Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okey dere. Hva tenker dere om denne? Tok den akkurat. 

Har uregelmessig syklus og kan være alt fra 3-6 dager over ikm. 

Er det mulig jeg har hatt kjemisk eller kan jeg være gravid? Streken er så lys. 

Har hatt mye ubehag i magen og så innmari vonde bryster. 

IMG_0361.JPG

Anonymkode: a09eb...125

Tolker den som positiv 😊👌🏼 Gratulerer 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tok denne i dag 10 DPO, så på den for sent, ca 30 min over tiden.... hva tror dere?

IMG_0361.PNG

IMG_0362.PNG

Anonymkode: 614fe...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok denne i dag 10 DPO, så på den for sent, ca 30 min over tiden.... hva tror dere?

Ville tolket den som negativ. Men 10DPO er tidlig. Vært en test til om du passerer 14 DPO uten mens. 

Anonymkode: 7c9d1...3af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ja vet det er tidlig, kjenner bare folk som har fått positiv etter tiden og da har di vært gravide så håper jo😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet det er tidlig, kjenner bare folk som har fått positiv etter tiden og da har di vært gravide så håper jo😊 

Det skjedde meg, to dager på rad. Men var ikke 10dpo da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Vin_fruen skrev:

Det skjedde meg, to dager på rad. Men var ikke 10dpo da :)

Ja det er det jeg leser på nettet at mange skriver di har opplevd det! Jeg har bare fått blendahvite tidligere også flere timer etterpå... mem testen min går liksom ikke over hele linja, som du ser går begynner den også viser den ikke videre, men den ser svakt rosa ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan kan jeg vite om det er skyggesrek??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det jeg leser på nettet at mange skriver di har opplevd det! Jeg har bare fått blendahvite tidligere også flere timer etterpå... mem testen min går liksom ikke over hele linja, som du ser går begynner den også viser den ikke videre, men den ser svakt rosa ut..

Ja ser det er litt rosa. Skal ikke gjøre slik du får for høye forhåpninger, jeg har hatt skuggestreker flere ganger.. Men den gang jeg fikk positiv etter test var den mye svakere enn din strek 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg vite om det er skyggesrek??

Skyggestrek skal være grå vanligvis

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Vin_fruen skrev:

Ja ser det er litt rosa. Skal ikke gjøre slik du får for høye forhåpninger, jeg har hatt skuggestreker flere ganger.. Men den gang jeg fikk positiv etter test var den mye svakere enn din strek 😊

Hmm, jeg får ta en ny i morgen:) denne var tatt ikveld, så får håpe🙏🏽 Nå klarer jeg ihvertfall ikke å vente med å teste før IKM😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, jeg får ta en ny i morgen:) denne var tatt ikveld, så får håpe🙏🏽 Nå klarer jeg ihvertfall ikke å vente med å teste før IKM😅

Slik så min ut ca. 10 dpo 

DSC_0127.JPG

Anonymkode: 12afd...14c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik så min ut ca. 10 dpo 

DSC_0127.JPG

Anonymkode: 12afd...14c

Den var veldig tydelig da! Min er langt i fra så tydelgi, i dag tidlig fikk jeg dessuten negativ.. så det er sikkert bare en skyggestrek:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv? 10 DPO

Negativ.

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv? 10 DPO

IMG_0366.JPG

IMG_0367.JPG

Klarer ikke se noe, mest fordi det nederste bildet skinner sånn og det øverste ser ut som det er noe møkk på strimmelen. Helt umulig å se fra mobil iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lyst til å vise dere mine tester fra den siste uken. Vær oppmerksom på at HCG konsentrasjon både i kropp og i urin varierer mye fra kvinne til kvinne. Du kan være gravid selv om du ikke har samme styrke på testene som meg. 

8 dpo (ikke med på bildet) var blendahvit. Den første svake streken så jeg 9 dpo. Men den synes ikke her på bildet. 

Jeg ble nervøs da jeg fikk negativ cb digital 11 dpo. 11- 12 dpo synes jeg ikke strimmelen ble noe sterkere. Men jeg fikk positiv cb digital 12 dpo. 

Denne syklusen fikk jeg ikke positiv EL- test. Jeg testet hver dag fra 12- 18 cd. Jeg fikk kun blinkefjes med cb dobbel hormonindikator. Dpo er regnet ut dra den dagen jeg selv følte jeg hadde eggløsning, 14 cd.

IMG_6795.JPG

Anonymkode: a7516...fc6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9dpo

20170311_092023.jpg

Anonymkode: a00ba...4d7

Synes jeg kan skimte en strek. Men jeg er ikke helt sikker. Jeg er kanskje litt "inhabil" siden jeg har tolket mine egne tester nå en stund. Jeg kunne se en svak strek på min test 9 dpo, men den ble ikke synlig på bildet jeg tok av den.. Det er jeg som har lagt ut bildet over her. Krysser fingrene for at streken blir sterkere i løpet av et par dager 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Positiv? 10 DPO

IMG_0366.JPG

IMG_0367.JPG

Ta et nytt bilde som får jevnt lys og ikke skinner på testen, så blir det lettere å tolke 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et nytt bilde som får jevnt lys og ikke skinner på testen, så blir det lettere å tolke 👍

ser positiv ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...