Gå til innhold

Sjekking på kafé


Gjest Ananas

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å ta kontakt med folk (spesielt kvinner) som jeg ikke kjenner. Noen ganger, for eksempel når jeg er på kafé, kan jeg se jenter jeg synes ser interessante ut, men jeg er ikke istand til å ta kontakt.

Dette er noe jeg virkelig vil gjøre noe med. Planen er å bare begynne å gjøre det og at det så blir lettere etterhvert.

Jeg lurer på

Er det noen som har erfaring med å bli tatt kontakt med eller å ta kontakt med andre på arenaer eller i situasjoner der det er normbrytende å gjøre nettopp det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde definitivt vært mer vanlig enn det er, men skal ærlig innrømme at jeg ville tenkt "herregud, hva er dette for en???"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene det har skjedd meg har det som regel vært skrullinger, så derfor er jeg bestandig litt skeptisk når noen tar kontakt. Men enig med frysepulver, det burde vært vanlig. Tenk om man går glipp av den store kjærligheten fordi man ikke turte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at skrullinger; alkiser og andre har kommet bort til meg.

Dette er ikke så veldig ønskelig.

Men antar at Ananas ikke er en av disse? :ler:

Jeg hadde satt umåtelig pris på om en hadde kommet bort til meg på cafè o.l om jeg satt alene. Selvfølgelig ikke hvis jeg satt med arbeid eller noe annet, men slikt må man se ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Mange jenter har nok en romantisk drøm om at noe slikt vil skje, men skjer det dem så kicker nok nordmanngenene inn, og de vet ikke helt hvordan de skal takle situasjonen, og de oppfører seg overlegne og arrogante.

Hvis de da ikke sitter alene, noe de som regel gjør kun når de venter på andre.

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har store problemer med å ta kontakt med folk (spesielt kvinner) som jeg ikke kjenner. Noen ganger, for eksempel når jeg er på kafé, kan jeg se jenter jeg synes ser interessante ut, men jeg er ikke istand til å ta kontakt.

Dette er noe jeg virkelig vil gjøre noe med. Planen er å bare begynne å gjøre det og at det så blir lettere etterhvert.

Jeg lurer på

Er det noen som har erfaring med å bli tatt kontakt med eller å ta kontakt med andre på arenaer eller i situasjoner der det er normbrytende å gjøre nettopp det?

Jeg ville synes det var hyggelig - men kanskje mest om det virket helt tilfeldig. Som om dere havner ved siden av hverandre i køen foran kassen og "tilfeldigvis" kommer i prat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jenter har nok en romantisk drøm om at noe slikt vil skje, men skjer det dem så kicker nok nordmanngenene inn, og de vet ikke helt hvordan de skal takle situasjonen, og de oppfører seg overlegne og arrogante.

Hvis de da ikke sitter alene, noe de som regel gjør kun når de venter på andre.

Jenter som er alene, enten de går på gaten eller sitter på kafé, snakker som regel i mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter som er alene, enten de går på gaten eller sitter på kafé, snakker som regel i mobiltelefon.

Det var dagens største generalisering. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis passer det ikke å snakke med fremmede (huff - men slik har det blitt), så man er ganske avvisende, pga at man venter på noen, eller er på kafe for å diskutere en viktig sak med en god venninne man ikke ser så ofte, etc.

Men andre ganger er jeg alene på kafe, tar med meg en bok, har lyst på selskap og det er koseligere å lese når det er folk rundt deg og ikke hjemme alene på en fredag, for eksempel. Da har jeg kjempelyst til å prate med noen, omtrent uansett hva slags person det er, men da er det selvfølgelig ingen som kommer bort... :forvirret:

Det er ikke så lett å signalisere når man er åpen for å bli tatt kontakt med, og når man ikke har lyst/anledning til å prate med fremmede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å være relativt eller helt edru - det ville jeg synes var veldig smigrende.

Et annet tips er å IKKE utgi deg for å tro at "er det ikke vi som har avtalt å møtes for å spille poker?"; i Oslo har jeg flere ganger på ulike steder møtt på en fyr som okkuperer bordet mitt på denne måten.

Det har vel hendt noen få ganger at folk har henvendt seg til meg i sammenhenger hvor det er litt uvant - at noen man knapt kjenner tar nokså mye kontakt osv. Synes dette er hyggelig og tildels smigrende, jeg, i hvert fall hvis vedkommende også vet å kjenne sin besøkelsestid og ikke "mase" om gjengjeldelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Champagnepiken. Det beste er å komme med en tilfeldig kommentar i kassa, be om å få låne avisa, spørre om hvilken bok man sitter og leser eller lignende. Vær naturlig og humoristisk. Vi liker gutter som får oss til å le. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Enig med Champagnepiken. Det beste er å komme med en tilfeldig kommentar i kassa, be om å få låne avisa, spørre om hvilken bok man sitter og leser eller lignende. Vær naturlig og humoristisk. Vi liker gutter som får oss til å le. Lykke til ;)

Men ikke bruk ironi. Jenter som er nervøse skjønner gjerne ikke det med en gang, tolker deg ordrett og tror du er litt rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke bruk ironi. Jenter som er nervøse skjønner gjerne ikke det med en gang, tolker deg ordrett og tror du er litt rar.

Det spørs da vel helt på jenta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke kontakt på cafe, men alikevel på en litt utradisjonell måte... hadde så vidt truffet en fyr på fest, som virket kul, men som jeg fikk ikke snakket noe særlig med ham. Sporet opp epostadressen hans, og sendte han en epost med en takk for sist og et kompliment "synes du var veldig flink til å spille gitar"

Og jammen fikk jeg svar, og vi flørtet pr epost i lange tider. At det ikke ble mer kontakt, har andre årsaker.

Overført til cafeen kan det lønne seg med et ekte kompliment som åpningsreplikk, eller et spørsmål om hjelp/råd (et smil og spørsmål om kaken er å ambefale...) Folk er jo imøtekommende hvis de ser et smil og et hyggelig ansikt... tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...