Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 dpo. Ser alle skriver så mye om skyggestreker- er dette også det? Tanken har faktisk ikke slått meg..0

IMG_0895.JPG

Anonymkode: 70fd7...a59

Det ser ut som en positiv test og ikke bare skyggestrek:hjerte:

Anonymkode: 7c9d1...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 dpo. Ser alle skriver så mye om skyggestreker- er dette også det? Tanken har faktisk ikke slått meg..0

IMG_0895.JPG

Anonymkode: 70fd7...a59

Jeg synes den ser mer grå en blå ut og ville tolket dette som skyggestrek. 

Anonymkode: 06a88...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på'n... Måtte opp på do nå.. Så da var det bare å teste.. 😬🙈

er 14 dpo, og testen ser slik ut.. 

Dette kan vel ikke være en skyggestrek vel?? 

Tok en el test samtidig..for å teste den teorien igjen.  Den er negativ.. 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8 (med innsettdsgen). Fryseforsøk. RFSU test tidlig. Vanskelig å få frem på bilder, men er en svak strek! Mannen ser den også. 

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, nå har jeg testet med CB med ukeindikator i dag morges 😝😝 burde aldri ha gjort det!!! Fikk 2-3 uker, akkurat som for ei uke siden:/ er ganske sikker på at jeg er 5+2 - 5+4 omtrent (altså mer enn 3 uker siden unnfangelse)...:( noen andre som har opplevd at denne henger etter?:/ 

Anonymkode: 42e20...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malla1989 skrev:

Pleier å være ekstremt usikker på de testene der, men DEN er positiv! Gratulerer så mye 😃

Er det meg du svarer? 😆 forstår ikke helt denne tråden 🙈 

det første bildet er redigert mørkere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
4 timer siden, Canrinha skrev:

Tidlig på'n... Måtte opp på do nå.. Så da var det bare å teste.. 😬🙈

er 14 dpo, og testen ser slik ut.. 

Dette kan vel ikke være en skyggestrek vel?? 

Tok en el test samtidig..for å teste den teorien igjen.  Den er negativ.. 

image.jpeg

image.jpeg

Det der er aboslutt ikke en skyggestrek! den er meget positiv :laugh: Fokuser på graviditetstesten og ikke el testen! du er meget gravid! GRATULERER :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, babystøv skrev:

Det der er aboslutt ikke en skyggestrek! den er meget positiv :laugh: Fokuser på graviditetstesten og ikke el testen! du er meget gravid! GRATULERER :laugh:

Fantastisk!!!! Tusen takk :):) Jeg sprudler over her!! Jeg som skulle på pergo neste syklus! Håper den klorer seg fast nå da..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emit skrev:

Er det meg du svarer? 😆 forstår ikke helt denne tråden 🙈 

det første bildet er redigert mørkere.. 

Hehe, ja det er deg jeg svarer! 😊 Gratulerer, den er uten tvil positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Silfen skrev:

ELtester, etter min erfaring, blir positive ETTER  ikm. Den der er ikke skyggestrek. ;)

Tusen takk :) Det står så innmari mye forskjellig ifht alt dette med el tester. Noen mener man får svar før, og andre mener etter, men så er det vel individuelle forskjeller som med alt annet... 

Fikk jo en positiv test på dpo 7, men så ble de negative igjen.. ikke til å bli klok på.. anbefaler ihvertfall INGEN å teste graviditet med el tester.. det bare klusser til alt sammen!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg har brukt EL-tester flere ganger, men bare for moro skyld. De blir helt klart positive, men mine blir det altså kun etter allerede positive hcg tester i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
4 timer siden, Canrinha skrev:

Fantastisk!!!! Tusen takk :):) Jeg sprudler over her!! Jeg som skulle på pergo neste syklus! Håper den klorer seg fast nå da..  

La oss håpe det! Hvor lenge har dere prøvd? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå, nå har jeg testet med CB med ukeindikator i dag morges 😝😝 burde aldri ha gjort det!!! Fikk 2-3 uker, akkurat som for ei uke siden:/ er ganske sikker på at jeg er 5+2 - 5+4 omtrent (altså mer enn 3 uker siden unnfangelse)...:( noen andre som har opplevd at denne henger etter?:/ 

Ja, de digitale er ikke alltid helt konkret når det gjelder uker. Dette burde du ta med en klype salt, når jeg hadde en tidlig sa fikk jeg gravid 3+ og da var det to og en halv uke siden befruktningen. Så tror ikke du skal legge så mye i det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, babystøv skrev:

La oss håpe det! Hvor lenge har dere prøvd? :laugh:

Vi har ikke prøvd superaktivt ved å lete etter el og alt annet som følger med mer enn 2 pp`er nå, men vi har ikke brukt prevensjon på 5 år, og hatt mye sex, så at jeg ikke har blitt gravid før er jo egentlig utrolig rart!? Med førstemann brukte vi over 1 år, og nå er jeg blitt mye eldre...

Har alltid hatt veldig uregelmessig menstruasjon, så derfor ville legen sette meg på pergo for å kontrollere det mer. Har alt fra 26-40 dager. Denne pp`en kom el på dag 26. hadde gitt opp at el ville komme. 

Tok wild yam etter el, så hvem vet... kanskje det var tingen..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, har opplevd det. endte med spontanabort 

Anonymkode: 0b46e...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babystøv
1 time siden, Canrinha skrev:

Vi har ikke prøvd superaktivt ved å lete etter el og alt annet som følger med mer enn 2 pp`er nå, men vi har ikke brukt prevensjon på 5 år, og hatt mye sex, så at jeg ikke har blitt gravid før er jo egentlig utrolig rart!? Med førstemann brukte vi over 1 år, og nå er jeg blitt mye eldre...

Har alltid hatt veldig uregelmessig menstruasjon, så derfor ville legen sette meg på pergo for å kontrollere det mer. Har alt fra 26-40 dager. Denne pp`en kom el på dag 26. hadde gitt opp at el ville komme. 

Tok wild yam etter el, så hvem vet... kanskje det var tingen..? :)

Så deilig å høre at det endelig gikk! Er vel litt der jeg og, meg og min samboer har ikke brukt noen form for prevensjon i to år nå og jeg har ikke blitt gravid enda, men er først nå de siste mnd at vi har begynt og finne el osv. Men jeg tenker også at det er rart at jeg ikke er blitt gravid enda, men har hatt en sa som jeg ikke oppdaget for et år siden! så vi får smøre oss med tolmodighet! :fnise:
For jeg har regelmessig menstruasjon og har positive el tester til samme tid hver mnd, så vi krysser fingrene for at spiren snart sitter :D 

Hmm, ja det kan jo være? er jo mange som har hatt positive erfaringer med wild yam! :fnise: håper spiren klorer seg godt fast!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, babystøv skrev:

Så deilig å høre at det endelig gikk! Er vel litt der jeg og, meg og min samboer har ikke brukt noen form for prevensjon i to år nå og jeg har ikke blitt gravid enda, men er først nå de siste mnd at vi har begynt og finne el osv. Men jeg tenker også at det er rart at jeg ikke er blitt gravid enda, men har hatt en sa som jeg ikke oppdaget for et år siden! så vi får smøre oss med tolmodighet! :fnise:
For jeg har regelmessig menstruasjon og har positive el tester til samme tid hver mnd, så vi krysser fingrene for at spiren snart sitter :D 

Hmm, ja det kan jo være? er jo mange som har hatt positive erfaringer med wild yam! :fnise: håper spiren klorer seg godt fast!! 

Ja, jeg er så redd nå for at det skal gå galt.. Må bare prøve å slappe av! Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå! Nå er det liksom bare å vente... 😬 Vente til jeg kommer litt tryggere tider.. 

Skjønner jo nå at timingen er helt helt avgjørende! Mer enn man egentlig tror.. 😳 De som vil bli gravide blir det ikke, mens de dom ikke prøver blir det med en gang virker det som.. Det sa også legen min.. 

Har du regelmessige sykluser gjlr ihvertfall det ting veldig veldig mye enklere for dere 😊 

Lykke lykke til med prøvingen!! Sitter nok snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...