Gå til innhold

Bryllupsgave til kun bruden (ikke brudgommen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/22/2023 at 7:18 PM, AnonymBruker said:

Nei, kunne ikke kjøpe meg inn, dette skulle KUN være hennes leilighet, de passet jo på det. 
 

ts

Anonymkode: aa584...7f4

På hvilken måte har de sørget for det? Hvis leiligheten er hennes eiendom, bestemmer hun jo selv om hun vil selge deg halvparten. Men hvis det er foreldrene som kjøper en leilighet og lar dere bo der gratis, så har hun ikke fått noen leilighet i gave. Selv om det fortsatt er generøst med gratis leie. 

Anonymkode: 69655...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan hun jo leie ut den, så kjøper dere noe sammen. 

Anonymkode: e3526...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sært å gi det som bryllupsgave, men sikkert godt ment.

Kona di eier leiligheten som særeie, sånn at hun beholder verdien hvis dere skiller lag. 

Du skal selvfølgelig ikke betale leie til henne. Som ektefeller deler dere på bokostnader. 

Som flere skriver er det lureste å bo tilnærmet gratis mens dere sparer til deres eget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leiligheten kan hun leie ut. Ettersom leiligheten er nedbetalt kan dere bruke den som sikkerhet for å kjøpe deres felles leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 23.50):

På hvilken måte har de sørget for det? Hvis leiligheten er hennes eiendom, bestemmer hun jo selv om hun vil selge deg halvparten. Men hvis det er foreldrene som kjøper en leilighet og lar dere bo der gratis, så har hun ikke fått noen leilighet i gave. Selv om det fortsatt er generøst med gratis leie. 

Anonymkode: 69655...4c3

Det kan gis som forskudd på arv med bestemt særeie. 

Anonymkode: ded36...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om min partner hadde gått med på betingelsen om at jeg ikke kunne kjøpt meg inn i leiligheten hadde det ekteskapet kun vart noen timer......

Anonymkode: 0fee3...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med konen. Hun kan jo overføre 50% eierskap til deg om hun ønsker. 

Men jeg syns de setter henne i en vanskelig situasjon da. For de blir vel ikke blid om hun gir bort gaven sin til deg. 

Unnskyld, men egentlig syns jeg det blir litt som å pisse på forholdet deres. "Dere velger hverandre for evig og alltid i dag, men gave skal bare du få - vi tror ikke på forholdet". Jeg ser også for meg at de likevel vil prøve å blande seg når leilighet skal velges.

Hvis de ville gi en sum, så kunne de gitt det som gave eller forskudd på arv til en annen anledning til henne. Så kunne hun selv brukt det som EK om ønskelig.

Anonymkode: 800eb...2e3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...