Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere. 

Prøver meg på disse EL testene da.. Og skjønner meg ikke helt på det. Tok test fredag og i går-lørdag. Begge tydelig negative, men viste strek.. Trodde den da i dag ville bli sterkere mot en Evt. EL, men i dag, nå nettop, var den plutselig veldig svak, og det tok lang tid før det kom strek i det hele tatt. 

Har jeg hatt EL likevel i går sent sent kveld, selvom den ikke var spes sterk strek i går ettermiddag?  Eller har jeg det kanskje ikke denne mnd? Eller får jeg det senere?? 

Blir ikke streken sterkere og sterkere mot EL? Eller kan det gå litt i rykk og napp? 

Takk for svar damer.. Er så forvirret av dette... 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge er negative. Kan det være du hadde eggløsning i slutten av forrige uke? Hvor lang syklus har du? Hvor er du i syklus nå?

Anonymkode: 7c9d1...3af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begge er negative. Kan det være du hadde eggløsning i slutten av forrige uke? Hvor lang syklus har du? Hvor er du i syklus nå?

Jeg har syklus på mellom 28-35 dager, og er i dag på dag 15. Forrige måned hadde jeg EL på dag 18 og fikk TR nøyaktig 14 dager etter positiv test. Denne måneden begynte jeg å teste dag 12, og alle har vært negative, men som sagt-mye svakere igjen i dag. Prøvd å følge med på utfloden i tilleg, og begynte å få litt "eggehvit" aktig slim blandet i hvit utflod  forigårs, og har det fortsatt. Skjønner ingenting! Kan det hende jeg ikke fikk til eggløsning denne måneden?? Blir el tester alltid sterkere og sterkere mot el? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Canrinha skrev:

Jeg har syklus på mellom 28-35 dager, og er i dag på dag 15. Forrige måned hadde jeg EL på dag 18 og fikk TR nøyaktig 14 dager etter positiv test. Denne måneden begynte jeg å teste dag 12, og alle har vært negative, men som sagt-mye svakere igjen i dag. Prøvd å følge med på utfloden i tilleg, og begynte å få litt "eggehvit" aktig slim blandet i hvit utflod  forigårs, og har det fortsatt. Skjønner ingenting! Kan det hende jeg ikke fikk til eggløsning denne måneden?? Blir el tester alltid sterkere og sterkere mot el? 

Det kan skje at man ikke har eggløsning i alle sykluser ja, men i forhold til minimumssyklusen din kan den ha lagt før helgen. Siden du har litt spenn i syklus er det vanskelig å tippe om du har hatt eggløsning eller skal få, men ville testet igjen de neste dagene siden det er sjanse for at den bare ikke har vært enda. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan skje at man ikke har eggløsning i alle sykluser ja, men i forhold til minimumssyklusen din kan den ha lagt før helgen. Siden du har litt spenn i syklus er det vanskelig å tippe om du har hatt eggløsning eller skal få, men ville testet igjen de neste dagene siden det er sjanse for at den bare ikke har vært enda. Lykke til!

OK, tusen takk for svar :) får bare fortsette og prøve da.. Og krysse fingrene for at ting skjer som det skal.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Nbb23 skrev:

Må bare dobbeltsjekke med dere men er dette en  positiv graviditetstest?? Eller må strekene være like sterke?

IMG_2236.JPG

Null tvil der. Denne er kjempe klar! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nbb23 skrev:

Må bare dobbeltsjekke med dere men er dette en  positiv graviditetstest?? Eller må strekene være like sterke?

IMG_2236.JPG

Gratulerer! Like sterke eller sterkere gjelder eggløsningstester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, The Silence skrev:

Null tvil der. Denne er kjempe klar! Gratulerer!

Kan nesten ikke tro det! Etter over 1 år som prøver så endelig!! Men kjøper meg vel en clearblue bare for sikkerhetsskyld! Tusen takk!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nbb23 skrev:

Kan nesten ikke tro det! Etter over 1 år som prøver så endelig!! Men kjøper meg vel en clearblue bare for sikkerhetsskyld! Tusen takk!!

Gratulerer så mye! Vi prøvde i 1,5 år før mini satt, så jeg skjønner gleden din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Nbb23 skrev:

Helig!! Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen💕 Godt å kunne dele det med noen som er i samme båt! Tok en clearblue nå og den viste gravid 2-3😃 Spent på hva samboeren sier! Hadde en SA for akkurat ett år siden i uke 9 så kjenner jeg er litt redd for at det skal skje igjen men må tenkte positiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Nbb23 skrev:

Tusen takk alle sammen💕 Godt å kunne dele det med noen som er i samme båt! Tok en clearblue nå og den viste gravid 2-3😃 Spent på hva samboeren sier! Hadde en SA for akkurat ett år siden i uke 9 så kjenner jeg er litt redd for at det skal skje igjen men må tenkte positiv!

Gratulerer så mye! Må være en helt fantastisk følelse etter så lang tid! 💕 La spiren forbli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Nbb23 skrev:

Gratulerer så mye :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Håper det er greit jeg stiller et spm her, uten å ha bilde. 

Jeg er ifølge appen min bare 7dpo idag men selv er jeg ganske sikker på jeg er 8-9dpo idag. Klarte ikke å vente så måtte selvfølgelig ta en test. Billigtest. Der så jeg en svak strek. Men hele testen var på en måte litt svak farge på. Jeg holdt testen lenge nok nedi altså, men tok lang tid før hele strimmen var farget. Håper dere forstår hva jeg prøver å forklare hehe! 

Så tok jeg en til, holdt den lenger nedi og den gikk fortere og der var det ikke antydning til strek. Så en til selvfølgelig og oftret til og med en CB ukesindikator hehe! 

Jeg tror nok mer på alle de 3 negative enn den ene med svak strek (men var farge på den, ikke grå og kom med en gang)... Jeg skal selvfølgelig teste videre de neste dagene men faller alikevel for fristelsen å spør her :-) Hva tror dere?

Beklager at det ble langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-) har tatt veeeeeldig mange billigtester, og når jeg ser at blekket ikke mørkt nok er testen stort sett ødelagt. Så vil nok tro at du kan tolke den negativ :-) evt legg ut bilde så kan jeg få se? 

Du kan jo likevell være gravid da! :-) det er jo fortsatt tidlig.

Anonymkode: ef03b...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei- greit å vite! Har prøvd i 16 mnd så har blitt en del her og men ikke opplevd dette før. 

Mobilkamera mitt klarte dessverre ikke å fokusere.. alt ble bare blurry 😅 Så har ikke bilde dessverre! 

Har fortsatt håp- er jo enda tidlig! 😊

Og stemmer det ikke at CB ukes trenger mer for å slå ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...