Gå til innhold

Tenkte å prøve Etsy for hobby, tar ikke imot kortet?


IcarusXI

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med dette? 

Holder på å sette opp en shop, men sitter fast på "Billing" dersom den ikke kan se å registrere et norsk (Sør banken) visa kort. 

Jeg kontaktet banken og spurte de, men da svarte de litt vagt om at kanskje Etsy ikke har satt opp system for å deale med BankID.

Halp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg skulle gjøre det samme. Laget produktene jeg skulle selge klare og alt mulig, og nå får jeg ikke noen av kortene godkjent og sender melding frem og tilbake med etsy. Morsomt nok begynte jeg å jobbe i bank nylig og så på meg selv hva som skjedde. Det kommer opp en kode som heter "A1". Den betyr at banken ikke får gjort noe med det, og som du sier, at ikke Visa ser på siden som sikker nok til å registrere kortinformasjonen, så man må inn med en form for sikkerhet som da f.eks bankID. Så ja det er Visa som er stopperen her. Jeg har prøvd å informere etsy om dette og spurt om de kan tilby en form for sikkerhet på lik linje som bankID men dette har de ikke klargjort.. så det er godt mulig vi ikke kommer unna her desverre. Skal prøve å oppdatere deg om jeg finner ut noe mer.

 

Update: ringte visa. De sa det var ikke pga visa.. skal høre med banken igjen men godt mulig man må velge annen platform å selge fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2023 at 10:21 PM, Calcifer said:

Hei, jeg skulle gjøre det samme. Laget produktene jeg skulle selge klare og alt mulig, og nå får jeg ikke noen av kortene godkjent og sender melding frem og tilbake med etsy. Morsomt nok begynte jeg å jobbe i bank nylig og så på meg selv hva som skjedde. Det kommer opp en kode som heter "A1". Den betyr at banken ikke får gjort noe med det, og som du sier, at ikke Visa ser på siden som sikker nok til å registrere kortinformasjonen, så man må inn med en form for sikkerhet som da f.eks bankID. Så ja det er Visa som er stopperen her. Jeg har prøvd å informere etsy om dette og spurt om de kan tilby en form for sikkerhet på lik linje som bankID men dette har de ikke klargjort.. så det er godt mulig vi ikke kommer unna her desverre. Skal prøve å oppdatere deg om jeg finner ut noe mer.

 

Update: ringte visa. De sa det var ikke pga visa.. skal høre med banken igjen men godt mulig man må velge annen platform å selge fra.

De er rett og slett idioter på Etsy fant jeg ut av.

Quote

This is Pearl, thank you for reaching Etsy Seller Support. I’ll be happy to follow up with your request. I can see you are having issues with your billing card, I am sorry to hear that and can understand how important this is for you. 
 
I've reviewed our log of your attempted payments and they are all being rejected, I see you have already contacted your bank. While we aren't able to see into the specifics of why your card isn't processing, here are some other possible reasons your card provider may be denying the charge or authorization: 
 
• They may have flagged any unexpected activity on your account and may require your verbal authorization to proceed with a transaction. 
• They may have placed restrictions on the currency or location from which you can charge or authorize the card. 
• You may have reached a limit for how much money or the number of transactions that can be attempted in a single day.
 
At the moment, only your bank could fix this on your side or we'd recommend trying with another card. I appreciate your time and patience a lot.

Best regards,
Pearl
Etsy Seller Support

Quote

I copy paste your message directly to my bank, this is response (google translated into english):
Hi X

As my colleague wrote, unfortunately there is nothing we at the bank can help with in these matters.

If the user site does not offer identification with BankID when shopping online, the transaction will be rejected.

Therefore, we ask customers to contact the user site, they are the ones who can secure online shopping from their website by using BankID identification.

Så da skjønte Beccy ingenting av det banken min sa (Sør) og så leste hun script virker det som:

Quote

his is Becca from Etsy Finances Team. I'm stepping in because my colleague is not available at this moment. 
 
I appreciate the information that you shared about the BankID. However, I was taking a look at your account, and it seems that your card isn't processing successfully. I'd like you to know that when you add your billing card on file with your shop, we send an authorization to your bank or card provider to make sure the card is valid, we do not handle a BankID identification process. 
 
If your card is not processing successfully, then please try using a different card. Keep in mind that the card must be a credit/ debit card or even a prepaid, however if you're using a prepaid card, you'll need to register the card's billing address information with the issuing company before it can work. Keep in mind, we're unable to guarantee a pre-paid (or "re-fillable" card) will work on Etsy. 
 
Before adding a different card, I advise you to consult with the card provider to know if you will be able to add it to your shop. Keep in mind that the process we do, is end an authorization to your bank or card provider to make sure the card is valid. There is no additional process that we offer at the moment to verify a card. 
 
I appreciate your understanding, It’s been a pleasure to assist you, I’d like you to know that you’ll receive a survey by email. I would appreciate it if you could take the time to respond to it. The first and second question is to evaluate my customer service with you, if you could answer the questions with our interaction in mind. The third and fourth questions are to share your feedback about Etsy, reserves, articles, shipping etc. I hope you have the time to fill it out.

Men når du skal kjøpe ting, så kan du naturlig bruke det samme kortet gjennom PayPal...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Fått lignende svar og det går aldri framover. Bestiller meg heller et revolut kort og oppretter revolut business konto. Ser ut som flere har gjort noe lignende, og at revolut kort skal bli godkjent.. Vet ikkje om du er interessert i det men om så, bare ver obs på å informere banken om at du planlegger å bruke revolut (oppdater kundeerklæringen). Ellers vil kanskje ikke banken din gjennomføre overføringene til revolut. I alle fall er det sånn i vår bank:) kjedelig at det skal vere så vanskelig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Calcifer said:

Jepp. Fått lignende svar og det går aldri framover. Bestiller meg heller et revolut kort og oppretter revolut business konto. Ser ut som flere har gjort noe lignende, og at revolut kort skal bli godkjent.. Vet ikkje om du er interessert i det men om så, bare ver obs på å informere banken om at du planlegger å bruke revolut (oppdater kundeerklæringen). Ellers vil kanskje ikke banken din gjennomføre overføringene til revolut. I alle fall er det sånn i vår bank:) kjedelig at det skal vere så vanskelig.. 

Høres litt fancy ut men muligens verd det hvis det funker. Derimot så ble jeg litt usikker om hva er sjansene at mine design vil selge, om det er verdt bryet rett og slett. Jeg skal se litt rundt på alternativer bare sånn i tilfelle, takk for tipset.

Anonymkode: 5ac90...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Høres litt fancy ut men muligens verd det hvis det funker. Derimot så ble jeg litt usikker om hva er sjansene at mine design vil selge, om det er verdt bryet rett og slett. Jeg skal se litt rundt på alternativer bare sånn i tilfelle, takk for tipset.

Anonymkode: 5ac90...2e5

Ja det forstår eg. Håper uansett du finner ut av det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
IcarusXI skrev (På 22.8.2023 den 20.16):

Har noen erfaring med dette? 

Holder på å sette opp en shop, men sitter fast på "Billing" dersom den ikke kan se å registrere et norsk (Sør banken) visa kort. 

Jeg kontaktet banken og spurte de, men da svarte de litt vagt om at kanskje Etsy ikke har satt opp system for å deale med BankID.

Halp

du må ta i bruk Etsys egen betalingsløsning, som heter Etsy Payments eller noe sånt. Da jeg startet etsybutikk for nesten 20 år siden, kunne man registrere seg med et kort og/eller paypal, men idag må du via etsy payment.

Anonymkode: 4277e...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke personlig erfaring med Etsy og kortregistrering, men det kan være lurt å kontakte Etsy-kundeservice direkte for å få hjelp med dette problemet. De vil kunne gi deg mer nøyaktig informasjon og veiledning angående registrering av norske Visa-kort. Lykke til med oppsettet av butikken din!

Anonymkode: e9ea6...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...