Gå til innhold

Sjekking på kafé

Gjest Ananas

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
men skjer det dem så kicker nok nordmanngenene inn, og de vet ikke helt hvordan de skal takle situasjonen, og de oppfører seg overlegne og arrogante.

Skyldig! :ler:

Det er bare å beklage, det har blitt en refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Varg-Menja

Jeg har opplevd å bli tatt kontakt medskjekket opp på cafe/gata/osv mange ganger. I 90% av tilfellene er det kontaktsyke skrullinger, men de resterende 10% er veldig hyggelige. Derfor er jeg fortsatt åpen for konseptet. For å unngå i være skrullingen bør du være høflig, edru og ikke kommer med for ekstreme uttalelser det første kvarteret.

TomKrus er inne på noe ang ironi, selv har jeg mange ytterligående meninger og tar gjerne en diskusjon om dem, men blir likevel svært skeptisk dersom en fremmed starter med de mest ekstreme sidene sine. Ikke fordi jeg er usikker, men fordi det erfaringsmessig er ett dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo aldri gjort dette før. Det betyr at jeg ikke er noe flink til det, og at jeg sikkert kommer til å drite meg ut eller bli krasst avvist noen ganger til å begynne med. Etterhvert som jeg blir flinkere vil det sikkert gå bedre.

Teori, teori, teori. Lite praksis ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo aldri gjort dette før. Det betyr at jeg ikke er noe flink til det, og at jeg sikkert kommer til å drite meg ut eller bli krasst avvist noen ganger til å begynne med. Etterhvert som jeg blir flinkere vil det sikkert gå bedre.

Teori, teori, teori. Lite praksis ennå.

Øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Vel, les innlegget til TomKrus igjen. Ved å anta at de fleste andre reagerer negativt fordi de kanskje føler seg usikker på situasjonen så ufarliggjør du på en måte situasjonen litt.

Sånn jeg ser det så er en kafe et langt bedre sted å komme i kontakt med folk enn på et sted der det blir servert alkohol.

Selv har jeg en egen evne til å komme i kontakt med folk på bussholdeplasser, butikker, køen på postkontoret. Ja til og med et dansekurs. Men på et utested? Ikke sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde aldri turt å gjøre noe slikt nei, gå bort til fremmede og sjekke dem opp. Har mer enn nok med dem jeg allerede kjenner. :forvirret:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ikke bruk ironi. Jenter som er nervøse skjønner gjerne ikke det med en gang, tolker deg ordrett og tror du er litt rar.

Det forstår jeg godt. Hva er poenget med å åpne kommunikasjonen med et annet menneske - med ironi? Noe så ufint da..

Jeg synes da ironi er noe man kan ta i bruk ssenere, når man eventuelt kjenner personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..forstår godt at jeg har å gjøre med typiske innadvendte norsmenn her også ja.

Hvis en kjekk mann snakket til meg på kafè, enten jeg satt med en venninne eller alene ville ha vært en hyggelig opplevelse uansett. Han trenger ikke si mer enn en setning, så finner vi fort ut av det med blikk, på om vi bør snakke mer eller la det bli med den kommentaren.

Hvorfor legger dere alle her så mye i dette? Kan dere ikke bare la det være som det er: en liten setning/kommentar fra en foreløpig fremmed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte på cafe alene, sjeldent noen tar kontakt, men det gjør jo jeg heller ikke da... :)

Søndag ettermiddag satt jeg og leste avisene på et stamsted, så en søt fyr jeg har sett noen ganger i området, og jeg bestemte meg for å smile stort til ham hver gang han så i min retning - så det ikke skulle være noen tvil om at jeg likte ham

Det tok vel 4 smil før han sa hei, litt sjenert, så flyttet de seg fra baren til et bord rett i nærheten av meg, jeg fortsatte å smile til ham - ingen tvil liksom. Så spurte han om jeg ville være med ut å ta en røyk, siden jeg ikke røyker og det var bikkjekaldt ute, nølte jeg dessverre litt. Han gikk da på toalettet og da han stod i døren for å gå ut å røyke, så han på meg igjen og oppfordret meg til å bli med - og det gjorde jeg da :)

Jeg ble så invitert bort på deres bord, han og jeg satt og beinflørtet og smilte til hverandre. Skikkelig deilig følelse! Vel, noen timer senere ble han med meg hjem.... Fin søndag det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lillemy_*
Jeg ble så invitert bort på deres bord, han og jeg satt og beinflørtet og smilte til hverandre. Skikkelig deilig følelse! Vel, noen timer senere ble han med meg hjem.... Fin søndag det da! :)

Hvordan endte kvelden? Fortell mer da, thihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Forkastelig!

Ta med seg en villt fremmed hjem på orgie!

Og det attpåtil på en søndagskveld! :humpe:

Jeg reagerte også veldig på det med en søndagskveld. :fy_fy:

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...