fikk mensen (1 uke siden) fordi jeg har aldri hatt så lite smerte så ønsket å utelukke at det var festeblødning, men da var testene negative. 

IMG_0757.JPG

Anonymkode: 7f182...1f3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan Babyplan gi så tydelig falsk positiv?

Også LH er økt, så ble litt forvirret. Hadde siste mens 29. januar, trodde jeg hadde EL rundt 15. februar og fikk mens 28. februar (men hadde nesten ingen smerter og mens var over på 1,5 døgn). Hva skjer? Tok et par graviditetstester da jeg fikk mensen (1 uke siden) fordi jeg har aldri hatt så lite smerte så ønsket å utelukke at det var festeblødning, men da var testene negative. 

IMG_0757.JPG

Den er positiv😊 ta en digital😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Den er positiv😊 ta en digital😊

Tok et par nye tester som var negative, så var tydeligvis en falsk positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Melly_afc skrev (På 28.2.2023 den 22.36):

CF36D6DA-C9A0-4966-A638-BCC0B82E91DA.jpeHei! Jeg og min samboer ønsker oss ett felles barn. Problemet er bare at han egentlig utførte sterilisering for 2 år siden (tok aldri å dro på kontrollen da…) .. men så fikk jeg noen svake positive tester, for å så få negativt og mensen noen dager senere. har hatt uregelmessig mensen i 8 mnd nå, men plutselig får jeg det som ser ut som positiv gravtest på dag 23 i syklusen.. er denne positiv eller falsk positiv? 

Ble den mer positiv? :) 

de aller fleste har veldig få sædceller eller som de fleste etter sterilisering ikke har noen sædceller igjen, dessverre. Men han kan jo ordne det igjen da, de utfører jo det også 😊

Anonymkode: 2f374...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...