Gå til innhold

Karens er morsomme. De vil kalle deg alle navnene i boken, men fornærme dem tilbake og de kan bare ikke prosessere det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid gøy å se de stå og gape i forskrekkelse av noen tør å snakke tilbake til de 😁

Prøv det neste gang, folkens. Karens er bare Karens fordi folk lar de ture på.

 

 

 

(INB4 en illsint Karen, eller to, kommer inn i tråden)

Anonymkode: 82d33...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å beskrive damene du synes er så morsomme, i stedet for å generalisere. Er det alle du blir fornærmet av? Bare middelaldrende kvinner? Hva er de sure på deg for? Har dere kranglet, og de vil alltid ha siste ordet? Er vel ikke noen vilt fremmede på gata som snakker dritt til deg? 

Jeg kjenner ingen som oppfører seg som «Karens». 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lære deg norsk før du forsøker å være morsom på et norsk diskusjonsforum. 

Anonymkode: cd07d...63c

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBurka

De er bare slik fordi de savner oppmerksomheten de fikk da de var yngre og da er drama en fin måte å få nettopp det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, denne teksten har du oversatt fra engelsk. Den henger ikke sammen på norsk. 

Bortsett i fra det: 

Begynner å bli litt drittlei at Karen-begrepet misbrukes så mye av folk som ikke har peiling på hva begrepet egentlig betyr. Jeg er selv en middelaldrende dame, og som mange andre på min alder gidder jeg ikke lenger å finne meg i alt mulig dritt fra andre. Derfor sier jeg i fra dersom jeg blir dårlig behandlet. Gjør det meg til en Karen? Nei. En Karen er urimelig og opphauser situasjoner som er ofte rene begateller. Men mange unge nå mener at enhver voksen dame som ikke er konfliktsky automatisk er en Karen. Les dere litt opp? 

Anonymkode: 0ef65...291

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det komiske er at du er på vei til å bli slik selv. Nå er du bare en frekk ung kvinne, om 20 år er du helt lik de du kritiserer selv 😏

Anonymkode: 9403f...49c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Alltid gøy å se de stå og gape i forskrekkelse av noen tør å snakke tilbake til de 😁

Prøv det neste gang, folkens. Karens er bare Karens fordi folk lar de ture på.

 

 

 

(INB4 en illsint Karen, eller to, kommer inn i tråden)

Anonymkode: 82d33...f8a

Må bare si at HI og overskrift virket som en google-translate fra amerikansk... Det er i alle fall morsomt :D

Anonymkode: 83346...0e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir småkvalm av sånne direkteoversettelser som i overskriften, de ikke henger på greip på norsk.

En Karen er en som lager drama av ingenting og fyrer av for bagateller der de TROR de er blitt dårlig eller urettferdig behandlet. Det er ikke ensbetydende at enhver kvinne over 40 som blir forbannet med rettmessig grunn, også skal bli kalt en Karen. Det er ikke sånn det uttrykket skal brukes.

 

Anonymkode: 0d1c2...489

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ungdommer tåler dårlig saklig eller konstruktiv kritikk, og velger heller å ta det personlig og bli fornærmet. Da er veien kort til å slenge ut Karen-kortet.

Anonymkode: 69001...6b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

TS, denne teksten har du oversatt fra engelsk. Den henger ikke sammen på norsk. 

Bortsett i fra det: 

Begynner å bli litt drittlei at Karen-begrepet misbrukes så mye av folk som ikke har peiling på hva begrepet egentlig betyr. Jeg er selv en middelaldrende dame, og som mange andre på min alder gidder jeg ikke lenger å finne meg i alt mulig dritt fra andre. Derfor sier jeg i fra dersom jeg blir dårlig behandlet. Gjør det meg til en Karen? Nei. En Karen er urimelig og opphauser situasjoner som er ofte rene begateller. Men mange unge nå mener at enhver voksen dame som ikke er konfliktsky automatisk er en Karen. Les dere litt opp? 

Anonymkode: 0ef65...291

Barna mine er utrolig politisk korrekte i alt hva som gjelder hudfarge og kjønn/seksualitet. Men når det gjelder «Karens» og «Boomers» så er det plutselig helt greit å diskriminere og sable ned grupper av mennesker. I følge tiktok-feedene de følger.

Jeg har diskutert nøye med dem hva jeg synes om det og prøvd å åpne øynene deres for hva dette egentlig betyr.

Anonymkode: a47ab...472

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig et godt tips. Da jeg etter hvert ble voksen nok til å skjønne at godt voksne, patetiske mennesker er frekke nok til å oppføre seg slik fortjener å få et svar. De fleste er vant til at folk ikke orker å ta det ubehaget. Noen ganger må man kanskje synke ned på deres nivå for å få de til å gi seg. 

I sommer gikk jeg på fjellet med bikkja og han la en god ruke litt ved siden av stien mens jeg satt og tok meg en slurk vann. Jeg hadde ikke en gang rukket å finne frem en pose for en eldre mann kommer gående og sier anklagende til meg "den der er din"mog pekte på ruka. Fremfor å la han få den klarte jeg ikke å la være å svare "Er du sikker? Jeg trodde det var din". Han gikk uten å svare. Smålig, men det gir en viss forhåpning om at han tenker seg om neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (5 minutter siden):

Det er forøvrig et godt tips. Da jeg etter hvert ble voksen nok til å skjønne at godt voksne, patetiske mennesker er frekke nok til å oppføre seg slik fortjener å få et svar. De fleste er vant til at folk ikke orker å ta det ubehaget. Noen ganger må man kanskje synke ned på deres nivå for å få de til å gi seg. 

I sommer gikk jeg på fjellet med bikkja og han la en god ruke litt ved siden av stien mens jeg satt og tok meg en slurk vann. Jeg hadde ikke en gang rukket å finne frem en pose for en eldre mann kommer gående og sier anklagende til meg "den der er din"mog pekte på ruka. Fremfor å la han få den klarte jeg ikke å la være å svare "Er du sikker? Jeg trodde det var din". Han gikk uten å svare. Smålig, men det gir en viss forhåpning om at han tenker seg om neste gang.

Jeg er veldig god til å komme på kjølige men skarpe svar på sånt 5 minutter etterpå. Det irriterer meg.

Anonymkode: a47ab...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Refreng said:

Dette var dårlig oversatt fra engelsk.....

Sett ganske mye av det her på KG i det siste, der noen direkteoversetter en "provoserende" tekst fra USA. Problemet er at det problemet ikke er så veldig relevant i Norge.

Når man ikke engang har tiltak nok for å skrive sin egen trolling..... 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Karen for meg er en kvinne som pleier seg selv og styrer på med utseende. Hun blander seg oppi alt og ser ikke alt med seg selv som ikke fungerer. Hun havner i konflikter overalt hvor hun går. 

Klarer ikke fullføre utdanning ( fordi det selvfølgelig er noe feil med kravene hun blir stilt)

Klarer ikke beholde en jobb ( fordi hun ikke klarer å innordne seg)

Hun havner i konflikt med alle som stiller spørsmål til valgene hennes.

Hun er bitter og selvopptatt. 

 

Anonymkode: 66c8e...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig god til å komme på kjølige men skarpe svar på sånt 5 minutter etterpå. Det irriterer meg.

Anonymkode: a47ab...472

Haha, ja. Man blir jo litt satt ut av frekkheten enkelte har. Overraskelsesdimensjonen er viktig for "Karens". Det gjør det jo gjerne også mot folk som er relativt forsvarsløse eller ikke representerer seg selv i situasjonen, som for eksempel ansatte i kassa på en butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...